|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Liker ikke DagmarDet var ille her i natt også, men ingenting er ødelagt. Men strømmen var borte leenge da.
|
|
|
#142 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Liker ikke DagmarAng takstein så tror jeg ikke det er jobben som har vært dårlig men heller måten vinden har oppført seg på. Nokså værhardt her vi bor. Det er på samme sted det løsnet som sist vi hadde storm dog ikke så ille som denne og det samme har skjedd hos to naboer. Er svært tett mellom huset vårt og den ene naboen og det blir som ei trakt for vinden som suger opp taksteinen. Sist redigert av Michelle : 26-12-11 kl 13:21. |
|
|
|
|
|
#143 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Liker ikke Dagmar
Vi så tre båter i fleremillionsklassen ligge knørvet i hager mellom bjørset og Kvam. Sykt!
|
|
|
#144 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Liker ikke DagmarDet hadde faktisk ikke falt meg inn at det kunne bli så ille. Men vi har virkelig lært nå, og i dag skal ALT inn i garasjen. Nå gir jeg meg ikke.
|
|
|
|
#145 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Liker ikke DagmarVi våknet opp til mørkt hus. Hovedsikringen var gått iløpet av natten. Ellers tror jeg det meste berget utenfor her. Vi er mest bekymret for ferieleiligheten rett ved Hitra. Den ligger i vannkanten og vi har en pionerjolle liggende på verandaen.
|
|
|
#146 |
|
Travelt opptatt
|
Det kommer en ny storm i kveld...
|
|
|
#147 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Liker ikke DagmarVi bor nesten i fjøresteinene ved en fjord på sunnmøre. Heldigvis litt inn i landet, men det har vært ille nok. Det var litt skummelt i går kveld, det knaka i det gamle tømmerhuset vårt, og vi hørte hvordan stormen herja med nausta.
|
|
|
#148 |
|
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så godt at den "bare" hadde landet i en hage. |
|
|
|
|
|
#149 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Liker ikke DagmarDet er helt villt |
|
|
|
|
|
#151 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Liker ikke Dagmarmina: Oi!!
|
|
|
#153 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Liker ikke DagmarDa har vi vært på småbåthavna, eller rettere sagt, det som er igjen av den. En hel molo er borte vekk, det samme er en drøss store seilbåter og luksusbåter i fleremillioners klassen. Vi fant igjen flere av disse båtene innover fjorden, sterkt skadet og tildels knust til pinneved , godt oppe på land i hager og i fjærestein. Noen av dem var fortsatt fortøyet til biter av moloen som hang på båtene. Flere andre moloer manglet deler og var skadet, og flere båter lå havarert med bare litt av baugen stikkende opp av vannet. Vår molo fikk knust inngangspartiet, men selve båtplassen er hel. En stakkars båteier som fikk sin plass rasert har lånt vår plass så lenge.
|
|
|
#154 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Liker ikke DagmarDen store båten vår er i hus, heldigvis. Jeg aner ikke om "huset" der båten står overlevde da, forresten. Den står hos hen fyr som driver med båtopplag.
|
|
|
#155 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Liker ikke DagmarHuff som Dagmar har herjet hos mange av dere. Her hørte jeg det tok skikkelig i kastene tidlig i går kveld, men det roet seg. Synes det er litt snedig hvordan vinden kan gjøre så store ødeleggelser en plass, men ingen en annen plass ikke langt unna i samme by. Ble derfor veldig overasket da jeg leste Adressa.no i dag og så mye av skadene. |
|
|
|
|
|
#156 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Liker ikke DagmarHer hos oss har det heldigvis ikke skjedd noen skader. Men det er bare 50 m opp i gata til man ser store trær strødd. Vi har kjørt oss en tur i området, og det er sinnsykt mye trær som ligger strødd. Vi har nok bare hatt flaks, det er mange store trær rundt huset vårt. |
|
|
|
|
|
#157 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Sv: Liker ikke DagmarHer har vi vært uten strøm i 2 omganger nå,noen minutter i natt og 2 timer i ettermiddag,så nå håper jeg strømmen er kommet for å bli. Vi er ikke i noe utsatt område for "Dagmar",så vi er heldige som bare mister strømmen. Har vondt av dere som har fått ødelagt mye i denne stormen. |
|
|
|
|
|
#158 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Liker ikke DagmarJolla lå på plass den! Utrolig nok. Nå var det blitt uvær utpå der igjen, sa mannen. Håper han kommer seg over Hemnkjølen før det blir for ille!
|
|
|
#159 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Liker ikke DagmarKjører over Våvatn ja. Er ikke det ved Hemnkjølen da? :aner egentlig ikke og bare gjengir som fortalt:
|
![]() |
|
|