|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånnJeg synes virkelig ikke det er tullete selv om det gjelder en relativt liten gruppe, Guava. Hvis praksis faktisk har vært har vært reservasjon, synes jeg det er betenkelig. Og jeg synes virkelig at argumentet at det er like greit at de mest ihuga motstanderne holdes borte fra pasientene ikke holde vann - de er fastleger og ansatt for å gjøre en jobb og det er da virkelig ikke greit om de misbruker sin stilling til å gi utrykk for sine moralske skrupler. Enhver person med innsikt må da forstå at det ikke er greit å legge sten til byrden for en pasient i en svært sårbar livssituasjon? Jeg synes faktisk at det derfor er mye viktigere at pasientene skal få slippe enn at legen skal. Og retten til helsehjelp er lovfestet - retten til å resevere seg mot henvisninger er ikke det.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#142 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånnFastlegene er ansatt som leger. Leger er pr def ikke ansatt for behandle sykdom , ikke å ta liv. Det er vel det reservasjonsrettforkjemperne snakker om. |
|
|
|
|
|
#143 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånn
Dette er jeg 100% enig i - og tenker at det burde være veien å gå at kvinnene kan henvende seg direkte til sykehuset både for veiledning og for å få utført selve inngrepet.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#145 |
|
maler
|
Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånnJeg blir litt forvirret over hele saken, jeg skjønner ikke hvorfor det er en så stor sak for noen av sidene. Jeg kan ikke fatte at henvisning by proxy er bedre enn egen underskrift. Eller er det det at man ikke orker håndtere abortsøkende kvinner over hodet? Jeg er nysgjerrig på hvordan dette fungerer idag der de praktiserer denne reservasjonsretten. Snakker de med henne selv? Vil de ikke snakke med henne selv? Er det skylapper?
|
|
|
#146 |
|
maler
|
Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånnTo interessante innlegg med hvert sitt ståsted:
|
|
|
#147 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg leste den oppsigelsen fra gynekologen på Haukeland i går også og syntes den var veldig bra.
|
|
|
|
|
#148 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånnMulig jeg husker feil, men jeg mener å ha forstått at fastleger får ett tilskudd fra staten pr pasient som er på lista. Dersom dette er tilfellet virker det helt høl i huet at de fremdeles skal få betalt for ikke å gjøre en jobb. |
|
|
|
|
|
#149 |
|
Shake it out!
|
Var det ikke Legeforeningen som gikk inn for det? Jeg mener jeg leste at Bent Høye sa at det var fordi Legeforeningen hadde vedtatt det at de gikk inn for det, og at det politiske bildet ville være annerledes hvis ikke.
|
|
|
#150 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg gleder meg til den dagen lærere krever å reservere seg mot å undervise i KRLE. Det blir noe for KrF, som jeg regner med var pådriver for denne reservasjonsretten.
|
|
|
|
#151 |
|
maler
|
Det har ikke slått deg at det er endel jobb som følger med det å være fastlege som ikke er direkte knyttet til den enkelte konsultasjonen? Dette er tilskuddet de får for å holde maskineriet gående, og man har valgt å legge antall pasienter på lista til grunn for å beregne størrelsen på dette tilskuddet. Det kan selvfølgelig diskuteres, for det er ofte slik at de med liten liste har det fordi de har en veldig tung liste, ikke fordi de jobber så mye mindre. Men sånn er systemet.
|
|
|
#152 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånnJeg synes Are Kalvøs kommentar var bra: "Eg vil ikkje diskutere dette, for eg er så grunnleggjande uenig med KrF sin politikk at eg nyttar reservasjonsretten mot alle lovforslag som kjem frå dei."
|
|
|
#153 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånnNytt innlegg i debatten. Jeg kunne ikke vært mer enig.
|
|
|
|
|
#155 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånnGodt å lese et så befriende klart og tydelig innlegg! |
|
|
|
|
|
#158 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånnJeg synes det var utrolig bra skrevet. Jeg vet et mange Høyre-kvinner er sjokkert over hele saken og jeg synes det er ganske uinteressant at det ikke er noe stort problem fordi det er så få som i utgangspunktet tenker å reservere seg. Og jeg synes det er idiotisk å innføre en slik regel når man må ha unntak for den i enkelte tilfeller, i følge Bent Høie. Hva med å si at man ikke kan reservere seg - punktum?
|
|
|
|
|
#159 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Abort og reservasjonsrett og å selge sjela si og sånnJeg syns nesten det er rart at Thornhill behøver å skrive dette, men ut fra hvordan debatten har vært skjønner jeg jo, motvillig, at det er et nyttig og nødvendig innlegg. |
|
|
|
![]() |
|
|