|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)
Eh, det bar da en snodig reduksjon av mitt argument (som for øvrig ikke var spesielt opphauset eller rasende heller).
|
|
|
#142 |
|
Absolute Beginner
|
Jentebuksene er veldig smale da man kommer opp i 10-12 års størrelse. Opp til str 128 måtte jeg alltid lete for å finne smale nok bukser til frøkna, og enda måtte de strammes veldig. Nå kan hun bruke mange av de vanlige modellene. |
|
|
|
|
|
#143 |
|
Fortynnet
|
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Når barn er ni år gamle har vel foreldrene fortsatt en viss innvirkning på hvor trange bukser som kjøpes. Bukser man ikke kan bøye seg i og som viser rompesprekken er jo rett og slett for små. Til et litt mindre barn ville jo den samme buksa vært mulig å bevege seg i. |
|
|
|
|
|
#145 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Ser fleire har påpeikt det, men WOW har buksene du leitar etter, trur eg. Litt baggy og med strikk nederst.
|
|
|
#146 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Kjenner jeg er på linje med Filifjonka og Polyanna her. Jeg forstår ikke helt dette fokuset på seksualisering. Men det kan hende det er fordi jeg har en tynn gutt selv, som det er vanskelig å finne smale nok bukser til.
|
|
|
#148 |
|
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Det jeg synes er trist er at det fremdeles er slik, kanskje i enda større grad en tidligere, at det hos jenter i 9-årsalderen og oppover gir status å passe trange bukser/bruke små størrelser. Noen av dere sammenlikner det å være særlig smal med særlig bred, og dette kan i min verden dessverre ikke sammenliknes. Jentene i min datters omgangskrets sammenlikner størrelser og klær, og det gir status å f.eks bruke str xxs hos Wow. Det er flaut å bruke store størrelser og dette gjør det selvfølgelig enda mer trist å ikke få på seg bukser de andre prøver. Når dette gjelder helt normale jenter, som tidlig får en følelse av underlegenhet og skam knyttet til egen kropp, så er det fryktelig trist. |
|
|
|
|
|
#149 |
|
Glamorøs
|
Nei, jeg har en smal gutt selv med samme problem. Jeg har dog ikke noe problem med å se forskjell på smale buksemodeller og skinny jeans.
|
|
|
#150 |
|
Fortynnet
|
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Jeg er nok litt preget av å ha vært et veldig tynt barn med lange bein, i en tid da buksene IKKE var tilpasset det. De som passet i beinlengde måtte snurpes inn i livet og så generelt utrolig lite kule ut. Lange tynne barn fins jo også, så jeg syns ikke det er grusomt at det fins bukser som egner seg for den fasongen - selv om de ikke passer alle. Sist redigert av Filifjonka : 09-08-12 kl 21:27. |
|
|
|
|
|
#151 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Jeg syns de har mye på HM som er verken superskinny eller "sexy", jeg:
|
|
|
#152 |
|
Leser
|
Jeg tror nok at produsentene speiler kroppssynet til samfunnet, heller enn at det skaper det. Grunnen til at produsentene lager ting er at det selger. Og jeg tror som sagt at moten ikke skaper holdninger, men holdninger skaper moter. Uheldig er det uansett.
De store designerene har nok av tynne nok modeller, så der forblir de vel tynne. Men det er kommet mye stormote - nettopp av den grunn du påpeker - det er penger i det.
Enig. Jeg er redd slike workarounds ikke fungerer, de er nettopp det - workarounds.
|
|
|
#154 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Denne ser jeg har en litt rar passform, i hvert fall på dette bildet.
|
|
|
#155 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Seksualisert er nå et ganske kraftig ord. Men jeg synes det er ganske åpenbart at det har påvirkning på barna og på oss voksne at jentene har tajte, kroppsnære klær, mens guttene har mye løsere og komfortable klær.
|
|
|
#157 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har vippet over til positiv til skoleuniform siden også. |
|
|
|
|
|
#158 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Min 11-åring har hatt mange "skinnyjeans". De har aldri vært trange og ubehagelige. Når de endelig har blitt skinny er de også for korte. Skinnyjeans passer ikke henne heller.
|
|
|
#160 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Det er jeg helt enig i. Str 92 uten plass til bleiebak er tullete.
|
![]() |
|
|