|
|||||||
| Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Akkurat nåh! har jeg kommet inn fra hagen etter å ha ligget på pallesofaen med kindle'n og et glass vin. Tror det er favoritthageaktiviteten min! (Men så er hagen raket, og jeg har plantet stemor i noen av krukkene så det så litt vår ut!) |
|
|
|
|
|
#143 |
|
Tidsklemma
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Å planlegge planting såpass tidlig at jeg sår frø, det tror jeg aldri kommer til å skje før jeg blir pensjonist. Så tror det blir handling av stauder og puter ja, trenger ikke ta alt med en gang med ta litt hvert år. Godt tips å plante minst tre og tre.
|
|
|
|
#144 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg har de siste fire årene gått på hagesenter hver gang noe avblomstrer, og kjøpt noe nytt som blomstrer NUH. Effektivt. Men ikke billig.
|
|
|
#145 |
|
Epikur
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Aubrieta må ha drenering, de vil ikke være våte på bena. Blomstene bør plukkes vekk når de er avblomstret. De skal ha sol eller delvis skygge. Dette er en steinbedsplante.
|
|
|
#146 |
|
Dig for victory!
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg nyter Magnoliablomstring i UK. Jeg skal ha Magnolia.
|
|
|
|
#147 |
|
Trøtt
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?
|
|
|
#148 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Min står i, eh, et bed? Med steinmur som den kryper innimellom og bark oppover der den sprer seg. Jeg plukker ikke bort, da. Det kan være ambisjon for i år!
|
|
|
#149 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Nå er snøen borte, og jeg kan begynne hagestellet. Sesongen i fjor ble avsluttet med bæring av stein og hogging av røtter, og årets sesong begynner på samme vis. Satte opp en tiårsplan da vi kjøpte huset, og nå som halve tiden er gått og det fremdeles er kaotisk der ute begynner jeg å tvile på om vi kommer i mål. Det er de store prosjektene som ligger dårligst an: Muren rundt terassen skal vekk og erstattes med et tregjerde, trappen skal fjernes og en ny skal bygges på den andre siden, steinmuren mot naboen må bygges opp på nytt, og det skal lages platting foran kjellerleiligheten.
|
|
|
#150 |
|
Curlingkone
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Så herlig det så ut, Krem! Her er det kald vind, og jeg har egentlig ikke noen god lun plass å sette meg sånn enda.
|
|
|
#151 |
|
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Eg har gjort hagearbeid!
|
|
|
#152 |
|
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg er ferdig å rake, og det dukket opp to bed etter forrige eier, blir spennende å se hva som kommer opp i de. |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg har forsøkt å blante litt aubretia (?). Kjøpte noen sekker med jord og lasset på. REsultatet etterpå så ut som noe som ville passet inn i en cake-wreck-tråd for hagearbeid. Ble skikkelig sur, men man får vel igjen for å forsøke seg på noen snarveier underveis.
|
|
|
#155 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg har BLOMSTER i hagen!
|
|
|
#158 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Hmmm. Her hører jeg definitivt hjemme. Har hortensia, rhododendron, klematis, lavendel, rosemandel og klatreroser. Har ikke gjort noen ting.
|
|
|
#159 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg har satt primulaene, påskeliljene, krokusene og perleblomstene fra påskepynten, og de frøsådde ryllikspirene, ut til herding. Det begynner å bli alvorlig fullt av småplanter i vinterhagen min, så noe måtte ut. Ertene truer med å ta over hele rommet, de har vokst til taket. Spent på om de kommer til å blomstre snart.
|
|
|
#160 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?
Vi hadde blomstrende krokus 13. mars i fjor, ikke bare en, men mange. I dag er det to krokus som blomstrer, de andre er på vei opp. jeg regner med vi har krokus til 17. mai, minst.
|
![]() |
|
|