|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)
Mener du at han er ute etter folk som f.eks. forteller hvor man kan finne ut av dette også? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)Eh, jeg tviler på at han snakker om personer som prikker hverandre på nettet. Han snakker da om folk som legger ut navnene i blogger og på Youtube og lignende. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
Selvfølgelig! Det vet da jeg også! Det var derfor jeg la til denne
|
|
|
#4 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)Det er vel ikke noe HELT annet. Med mindre man forventer at folk er stokk dumme. Ved å føre folk rett til dørstokken, så bidrar man til å spre dette.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
Men man går da ikke videre med det bare for at man søker på egenhånd, og finner ut? Tror ikke du forstod hva jeg skrev.
|
|
|
#6 |
|
Den som gir seg...
Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)Da ble jeg også angrepet av nysgjerrighetens ånd....Hmmm
|
|
|
#7 |
|
villende
|
Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)Jo da, en injurie kan være lovstridig. Og det som er så fiffig med injurier er at det er omvendt bevisbyrde (dvs. at det er den som har kommet med utsagnet som må bevise at det er sant, for å slippe straff, ikke den som har blitt krenket som må bevise at utsagnet er usant). Kommer denne saken opp i retten tenker jeg det er duket for en usjarmerende skittentøysvask. Og det er nok sannsynlig at Marianne Aulie blir dømt, for det er vanskelig å bevise en påstått voldtekt 14 år etter det angivelig skal ha skjedd. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
villende
|
Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)Her ser jeg at jeg kanskje ikke fikk med meg hele diskusjonen rundt det med injurier. Det er Marianne Aulies påstand som kan rammes av injurielovgivningen. Det gjelder også publikasjon av navnene i avisene/på tv/radio. Muligens også publikasjon av ryktene på blogg. Meddelelse av informasjonen på prikk er ikke injurierende da det ikke er å anse som offentlig meddelelse av informasjonen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)Kan jeg få anbefale de utmerkede ironitaggene neste gang, tutta? [iråni] [/iråni]
|
|
|
#10 |
|
Passiv
Hvor: Hedmark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)Jeg leste nettopp en artikkel fra vg sine nettsider hvor hun forteller at hun først var i en leilighet med disse to mennene som forsøkte å voldta henne. Hun ville hoppe ut av vinduet, men de hindret henne og bestilte taxi. Aulie og en av mennene ble med i taxien til en annen leilighet hvor han fortsatte voldtekstforsøket. Så stakk han ut for å få tak i mer dop. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Jeg syns det er ganske dårlig av deg å spekulere i det.
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Da er det sikkert like dårlig at jeg spekulerer i hvordan hun kunne sette seg frivillig inn i en taxi med mennene (eller var det bare en av dem?) som rett før skal ha forsøkt å voldta henne. Jeg syns hele greia skurrer, men klart - jeg vet ingenting om saken. Uansett så har hun ødelagt mye for sin egen troverdighet ved å opptre på den måten hun gjorde. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nymotens gammeldags
Ja det er jo sant. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
saftig
|
Det har jeg ingen problemer med å forstå. Jeg har selv opplevd å bli dopet, men heldigvis var det min venninde som fikk meg inn i taxien og hjem. Jeg var helt fjern og viljeløs og husker bare at jeg lot meg styre.
In vino veritas Sist redigert av safran : 13-03-07 kl 22:32. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ekvilist
|
Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)Det er noe som heter rohypnol, og de tablettene gjør at en gjerne får en "samme-rakker´n-tankegang". Populært kalt voldtektsdop, men også vanlig blant folk med ulik rusavhengighet. Ved å bruke disse tablettene kan man gjennomføre et overgrep, uten at det så tydelig blir et overgrep.
|
|
|
#18 |
|
Peppy!
|
Slike spørsmål (eller, insinuasjoner som det vel er mer riktig å kalle det) er en viktig årsak til at kvinner velger å ikke anmelde voldtekter eller voldtektsforsøk. Det er mye rundt en voldtekt som er vanskelig for andre å forstå. For få dager siden sa Mona Høiness at hun oppfordret kvinner som ikke hadde slåss mot sin voldtektsmann å ikke anmelde voldtekten. Ganske enkelt fordi man da ikke blir trodd. Det er kanskje rart for mange hvorfor kvinnen ikke alltid slår, biter, sparker og hyler. Det er mange elementer av skam med i bildet i en voldtektssituasjon. Og det kan være et svært komplisert hendelsesforløp. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Shake it out!
|
Bra skrevet!
|
|
|
#20 |
|
Passiv
Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)Ja, jeg får stadig vekk høre at jeg er et dårlig menneske, spesielt her inne. |
|
|
|
![]() |
|
|