|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hva stemmer du? | |||
| Høyre |
|
72 | 23,30% |
| Arbeiderpartiet |
|
101 | 32,69% |
| SV |
|
38 | 12,30% |
| Senterpartiet |
|
7 | 2,27% |
| Venstre |
|
43 | 13,92% |
| Kristelig Folkeparti |
|
9 | 2,91% |
| Fremskrittspartiet |
|
5 | 1,62% |
| Rødt |
|
7 | 2,27% |
| Miljøpartiet de grønne |
|
16 | 5,18% |
| Andre |
|
0 | 0% |
| Brokkolipartiet |
|
11 | 3,56% |
| Deltakere: 309. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: FPs partibarometerJeg har faktisk en veldig fornuftig frp-dame på fb. *bidrar* Jeg har kjent henne siden vi var tenåringer, hun har alltid argunentert for samme ideologi og er åpenbart medlem av frp. Men fornuftig merkelig nok.
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Sv: FPs partibarometerDet finnes flere partier jeg finner det dumt å stemme på også, men det er bare frp som får den medfarten de får.
|
|
|
#3 |
|
Librocubicularist
|
Sv: FPs partibarometerEg har alltid stemt SV eller AP, men i år er eg usikker og vurderer MDG fordi dei ville vore ei nyttig stemme å hatt på tinget. Eg står mellom dei og Venstre trur eg. Samtidig kjenner eg at eg ideologisk er raudare, så eg synest det er vanskeleg.Eg liker ikkje SV slik det har utvikla seg og eg synest mange av sakene dei fronter høgt representerer eit anna verdisyn enn det eg stemde på for fire år sidan.
|
|
|
|
#4 |
|
Metallica!!
|
Sv: FPs partibarometerJeg er fryktelig usikker på hva jeg skal stemme i år. Det eneste som er sikkert er at det blir borgerlig. Jeg vet bare at jeg aldri aldri kommer til å stemme sosialistisk.
|
|
|
#5 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: FPs partibarometerJeg er helt enig. "Demonisering" kalte Poly det i KrF-tråden, og det er et godt begrep. Man kan fint være et godt menneske og likevel komme til andre konklusjoner enn meg på veldig mange ting. (Tror jeg.
|
|
|
#6 |
|
Shake it out!
|
Sv: FPs partibarometerJeg kan stå fram som lykkelig forelsket i en som stemmer FrP. Og det verste av alt er at han ikke er lett å kjøre fast i diskusjoner heller (oh yes, vi diskuterer politikk.
|
|
|
#7 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FPs partibarometer
I seng med fienden
|
|
|
#9 |
|
saftig
|
Sv: FPs partibarometerNå føler jeg det er nødvendig å påpeke at jeg ikke mener at man trenger å være er et dårlig menneske fordi man stemmer FrP. Jeg mener likefullt det er idiotisk å stemme på dette partiet.
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: FPs partibarometerJeg kjenner flere FrP-politikere som er redelige, snille og smarte folk. En av dem er lesbisk, sånn a propos KrF-tråden, og har vært aktiv i partiet fra lenge før det plutselig ble homovennlig nå nylig. En annen er viden anerkjent som en av Norges mest redelige forretningsmenn, med en utrolig skikkelig måte å behandle ansatte, partnere, investorer og kunder på.
|
|
|
#11 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg kunne aldri stemt Rødt og skjønner meg ikke på mye av politikken deres (ganske så ugjennomførbar, mye av den) men jeg synes generelt det er mer stas med folk som ønsker rettferdighet enn med folk som er gjennomførte egoister, derfor er det lettere for meg å "like" Rødt-stemmere enn Frp-ere. Sist redigert av rine : 16-08-13 kl 22:22. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: FPs partibarometerEg er enig med Lille meg, og Polyanna (også i den andre tråden), og kjem altså til å stemme Venstre.
|
|
|
#14 |
|
maler
|
Sv: FPs partibarometerMen ser dere på FrP-folk som reinspikka egoister altså? Jeg kan ikke helt se at det stemmer. De bryr seg bare ikke om hvor stor kaka er før de deler ut penger. Det gjør ikke Rødt heller i og for seg, men de vil fordele alt likt, mens Frp fordeler til de som får sympati i media.
|
|
|
#15 |
|
Shake it out!
|
Det er slik jeg også ser det. Det handler mest om at alle skal få, og at staten skal betale. Uten at man tar inn like mye skatter og avgifter.
|
|
|
#16 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Du ser vel ikke på kjæresten din som en reinspikka egoist
|
|
|
#17 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#18 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: FPs partibarometer"Gjennomførte egoister"- vel, det var kanskje å dra det litt langt? Men jeg skjønner meg bare ikke på tankegangen til Frp-ere. De blir skikkelig indignerte over vi gir bestemor ferdigmat på gamlehjemmet, eller at hun må dele rom med en annen, mens vi samtidig vurderer å la romfolket få dusje. Det er den der-"rydd opp hjemme før vi hjelper andre"- tankegangen jeg ikke forstår meg på. Egentlig er det mye mer jeg stusser på når det gjelder det partiet, dette var bare for å forklare hvor egoisme-kommentaren min kom fra. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
maler
|
Aha. De har jo flere sånne, jeg er enig der altså. Tilsynelatende veldig solidaritet overfor de vi kan identifisere oss med, men fravær av solidaritet overfor resten av verden.
|
|
|
#20 |
|
maler
|
Sv: FPs partibarometerJeg lurer egentlig mest på hvor FrP tenker at man skal få penger fra, ikke bare på kort sikt, men på lang sikt.
|
![]() |
|
|