|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Skal dine barn på Halloween-runde? | |||
| Ja, såklart! |
|
85 | 50,00% |
| Ja, må vel følge strømmen |
|
26 | 15,29% |
| Nei, vi velger HalloVenn-fest istedet |
|
10 | 5,88% |
| Nei, vi slukker lys og later som vi ikke er hjemme |
|
14 | 8,24% |
| Vi har ikke barn som deltar, men vi åpner opp og pøser på med godteri |
|
19 | 11,18% |
| Her hos oss er det ingen barn som går Halloween-runde, heller ikke vårt/våre |
|
16 | 9,41% |
| Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)
Privat tråd, eller kan jeg lese? ;P
|
|
|
#2 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Det er veldig rart for meg å lese at Hallovenn er kleint og rart og bare dustete og ikke et reelt alternativ osvosv. Her er nemlig Hallovenn stort, det kommer til å være hundrevis av barn på de to arrangementene. Kvaliteten på arrangementet er høyt, vi har blant annet hentet inn Ruben Gazki en hel kveld fordelt på ulike aldersgrupper. Det er ikke så stort fokus på å være venner, men det legges vekt på at barna skal kunne ha en setting utenfor skolen der de kan være sammen og hygge seg uten press. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilket press tenker du da på?
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Jeg synes Hallo Venn i seg selv høres ut som en fint arrangement. Det jeg synes er teit, er at de ikke kunne funnet på et annet navn, og at det skal være en slags anti-halloween, og at det fremstilles som så mye "bedre" og mindre kommersielt enn Halloween.
|
|
|
#5 |
|
Det er bare en fase
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Jeg tenkte ikke noe utilbørlig press, men i skolesammenheng er det gjerne voksne som setter premissene for hvordan ungene skal være sammen. Ungene er klar over at det er styrt og at det har et formål. Det er ikke en feil ting, de behøver hjelp til å utvikle empati og se at venner finnes der man ikke ventet det. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
|
|
|
#7 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Ok!
|
|
|
#8 |
|
Halloen!
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Hva er Hallovenn? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nymotens gammeldags
Kjedelige (og minst like kommersielle) greier:
|
|
|
#10 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Har du vært der? Vet du at det er kjedelig? Jeg synes denne tråden er hard i tonen, og jeg tenker at noen liker hsllovenn best og noen liker Halloween best. Noen liker også hallovenn best
|
|
|
|
#11 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Rug: jeg føler meg ikke fordømt fordi andre ikke ønsker å feire Halloween. Når argumentasjonen er: "Men jeg mener virkelig at vi voksne skal gå foran som gode eksempler og vise vei om hva som er rett og galt, og ikke bare følge strømmen." blir det litt annerledes. Og jeg synes i hvert fall at noen som starter en tråd på den måten bør tåle at andre sier klart i fra om hva de mener, også de som synes at Hallovenn er søtladent kliss. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Jeg er enig i at den setningen var helt teit, jeg mener ikke at det er galt å gå Halloween. Jeg redigerer den vekk i HI, for jeg ser at jeg kanskje fremstår som litt Tante Sofie, og det er ikke meningen! Men at vi voksne kan være med på å legge noen føringer på hva vi syns er fint. Vi må ikke på død og liv følge strømmen av frykt for å være annerledes, iallefall når det strir litt imot enkelte holdninger. Nå ser jeg at for guttens del vil det være å hindre han i å være med sine venner, så han får gå Halloween som vanlig uten noe surmuling fra meg
|
|
|
|
#13 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Hallovenn er i samme gate som borgerlig konfirmasjon. Jeg pleier å droppe de tingene jeg ikke liker, ikke lage liksom-egne-ideer-for-å-få-fortsatt-godteri-og-gaver-opplegg. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Her feirer vi Halloween, mye sikkert pga der er mange amerikaner som bor i området, men også for de vi synes det er blitt en stas dag. Ungene gleder seg masse, og det kreler av barn som går i nabolaget, vi respekterer dem som har slukket utelyset og går ikke der. Kommersielt? Joda, men ikke mer enn andre ting synes jeg. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Det er bare en fase
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)rine: DD svarer at Hallovenn er kjedelig og kommersielt. Jeg (som har vært med på det, i motsetning til DD), sier at det verken er kjedelig (ungene har det fantastisk) eller kommersielt (det selges ingenting, koster ingenting, man må ikke ha kostyme). |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Her koster HalloVenn inngangspenger, ofte en femtilapp eller mer pr. barn.
|
|
|
#17 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Jeg syns skremming er kjempegøy, og har planer om å gjemme meg i boden i år - sånn at når barna ringer på døra, så kan jeg komme snikende ut av boden i stedet. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Vi "feirer" Halloween. Gutten har gått "knask eller knep" siden han var 3 år. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Jeg er generelt mye mer skeptisk til alt som arrangeres av pinsemenigheter enn til tradisjonell Halloweenfeiring. Har vært litt i kontakt med denslags selv som barn/ungdom, og det er endel ting der jeg ikke ønsker at ungene mine skal utsettes for. Her er det ihvertfall en sånn menighet som arrangerer Hallovenn, og det er det visst flere steder. |
|
|
|
![]() |
|
|