|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...
For meg har det vært motsatt. Det har blitt mye mindre sosiale greier med meg siden vi fikk barn. Fra å møte venner 3-4 ganger i uken er nå omtrent 1 gang i uken.
|
|
|
#2 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her er jeg og. Bare at for meg er det gjerne enda sjeldnere enn 1 gang i uken.
|
|
|
#3 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg har mang en gang lurt på hvordan livet mitt hadde vært nå dersom jeg hadde valgt å forlate mannen den gangen han var utro da jeg nyss var ferdig med videregående, og flyttet vekk slik jeg vurderte en stund etterpå. Men når jeg tenker meg om så er jeg nok mest familiær og glad det endte slik det gjorde og at vi giftet oss etter noen år og stiftet familie.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg hadde en tøff start på voksenlivet med en mamma som var kreftsyk og krevde mye i to år før hun døde, og før det hadde jeg en tøff oppvekst. Jeg giftet meg som 23-åring og ble mamma som 25-åring.
|
|
|
|
#5 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Det hender jeg kunne tenkt meg å bytte bort mannen, men sånn til hverdags vil jeg gjerne beholde han. Hvis jeg kunne velge selv hadde jeg nok valgt å få barn litt senere, eneren var en overraskelse for å si det sånn. De første årene var vanskelige, ikke fordi hun var en vanskelig baby (tvert i mot), men fordi jobb, stabil økonomi, hus osv ikke var helt på plass. Og siden hun kom litt plutselig var det en stor omstilling fra party-girl til mamma. Men alt ordnet seg, og toern var veldig planlagt. Jaggu har vi ikke både hus, pusekatt, jobber og bil i tillegg. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Næsj, jeg ville heller valgt å skaffet meg en utdannelse som hadde gitt meg mer penger å rutte med.
|
|
|
#7 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Nei, jeg ville ikke valgt bort noen av dem. Muligens sambo, men jeg har ikke noen bedre å bytte han ut med. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Hvis mannen min ikke hadde hatt et så sterkt ønske om barn, så hadde vi ikke hatt barn. Det hadde sikkert vært fint det og. Bare oss to stadig på farten for å utforske nye steder av verden. Jeg var nesten 31 år når jeg fikk eldste, og jeg husker at jeg synes det var deilig å få noe annet å tenke på enn meg selv. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
rakkarpus
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg ville ikke byttet bort samboeren min, og ikke byttet bort det å ikke ha barn. Jeg føler det sånn at det er svært få menn der ute som passer like godt sammen med meg som han.
When you know better, you do better. Sist redigert av Ine : 02-09-11 kl 13:20. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg er litt nysgjerrig, så jeg lurer på hvorfor du engasjerer deg i på et foreldreforum når du ikke har barn? Jeg spør ikke for å være ekkel, bare fordi jeg lurer. Fordi jeg vet med meg selv at dersom jeg ikke hadde planer om å få barn så hadde jeg ikke vært på et foreldreforum.
|
|
|
|
#12 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kan selvfølgelig bare snakke for meg selv. Jeg har ikke, har aldri ønsket meg, og vet ikke om jeg noen gang kommer til å få lyst på barn.
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Nei, ville ikke byttet ut hverken mannen eller barnet. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg hadde funnet mannen og fått barnet tidligere, men egentlig tror jeg at begge deler skjedde på det perfekte tidspunktet for meg og oss. Jeg var jo gift i 20-årene, og ønsket meg barn da også, men eksmannen var ikke klar, og det er jeg glad for i dag. Det hadde helt sikkert blitt et fantastisk barn det også, men forholdene rundt hadde ikke vært det. Jeg skal ikke legge skjul på at jeg syntes særlig den første måneden med barn var beintøff og ikke akkurat idyllisk, og det har vært og er en kjempestyrke å ha den mannen jeg har nå i denne fasen. Vi er et godt team, og har vært gjennom en del på tross av at vi har vært sammen bare litt over to år. Jeg fikk rast litt fra meg fra skilsmissen som 26-åring til jeg traff mannen som 34-åring, og det tror jeg nok var lurt - selv om det ikke er alle erfaringene fra den perioden som er gode, har de nok hatt sin nytteverdi likevel.
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg tenkte også på fenomenet barn og/eller mann da jeg svarte, i tillegg til de jeg har.
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Du er ikke engelsklærer? |
|
|
|
#20 |