Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-13, 22:11   #141
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

1/1:
*Ryddet vitrineskap på stua og kjøkkenet, samt skap under TV'en.
2/1:
*Ryddet skap under vasken på badet og har herved bestemt at vi ikke skal gå til innkjøp av en eneste dusjsåpe eller håndsåpe før alle flasker som står der er oppbrukt! Fått mye ulike dusjsåper opp gjennom tidene til bursdag og jul gitt. For ikke å snakke om bodylotion gjerne med samme duft, men det bruker jeg jo aldri, men å kaste det...
*Ryddet flaske- og poseskapet på kjøkkenet, ble jammen god plass der gitt!
*Leverte masse til gjenvinning, bl.a. 10 bæreposer med glass- og metall ( det der da vel ikke såååå lenge siden sist jeg ryddet boden), 1 pose gamle medisiner til apoteket, brukte batterier, lyspærer og elektriske duppeditter til Expert og panteflasker på Rema. Å så deilig det var å bli kvitt det!
3/1:
*Ryddet i matskap på kjøkkenet. Herregud så mye varer som var utgått på dato! Mengder med krydder, mel (eldste gikk ut i 2007! ), sukkerfri jell-o (bestilt fra ebay under lavkarbokur i 2009!), og gud vet hva! Når jeg hadde ryddet vekk alt så fikk jeg ledig hylleplass også, slik at endel ræl fra kjøkkenbenken fikk plass i skapet!
*Ryddet i skuffene på kjøkkenet, endel gammelt bestikk i plast, samt noen elendige kniver gikk dukken, og jeg fikk plass til ALT Hardangerbestikket som jeg ryddet fram fra vitrineskapet 1/1.

4/1:
*Vært på Europris og Jysk og kjøpt noen kurver og kasser til diverse, julepynten skal pakkes pent i år.
*Organisert strikke- og hekletøyet mitt.
*Organisert jentenes hårstæsj på badet

Gammel 04-01-13, 22:13   #142
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Flott inspirasjonstråd, jeg er med

Må bare bli kvitt feberen før jeg går igang

Gammel 04-01-13, 22:22   #143
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ryddet litt her og der og fått lagt klær og leker i sekken som skal til innsamling til Ukraina når det er innsamling om et par uker. Sekken er halvfull.

Gammel 05-01-13, 01:01   #144
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

1. Eldstes klesskap
2. Min kleshaug
3. Barnebokhylla
4. Kurvene i gangen
5. Kommoden i gangen
6. Knaggene i gangen
7. Vaskemidlene ol på vaskerommet
8. Kjøleskapet
9. Julestæsjet
10. Roteskuffen og skuffene på kjøkkenet
11. Endehyllene på kjøkkenet
12. Kjøkkenskapene over vasken
13. Kjøkkenskapene under/ved siden av vasken
14. Kjøkkenskapene ved siden av komfyren
15. Kjøkkenskapene over komfyren
16. Vinduskarmen i stua
17. Klokkehylla
18. Vitrineskapet (særlig skuffen)
19. Bokhylla del 1
20. Bokhylla del 2
21. Badeskapet
22. Skrivebordet til minstemann
23. Skapet til minstemann
24. Skrivebordet til eldste del 1
25. Skrivebordet til eldste del 2
26. Skrivebordet til eldste del 3
27. Brun og sort veske
28. Medisinskapet
29. Kjøkkenbenken

Punkt 1 er påbegynt, men på langt nær avsluttet.

Gammel 05-01-13, 08:19   #145
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Idag skal barnas rom til pers. Og siden de ikke er hjemme merker de ikke hva jeg kaster!

Gammel 05-01-13, 10:45   #146
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke fått gjort noe mer enn å skrive liste.

Til helga - kanskje? :vg-stemme:

Gammel 05-01-13, 16:29   #147
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ferdig med 3 punkt på lista. Bare 18 igjen. Spørs bare om de går like kjapt.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 18:58   #148
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

1/1:
*Ryddet vitrineskap på stua og kjøkkenet, samt skap under TV'en.
2/1:
*Ryddet skap under vasken på badet og har herved bestemt at vi ikke skal gå til innkjøp av en eneste dusjsåpe eller håndsåpe før alle flasker som står der er oppbrukt! Fått mye ulike dusjsåper opp gjennom tidene til bursdag og jul gitt. For ikke å snakke om bodylotion gjerne med samme duft, men det bruker jeg jo aldri, men å kaste det...
*Ryddet flaske- og poseskapet på kjøkkenet, ble jammen god plass der gitt!
*Leverte masse til gjenvinning, bl.a. 10 bæreposer med glass- og metall ( det der da vel ikke såååå lenge siden sist jeg ryddet boden), 1 pose gamle medisiner til apoteket, brukte batterier, lyspærer og elektriske duppeditter til Expert og panteflasker på Rema. Å så deilig det var å bli kvitt det!
3/1:
*Ryddet i matskap på kjøkkenet. Herregud så mye varer som var utgått på dato! Mengder med krydder, mel (eldste gikk ut i 2007! ), sukkerfri jell-o (bestilt fra ebay under lavkarbokur i 2009!), og gud vet hva! Når jeg hadde ryddet vekk alt så fikk jeg ledig hylleplass også, slik at endel ræl fra kjøkkenbenken fikk plass i skapet!
*Ryddet i skuffene på kjøkkenet, endel gammelt bestikk i plast, samt noen elendige kniver gikk dukken, og jeg fikk plass til ALT Hardangerbestikket som jeg ryddet fram fra vitrineskapet 1/1.
4/1:
*Vært på Europris og Jysk og kjøpt noen kurver og kasser til diverse, julepynten skal pakkes pent i år.
*Organisert strikke- og hekletøyet mitt.
*Organisert jentenes hårstæsj på badet

5/1:
*Ekstra tur for å handle flere bokser!
*Jula er ryddet pent i skap i boden, og i år skal ikke musa komme til, sidn jeg har brukt plastbokser med lokk!
*TV'n i stua har endelig havnet oppe på veggen i egnet veggstativ.
*Jeg har ryddet i fryserene (1 mellomstor, 1 liten og 1 i side-by-side-skapet) og skrevet opp alt som befant seg der! Om vi skulle gå konkurs i morgen, så har vi hvertfall middager ut februar måned gitt! Neste prosjekt blir å skrive middagsplan framover, nå skal vi snart se bunnen på fryseren!

Gammel 05-01-13, 21:09   #149
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Idag har jeg/vi ryddet bort julen, og jeg har sortert en eske med bøker. Noe beholdes og noe gis bort til Fretex.

Gammel 05-01-13, 21:33   #150
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har tømt rusk og grums fra røret under vasken på badet. Eller dvs mannen har gjort det, jeg og barna vekselvis æsjet og lo.

Gammel 05-01-13, 21:35   #151
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Elise: Det er mannejobb det.

Gammel 05-01-13, 22:20   #152
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dali, her.

Har ryddet skjenken. Tok 10 minutt. Å rydde rotet som dermed havnet på spisebordet tar vi en annen dag.

Jeg er bedt om å rydde spisebordet...

Aner ikke hvor det er kommet fra det som er der, det er i alle fall klart at, vel... SPISE er ikke det bordet er mest egnet til for øyeblikket. (Men man har da andre bord...)

Bare kjipt av mannen å 1)sette på en film på tv han vet jeg liker 2)skru på "arbeidsmusikk" for seg selv som overdøver tv'n og 3)be meg rydde spisebordet, som er i en vinkel hvor jeg ikke ser tv'n, som jeg altså allerede ikke hører!

Gammel 05-01-13, 22:24   #153
Mira

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

En av de kule oppgavene man har når man er singel.
Deler plass med å ta opp drit fra sluket på gulvet. :urk:
Jeg har funnet ut at det bør gjøres ofte. Jo oftere jo mindre ekkelt. Allikevel æsjes det og gjøres med strak arm.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 22:53   #154
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Spisebordet er halvryddet, jeg skal fullføre, mangler bare inspirasjon. Mannen "irriterer" selvsagt ved å være effektiv som fy og ta løs på det fryktede kaosområdet "LEKELOFTET"! (Budsjettet er to pils, sier han. Og åpenbart musikk som overdøver tv)

Da bør jo jeg klare spisebordet. Tross alt, det er ikke så mange kvadratmeter stort, og det inneholder stort sett ikke såååååå mye rart. Lekerommet er.... en tøff oppgave.

Gammel 05-01-13, 22:57   #155
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Den må jeg jaggu ta selv gitt. Tror ikke jeg får lurt gutta til å ta det med det første.

Er gjerne med her ja. Har tatt et lite raid i dag og kasta hullete sengetøy. Vært på avfallsplassen med masse søppel har vi også gjort. I morgen skal det organiseres på gutta sitt rom. De har fått TV innpå der med spillemaskin. Da måtte ting flyttes på og dermed må vi rydde enda mer.

1: gutta sitt rom, dvs leker
2: klesskapet på gutta sitt rom. Det meste er lager og rot.
3: handle kasser som kan stå på toppen av skapene på gutta sitt rom
4: innerste skapet på stua
5: skapet på mitt rom
6: boden inne
7: boden ute, men da må det være litt varme altså. Burde bli kvitt det jeg ikke skal ha der.

Sist redigert av star : 05-01-13 kl 23:04.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 23:04   #156
Malama

Malama sin avatar

Standard

Egentlig tror jeg mannen min er mye mer med på det her enn meg. Jeg vil da, jeg er bare uten tiltakslyst. Han derimot, legger visst planer for innredning av lekerommet på loftet, som altså krever at han rydder det først, men det skal bli så fint så, for dette skal han bare fikse... Ja, og deretter skal han vel bare fikse litt i kjelleren, pakke ut noen kasser, så på plass ditt og ordne datt... Har han stukket av med all tiltakslysten i huset? Han er visst en liten duracellmaskin på slikt (på nattestid. så sovner han på sofaen hos mine foreldre når vi er innom på visitt neste dag...)

Nei, jeg får logge av maskina og gjøre en innsats før jeg legger meg.

Gammel 06-01-13, 11:02   #157
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg er med! Har planer om at 2013 skal bli det året eg organiserer huset, siden det ikkje vart i fjor... eller forfjor...eller året før...

Har laga meg ei lista:
1. Rydda storesøsters rom
2. Rydda lillesøsters rom
3. Gjera leikerommet om til loftstova igjen
4. Laga garderobe i boden i gangen.
5. Rydda vaskerommet.
6. Rydda matboden.
7. Ta kjøkkenskapa.
8. Vårt soverom.
9. Kleskap til store og små.
10. Rydda kommoden i stova.
11. Laga kontorhjørna i loftstova.
12. Sortera sokkar.

Då har eg noko å byrja på, må berre kjøpa bossekker først.

Gammel 06-01-13, 15:21   #158
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Inspirert av denne tråden har jeg visst halt i land ett og annet prosjekt i heimen, uten å skrive liste og deretter skryte av det her.
Denne feilen må fikses, fort!

Trenden bør fortsette også, så jeg lager selvsagt en liste over det jeg skal gjøre fremover også (tipper det tar litt lenger tid før den blir avkrysset):

Gå igjennom bitteminstens klær og sortere ut for smått tøy (ja, allerede!).
Gå gjennom storebrødres yttertøy og sortere i spare på/gi bort.
Rydde klesskapet i gangen.

Sortere ut gravidtøy og legge ut for salg.
Rydde mine klær inn i ledige skuffer i garderoben.
Levere tøy til Fretex (det settes opp her, for om det ikke blir gjort, blir det jo en del av rotet).
Rydde papirhaugen under stuebordet (grøss!)
Rydde krydderhylla på kjøkkenet
Kjøpe diverse oppbevaringsbokser til å ha i boden, slik at det frigjør plass andre steder.
Sortere barnebøker i ta vare på/gi bort

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 19:11   #159
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøver å forholde meg til den opprinnelige listen. For da rydder jeg ting jeg kanskje ikke rydder til vanlig.

1. Rydde medisinskapet. Jeg har ikke medisinskap, men en boks i kjøkkenhyllen. Så nå er både den og de kjøkkenhyllene ryddet.

I tillegg har jeg ryddet vekk julen og det tok jo også litt tid.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 19:16   #160
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har ryddet under sengene, og skal nå starte på vaskerommet. Det bir ikke ferdig i dag, men det vitkigste er at det blir startet på i dag

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.