Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Funker Godt Levert?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-14, 22:41   #141
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funker Godt Levert?

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

Har fått første levering i dag. Spent på Brosme med kokos og karri i morgen.

Det skal vi også ha i morgen, gleder meg veldig! Ikke ofte vi har ekspress, men den så best ut denne uka, selv om jeg lo da jeg pakket ut nesten-ferdig-moussakaen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 22:51   #142
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har fått første levering i dag. Spent på Brosme med kokos og karri i morgen.

Den var god! Hadde den idag.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 23:48   #143
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den var digg ja!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 08:21   #144
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Vi fikk første levering fra Adams matkasse i går (originalpakken, 4 pers). Det ser bra ut, og spesielt artig at de sendte med lyr, noe vi aldri kjøper. Vi er generelt litt lite flinke til å kjøpe hvit fisk siden ingen av ungene er overbegeistret, så det blir bra med variasjon! Også kjekt med lammekjøttdeig (fra Idsøe, stjerne i margen for det), det bruker vi sjelden. Pakken kom imidlertid såpass sent i går at jeg ikke fikk laget middag med den i går, så første test i blir i dag.

Jeg innser imidlertid allerede at 4 personers-pakken er for stor for to voksne og to små. Nå er den ene lille riktignok veldig storspist til tider, men 700 gram lammakjøttdeig blir nok litt heftig til en middag for oss. Og jeg synes også det var litt lite grønnsaker, så jeg supplerer nok med litt fra skapet selv. Jeg tror ikke dette er en ordning vi kommer til å ha fast (jeg liker egentlig best å planlegge selv, men trenger litt inspirasjonspåfyll nå), men en gang i mellom og kanskje bare tre dager i uken tror jeg er passe for oss.

Gammel 13-05-14, 14:36   #145
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg synes er litt dumt med ekspresspakken til Godt Levert fremfor Middagshjelpen er at det er en del halvfabrikata i ekspresspakken. Det gjør at det er vanskelig å lage maten igjen senere. Der var middagshjelpen veldig bra. De brukte bare relativt vanlige ingredienser slik at vi tok en del av rettene inn i det vanlige middagsutvalget vårt.

Gammel 13-05-14, 15:13   #146
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det merker jeg også, Tjorven. Men vi pleier å ha original. Tidsbruken er nokså lik, synes jeg.

Noen ganger synes jeg Godt Levert gjør det mer omstendelig enn det hadde trengt å være. Ikke alltid er det avgjørende for smak. Den kokos-brosmen, for eksempel. Hvorfor steke fisken ved siden av, kunne den ikke bare trukket i sausen? Klart den da ikke blir stekt, men trukket, men det er tross alt en ekspressmeny.

Og moussakaen. Er det virkelig nødvendig å varme opp sausene før det legges i form? Det skal jo varmes opp uansett?

Gammel 13-05-14, 15:48   #147
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Syns det er fint med halvfabrikata til Godt Levert, jeg... har fått lapskaus i poser denne uka, men pga 17. mai har vi lagt dem i fryseren, tror ikke denne uka "går opp" med å få brukt alt.

Har prøvd Roede-meny fordi det så så godt ut forrige uke, der var det endel pussigheter i oppskriften. bl.a. skulle man blande mel (120 g ) og melk (1 liter...) i et ristebeger. Velvel.. Sånt ristebeger har ikke jeg...

Fikk altfor mye salat og purre til overs, ikke flink nok til å spise grønt, det er åpenbart. Så vi går over til barnemeny for neste uke, gleder oss til litt burger og pølse... Men fruktkurven har vært bra, fikk noen små gule raringer forrige uke som var veldig gode.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 17:23   #148
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Fornøyd med middagen i dag! Bortsett fra at brosme nok ikke er min favorittfisk.

Gammel 13-05-14, 17:33   #149
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Fornøyd med middagen i dag! Bortsett fra at brosme nok ikke er min favorittfisk.

Det er min! Men jeg ødela den i dag. Stekte altfor lenge og ble hard og litt tørr. Utrolig kjedelig. Det er jo egebtlig verdens beste fisk.

Gammel 13-05-14, 17:38   #150
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kyllingoverlår, interessant navn, er ikke spes delikat...

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 18:09   #151
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Så ikke delikat ut.

Jeg er veldig fornøyd. Men jeg har i det siste irritert meg over feil i oppskriften. Dessuten er de racere på og/å-feil.

Gammel 13-05-14, 20:01   #152
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Synes ikke det der var spesielt udelikat. Det er låret til en kylling, liksom.

Gammel 13-05-14, 21:19   #153
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke udelikat i seg selv, men det sto kyllingbryst og jeg fikk udelikate biter av lår...

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-14, 11:12   #154
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har nå bestilt godt levert og får første levering på mandag. Satser på expressmenyen nå først. Mannen er veldig skeptisk og synes det er bortkasta penger. Håper han endrer mening når vi får prøvd det. Trenger litt inspirasjon i matveien..

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-14, 12:50   #155
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg har skiftet litt mening siden sist. Synes kvaliteten på råvarene er blitt lavere bare de siste to månedene. Dessuten har det vært mye fett i de siste originalmenyene. Mye halvfabrikata på Ekspress. Men det skal de ha, halvfabrikataen er stort sett veldig god.

Har lyst å prøve Adam, men irriterer meg grønn over at man ikke får vite menyen før man bestiller. Hvordan skal jeg vite om jeg vil ha maten?

Gammel 06-09-14, 16:27   #156
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Vi har gått over til Adam nå, ble lei Godt Levert av de grunnene du nevner. Får første Adamkassen på mandag.

Gammel 06-09-14, 16:28   #157
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Men vet dere hva dere skal spise?

Gammel 06-09-14, 16:31   #158
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Standard

Ja, har fått mail med meny.

Gammel 06-09-14, 16:39   #159
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Ja, har fått mail med meny.

Ja, jeg har hørt folk si at det funker sånn, men det kommer vel etter at man bestiller?

Gammel 06-09-14, 17:11   #160
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Menyen til adam lanseres på mandaguka før, på fb-siden deres i alle fall, og det er innen mandag kveld du må bestille/endre, så det går akkurat

Jeg har en kollega som prøver det nå, og er fristet selv, men adam leverer ikke hit, så det måtte bli godt levert da i så fall. Men har liksom lest og hørt at adam er bedre nå? Kvaliteten og sånn?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:02.