|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Men altså, jeg bor midt i Oslo, og du noen timer utenfor. Jeg forteller deg at det ikke har store innvirkningene. Selvsagt større enn i en by uten snø, men ingenting som gjør hverdagen særlig vanskelig utover et par timer.
![]() |
#142 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Jeg har bodd hele livet i eller Max 30 min med bil unna Oslo. Her jeg bor nå, rettt ved Gardermoen, er detmye snø. Men når jeg bodde i Oslo kan jeg ikke si at snøen hindret meg på noen måte. Hvis man ser bort fra at jeg ikke liker snø, og burde bodd i "syden". |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Åh, snakker vi om snøen i de ulike byene nå?
![]() |
#144 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Etter å ha feriert litt i Ålesund i sommer så ble jeg veldig betatt, og skulle nesten ønske vi hadde en grunn for å bo der noe år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!
Og så er det tydeligvis forbudt å måke eller strø fortau. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Ringskrømt
|
Ja? Jeg har ikke sagt at det har vært ødeleggende eller hatt fatale konsekvenser, jeg sier at det er mer problematisk enn i f.eks. Tromsø pga størrelsen på byen, antall mennesker i den samt mye trafikk. That's it. (Jmfr. diskusjonene og nyhetsoppslagene hver vinter.) Men jeg har ikke sagt at det er en big deal. Du er så ufattelig påståelig og kverrulerende, altså. Jeg spøkte litt med Lille Meg, det er alt. Og jeg bor ikke noen timer utenfor Oslo, til opplysning.
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 27-08-11 kl 16:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Nåja. Jeg husker nå at vi i Tromsø fikk beskjed om å dra hjem fra jobb, for det snødde så mye at brøytebilene ikke klarte å holde veiene åpne. Akkurat det har jeg fremdeles til gode å oppleve i Oslo.
Må jeg få minne deg om at du skrev om "absurde" mengder snø. Det er virkelig ikke absurde mengder snø i Oslo, altså! Det er først de siste par-tre årene jeg syns det har vært litt arbeidsomt å børste av trappa.
![]() |
#149 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Ja, for min del hadde jo jobbsituasjonen gjort det helt umulig å bo i Bergen. I hvert fall tilnærmet umulig. Hvis jeg hadde vært heldig, kunne jeg ukependlet og bodd på hybel man-fre.
![]() |
#150 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Jeg skriver "absurde mengder" på samme spøkefulle måte som jeg skriver at det er bekmørkt i Tromsø året rundt, det er selvfølgelig ikke sant, men for en som er fra det våte vestland og ikke er vant til snø i det hele tatt, egentlig, er det mer snø på denne kanten av landet. Og jada, jeg vet at det har vært mye snø overalt de siste åra, også på vestlandet, men det har vært mer snø på denne kanten, og det har blitt liggende lenger. Men, men, jeg er ferdig med dette nå, det var ikke meningen at det skulle bli så forferdelig alvorlig eller at Oslo-ekspertene skulle bruke opptil flere innlegg på det.
![]() |
#151 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!De siste årene har vi måttet måke omtrent hver eneste vinter! Det er uvanlig og merkelig, og de slapsete bergensvintrene har liksom forsvunnet.
![]() |
#154 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Hva mener du med "Flytt til Bergen du"? Jeg tolker den røde prikken som utrolig ufin og sammen med det forrige innlegget ditt hvor du selvfølgelig ikke kan ta noe alvorlig fordi det kommer fra meg, synes jeg det begynner å bli nok. Jeg kan ikke forstå at mine harmløse kommentarer om at det er problematisk med mye snø i Oslo skal føre til så mye furie fra din side. Du er virkelig nådeløs! Og nå er jeg altså så teit at jeg liksågodt kan flytte til Bergen. Du verden så sjarmerende du kan være.
![]() |
#155 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Jeg er glad i Vestlandet, men kun på solskinnsdager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Vet du Skremmern, dette blir helt idiotisk. Dine "harmløse" kommentarer gjør meg overhodet ikke sur, sint, oppgitt eller whatever. Men jeg syns ikke det er spesielt sjarmerende eller "harmløst" å bli kalt freak bare fordi jeg er uenig med deg. Så en rød prikk fordi du er stygg i kjeften er ufint? Du er virkelig herlig selvrettferdig. Jeg syns ikke du skal flytte til Bergen fordi jeg syns du er dum, men fordi hvis du syns mengene med snø her er så uoverkommerlige tipper jeg du vil trives i Bergen. Når det er sagt, så liker jeg deg ikke spesielt godt nei, men om du kommer over snøsjokket tipper jeg Oslo er stor nok for oss begge.
![]() |
#158 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Tja, mene at det er greit å kalle de som er uenige freak for deretter fremstille seg selv som en helgen er jo et greit sted å starte. Vi har vært i klinsj en hel haug med ganger, du er rett og slett et menneske jeg ikke går godt overens med.
![]() |
#159 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Ok, jeg kjenner deg ikke, men jeg kjenner at jeg ble litt såra på nett nå. Selv om jeg vet at flere tenker det samme, så har jeg aldri fått det sånn i klartekst før.
![]() |
|
|