|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Jeg har bodd hele livet i eller Max 30 min med bil unna Oslo. Her jeg bor nå, rettt ved Gardermoen, er detmye snø. Men når jeg bodde i Oslo kan jeg ikke si at snøen hindret meg på noen måte. Hvis man ser bort fra at jeg ikke liker snø, og burde bodd i "syden". |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Etter å ha feriert litt i Ålesund i sommer så ble jeg veldig betatt, og skulle nesten ønske vi hadde en grunn for å bo der noe år. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Ja, for min del hadde jo jobbsituasjonen gjort det helt umulig å bo i Bergen. I hvert fall tilnærmet umulig. Hvis jeg hadde vært heldig, kunne jeg ukependlet og bodd på hybel man-fre.
|
|
|
#4 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Jeg skriver "absurde mengder" på samme spøkefulle måte som jeg skriver at det er bekmørkt i Tromsø året rundt, det er selvfølgelig ikke sant, men for en som er fra det våte vestland og ikke er vant til snø i det hele tatt, egentlig, er det mer snø på denne kanten av landet. Og jada, jeg vet at det har vært mye snø overalt de siste åra, også på vestlandet, men det har vært mer snø på denne kanten, og det har blitt liggende lenger. Men, men, jeg er ferdig med dette nå, det var ikke meningen at det skulle bli så forferdelig alvorlig eller at Oslo-ekspertene skulle bruke opptil flere innlegg på det.
|
|
|
#5 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!De siste årene har vi måttet måke omtrent hver eneste vinter! Det er uvanlig og merkelig, og de slapsete bergensvintrene har liksom forsvunnet.
|
|
|
#8 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Hva mener du med "Flytt til Bergen du"? Jeg tolker den røde prikken som utrolig ufin og sammen med det forrige innlegget ditt hvor du selvfølgelig ikke kan ta noe alvorlig fordi det kommer fra meg, synes jeg det begynner å bli nok. Jeg kan ikke forstå at mine harmløse kommentarer om at det er problematisk med mye snø i Oslo skal føre til så mye furie fra din side. Du er virkelig nådeløs! Og nå er jeg altså så teit at jeg liksågodt kan flytte til Bergen. Du verden så sjarmerende du kan være.
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Vet du Skremmern, dette blir helt idiotisk. Dine "harmløse" kommentarer gjør meg overhodet ikke sur, sint, oppgitt eller whatever. Men jeg syns ikke det er spesielt sjarmerende eller "harmløst" å bli kalt freak bare fordi jeg er uenig med deg. Så en rød prikk fordi du er stygg i kjeften er ufint? Du er virkelig herlig selvrettferdig. Jeg syns ikke du skal flytte til Bergen fordi jeg syns du er dum, men fordi hvis du syns mengene med snø her er så uoverkommerlige tipper jeg du vil trives i Bergen. Når det er sagt, så liker jeg deg ikke spesielt godt nei, men om du kommer over snøsjokket tipper jeg Oslo er stor nok for oss begge.
|
|
|
#11 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Aiai. Ømtålig tema, definitivt. Jeg har bodd 6 år i Bergen, 10 år i Oslo. Enda lenger et annet sted på Østlandet, min fødeby. Jeg er glad i både Bergen og Oslo, på hver sin måte. Jeg er glad i Bergen fordi det er en liten og intim by, akkurat som jeg er glad i Oslo fordi det er en stor og mer internasjonal by. For meg er det det at familien er nærmere i Oslo, samt at jobbmulighetene er større, som gjør at jeg bor i Oslo. Jeg tror jeg kunne vent meg til et hvilketsomhelst klima, kanskje med unntak av steder med permafrost.
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Tja, mene at det er greit å kalle de som er uenige freak for deretter fremstille seg selv som en helgen er jo et greit sted å starte. Vi har vært i klinsj en hel haug med ganger, du er rett og slett et menneske jeg ikke går godt overens med.
|
|
|
#13 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Ok, jeg kjenner deg ikke, men jeg kjenner at jeg ble litt såra på nett nå. Selv om jeg vet at flere tenker det samme, så har jeg aldri fått det sånn i klartekst før.
|
|
|
#15 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Absolutt, jeg har angret mang en uttalelse! Grunnen til at jeg reagerte på ordene nå var fordi jeg sikkert nok har dårlig hukommelse. Jeg kan huske at vi har vært uenige før, men ikke noe mer. Mye uenig, er vel mer riktig, men det alene er ikke nok til at jeg misliker noen. Men at jeg tenker på det, og at jeg vet at ord kan såre, det gjør jeg.
|
|
|
#16 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!
Jeg bodde i Tromsø den store snøvinteren, og flere snøvintre etterpå, og bor nå på Østlandet. Du tar feil. Det er absurde mengder snø her, det har i allefall vært det de siste to vintrene. Forskjellen mellom Tromsø og østlandet slik jeg opplever det er at snøen i Tromsø smelter vekk innimellom. Så er det glarholke og regn noen dager før det snør enda mer. And repeat. Snøen her nede ligger og ligger og ligger vinteren gjennom. Til slutt blir det aburde mengder. At det faller så mye snø på en gang at vi blir sendt hjem fra jobb har jeg aldri opplevd hverken her eller der. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Tittel og tittel....
|
Nå bodde ikke jeg i tromsø den store snøvinteren, men jeg bodde i Hammerfest og der var det nok like mye snø som i Tromsø, og forskjellen det året i forhod til andre år, var nettopp det at da kom snøen i oktober og ble liggende til i mai/juni, og sånn var det nok i Tromsø også det året.
|
|
|
|
#18 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Etter den snøvinteren emigrerte jeg - naturlig nok - til Oslo. Jeg har kommentert påstanden om absurde mengder snø i Oslo. Jeg tar ikke feil! Dog har du rett i at det de siste vintrene har vært mer snø enn de foregående årene.
A(h) - burde du egentlig skrive det der?
Hm. Fikk du det virkelig ikke med deg? Jeg mener det var i 15-16-tiden en hverdag. Vi fikk i alle fall beskjed om at brøytemannskapene ikke klarte å holde veiene åpne. Men det er klart - kanskje de bare gav ut slik viktig informasjon til VIP-mennesker?
|
|
|
#19 |
|
Peppy!
|
Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Ja, jeg er enig med Mei, jeg ble litt forundret over latterliggjøringen av absurde mengder med snø. Jeg husker i fjor da ungen min forsvant da han tråkket uti snøen, han rakk rett og slett ikke over snøkanten. Jeg bor i Oslo, men ikke i sentrum, og det er nok en forskjell. Men her har jeg mang en gang tenkt at det er helt vilt mye snø, og bekymret meg for at garasjetaket skal gi etter av tyngden, bekymret meg over om det går an å åpne terrassedøren etc. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Det er mye snø i Oslo. Jeg trillet barnevogn fra 2007 til 2010 og blir svett bare av tenke på det. Og som Mei sier, den ligger der i evigheter.
|
![]() |
|
|