Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-11, 15:09   #141
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!

Men altså, jeg bor midt i Oslo, og du noen timer utenfor. Jeg forteller deg at det ikke har store innvirkningene. Selvsagt større enn i en by uten snø, men ingenting som gjør hverdagen særlig vanskelig utover et par timer.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 15:13   #142
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bodd hele livet i eller Max 30 min med bil unna Oslo. Her jeg bor nå, rettt ved Gardermoen, er detmye snø. Men når jeg bodde i Oslo kan jeg ikke si at snøen hindret meg på noen måte. Hvis man ser bort fra at jeg ikke liker snø, og burde bodd i "syden".

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 15:14   #143
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Åh, snakker vi om snøen i de ulike byene nå?

Da kan jeg informere om at bergensere av prinsipp ikke måker snø.
Heller ikke veietaten eller hva det heter. Alle går ut i fra at snøen smelter i løpet av kort tid og at arbeidet dermed vil være fullstendig bortkastet.
Eller så salter de. Oppå 35 cm snø i ja

De siste to årene har det faktisk vært ordentlige snøfall her med varig snødekket landskap, og jeg har bedrevet tvangsopplæring av naboene.

Gammel 27-08-11, 15:16   #144
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter å ha feriert litt i Ålesund i sommer så ble jeg veldig betatt, og skulle nesten ønske vi hadde en grunn for å bo der noe år.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 15:18   #145
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Åh, snakker vi om snøen i de ulike byene nå?

Da kan jeg informere om at bergensere av prinsipp ikke måker snø.
Heller ikke veietaten eller hva det heter. Alle går ut i fra at snøen smelter i løpet av kort tid og at arbeidet dermed vil være fullstendig bortkastet.
Eller så salter de. Oppå 35 cm snø i ja

De siste to årene har det faktisk vært ordentlige snøfall her med varig snødekket landskap, og jeg har bedrevet tvangsopplæring av naboene.

Og så er det tydeligvis forbudt å måke eller strø fortau.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 15:27   #146
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Og så er det tydeligvis forbudt å måke eller strø fortau.

Åja. Hva er vitsen? Det skal jo regne i morgen!

Gammel 27-08-11, 16:28   #147
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men altså, jeg bor midt i Oslo, og du noen timer utenfor. Jeg forteller deg at det ikke har store innvirkningene. Selvsagt større enn i en by uten snø, men ingenting som gjør hverdagen særlig vanskelig utover et par timer.

Ja? Jeg har ikke sagt at det har vært ødeleggende eller hatt fatale konsekvenser, jeg sier at det er mer problematisk enn i f.eks. Tromsø pga størrelsen på byen, antall mennesker i den samt mye trafikk. That's it. (Jmfr. diskusjonene og nyhetsoppslagene hver vinter.) Men jeg har ikke sagt at det er en big deal. Du er så ufattelig påståelig og kverrulerende, altså. Jeg spøkte litt med Lille Meg, det er alt. Og jeg bor ikke noen timer utenfor Oslo, til opplysning.

Sist redigert av Skremmern : 27-08-11 kl 16:38.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 16:41   #148
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja? Jeg har ikke sagt at det har vært ødeleggende eller hatt fatale konsekvenser, jeg sier at det er mer problematisk enn i f.eks. Tromsø pga størrelsen på byen, antall mennesker i den samt mye trafikk.

Nåja. Jeg husker nå at vi i Tromsø fikk beskjed om å dra hjem fra jobb, for det snødde så mye at brøytebilene ikke klarte å holde veiene åpne. Akkurat det har jeg fremdeles til gode å oppleve i Oslo.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg spøkte litt med Lille Meg, det er alt.

Må jeg få minne deg om at du skrev om "absurde" mengder snø. Det er virkelig ikke absurde mengder snø i Oslo, altså! Det er først de siste par-tre årene jeg syns det har vært litt arbeidsomt å børste av trappa.

Forøvrig. Spøke? Med MEG? Var alt sammen bare tull? Ikke noe ektefølt hat? Bare mild spøking? :gjemme øksa bak ryggen: Oida. Hmm. Ja, da blir det jo noe annet.

Heeh. Klemz og sånn.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 16:42   #149
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, for min del hadde jo jobbsituasjonen gjort det helt umulig å bo i Bergen. I hvert fall tilnærmet umulig. Hvis jeg hadde vært heldig, kunne jeg ukependlet og bodd på hybel man-fre.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 16:44   #150
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skriver "absurde mengder" på samme spøkefulle måte som jeg skriver at det er bekmørkt i Tromsø året rundt, det er selvfølgelig ikke sant, men for en som er fra det våte vestland og ikke er vant til snø i det hele tatt, egentlig, er det mer snø på denne kanten av landet. Og jada, jeg vet at det har vært mye snø overalt de siste åra, også på vestlandet, men det har vært mer snø på denne kanten, og det har blitt liggende lenger. Men, men, jeg er ferdig med dette nå, det var ikke meningen at det skulle bli så forferdelig alvorlig eller at Oslo-ekspertene skulle bruke opptil flere innlegg på det.

Gammel 27-08-11, 17:19   #151
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

De siste årene har vi måttet måke omtrent hver eneste vinter! Det er uvanlig og merkelig, og de slapsete bergensvintrene har liksom forsvunnet.

Appelsin, jeg vet ikke om jeg drømte det, men jeg mener å ha hørt at det er vedtatt å bruke mindre salt kommende vinter. I vei-etaten altså, eller hva det kalles. Spennende!

Vi kunne godt hatt litt mer mangfold her hos oss, her vet jeg om en adoptert og så er det en i bhg som har far av pakistansk opprinnelse tror jeg. Det å være minst 2. generasjons innvandrer. Så han er jo ikke innvandrer da, eller hvordan er terminologien? Den kan jeg ikke, for jeg må ikke praktisere den. Det er jo sånn at ungene sier "OOOOJJJ Den mannen var BRUN!" når de ser en.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 18:04   #152
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Greit Skremmern. Jeg greier ikke helt å ta snurte "du er så påståelig assa"-kommentarer fra deg særlig seriøst.

Gammel 27-08-11, 18:33   #153
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Last word freak!

Gammel 27-08-11, 19:14   #154
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Hva mener du med "Flytt til Bergen du"? Jeg tolker den røde prikken som utrolig ufin og sammen med det forrige innlegget ditt hvor du selvfølgelig ikke kan ta noe alvorlig fordi det kommer fra meg, synes jeg det begynner å bli nok. Jeg kan ikke forstå at mine harmløse kommentarer om at det er problematisk med mye snø i Oslo skal føre til så mye furie fra din side. Du er virkelig nådeløs! Og nå er jeg altså så teit at jeg liksågodt kan flytte til Bergen. Du verden så sjarmerende du kan være.

Gammel 27-08-11, 19:24   #155
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg er glad i Vestlandet, men kun på solskinnsdager.
Regn er det verste jeg vet, og klimaet gjør at jeg "velger" Oslo.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 19:29   #156
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Vet du Skremmern, dette blir helt idiotisk. Dine "harmløse" kommentarer gjør meg overhodet ikke sur, sint, oppgitt eller whatever. Men jeg syns ikke det er spesielt sjarmerende eller "harmløst" å bli kalt freak bare fordi jeg er uenig med deg. Så en rød prikk fordi du er stygg i kjeften er ufint? Du er virkelig herlig selvrettferdig. Jeg syns ikke du skal flytte til Bergen fordi jeg syns du er dum, men fordi hvis du syns mengene med snø her er så uoverkommerlige tipper jeg du vil trives i Bergen. Når det er sagt, så liker jeg deg ikke spesielt godt nei, men om du kommer over snøsjokket tipper jeg Oslo er stor nok for oss begge.

Gammel 27-08-11, 19:33   #157
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg kjenner at jeg blir litt satt ut her. Vi har da aldri vært i klinsj før? Hva i all verden har jeg gjort deg?

Gammel 27-08-11, 19:39   #158
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Tja, mene at det er greit å kalle de som er uenige freak for deretter fremstille seg selv som en helgen er jo et greit sted å starte. Vi har vært i klinsj en hel haug med ganger, du er rett og slett et menneske jeg ikke går godt overens med.

Gammel 27-08-11, 19:48   #159
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Ok, jeg kjenner deg ikke, men jeg kjenner at jeg ble litt såra på nett nå. Selv om jeg vet at flere tenker det samme, så har jeg aldri fått det sånn i klartekst før.

Gammel 27-08-11, 19:53   #160
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Da bør du kanskje tenke over at din drittslenging også kan såre.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:25.