Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Hvorfor leser dere prikker?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-07, 00:40   #1
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor leser dere prikker?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg har ingen mistanker eller redsel for at noen har planer om det, men jeg synes ikke noe om at muligheten finnes. Jeg tror også at det er lettere å misbruke en mulighet man har liggende, enn å gå aktivt inn for å få tilganger (slik en eller annen nevnte om å laste ned og installere modifikasjoner).
Jeg er en kynisk realist

Jeg syns det er bra at muligheten finnes. Og siden jeg har rent mel i posen så finner jeg det relativt uproblematisk at modder har adgang til mine prikker dersom de anser det som nødvendig. Jeg stoler såpass på dem at jeg ikke tror de går inn og leser prikker som underholdning hvis de kjeder seg.

Gammel 13-03-07, 00:41   #2
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Julekona, her.

Jeg har vært med å drive forum i mange år, og har aldri opplevd lignende. Men, alt er en tilvenning, og så lenge man bare blir klar over spillereglene så tilpasser man seg ganske bra....og ikke minst, tar sine forholdsregler.

Kommer du til å endre prikkevanene dine nå som du vet at det er adgang for moddene til å lese dine prikker?

Gammel 13-03-07, 00:59   #3
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Kommer du til å endre prikkevanene dine nå som du vet at det er adgang for moddene til å lese dine prikker?

Jeg bruker svært lite prikkesystemet, generelt, men kommer ikke til å endre noe som helst på vanene der jeg bruker det.

Når det gjelder her inne, så skjønner jeg jo at at man ikke bør bruke det i det hele tatt.

Med det samme vil jeg spørre dere som har greie på det; jeg ble hilst velkommen til forumet med en rød prikk av et medlem? Den var ny for meg, og jeg vil gjerne vite om det er en slags "velkommenspøk" eller noe her inne? Det er forresten den første, og hittil eneste, røde prikken jeg noen gang har fått

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 01:57   #4
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Vet at spørsmålet ikke var til meg men jeg svarer for det.
Jeg kommer i allefall til å ikke skive navn, adresse og telefonnummer i noen prikk mer, viste at admin og forumeiere kunne lese prikkene, men ikke modder, og etterhvert som forumet vokser så blir det sikkert flere modder også, så hvis det er informasjon som jeg ikke vil at en hel drøss skal kunne lese så lar jeg være å skrive det i en prikk, men bruker heller en pm som ikke moddene kan lese, synes det var veldig greit å få vite dette

Gammel 13-03-07, 01:19   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

J Jeg tror også at det er lettere å misbruke en mulighet man har liggende, enn å gå aktivt inn for å få tilganger (slik en eller annen nevnte om å laste ned og installere modifikasjoner).

Eh, alle VBulletin forum kommer standard med dette moderatorverktøyet.

Mulighet til å lese PM er utelatt, inkludert her, fordi dette regnes som uetisk av majoriteten av foumeierne (skjønt jeg har lært at der finnes dem som gjør det også, hvilket jeg også finner forkastelig).

Gammel 13-03-07, 00:34   #6
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Det dreier seg nok om ulike forventninger og innstilling til hvordan man vil ha det ja, Lille*My

Desembermamma: jeg skjønner det, jeg synes bare det inntil nå har vært fryktelig dårlig kommunisert at det er slik dette forumet drives!

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 00:40   #7
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Jeg har vært med å drive forum i mange år, og har aldri opplevd lignende. Men, alt er en tilvenning, og så lenge man bare blir klar over spillereglene så tilpasser man seg ganske bra....og ikke minst, tar sine forholdsregler.

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 00:44   #8
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Desembermamma: jeg skjønner det, jeg synes bare det inntil nå har vært fryktelig dårlig kommunisert at det er slik dette forumet drives!

Det kunne sikkert vært kommunisert bedre, men jeg tenker meg at grunnen er blant annet at veien blir litt til mens man går her, det er et relativt nytt forum og det er vanskelig å definere alle regler og praksiser på forhånd. I begynnelsen må man diskutere og opprette noen regler underveis og takle problemer etterhvert som de dukker opp, når man ser hva som er aktuelt. Da blir kanskje ting nødvendig, som man ikke har helt greid å se for seg på forhånd. Så informerer man underveis. Slik som nå. Det positive her er at det diskuteres såpass åpent som dette.

I et annet forum jeg er medlem av (uten å nevne navn) er det ikke lov å diskutere eller sette spørsmålstegn ved forumdriften i det åpne forumet overhodet, der må alt tas på PM til admin eller moderator, ellers blir tråden slettet.

Gammel 13-03-07, 01:02   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes noen av dere sutrer sånn at jeg blir flau langt nedi tåneglene. ALLE administratorer som driver fora kan lese prikker, pmer og alt som er på forumet om de vil. Det er sånn virkeligheten er. Get over it or get lost!

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 01:24   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 02:29   #11
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Det er ganske forkastelig at vi er åpne om noe som gjøres på de fleste andre fora. At vi gjør mye mindre av det forkastelige enn andre fora er visst også forkastelig …

At Snippa og Julekona, med sine lange erfaringer, ikke vet om dette syns jeg bare er veldig merkelig. Men hey, hva er vel et forum uten en god diskusjon? En krangel om forumdrift må vel være den beste.

Mor til 4: Privat informasjon som navn, adresse og telefonnummer hører ganske riktig hjemme på PM, men når det er sagt, så er sannsynligheten for at en modde leser prikken din svært liten. Og om en moderator skulle lese den, så er jeg rimelig sikker på at den overhodet ikke ville blitt brukt mot deg på noe vis.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 03:15   #12
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Det er ganske forkastelig at vi er åpne om noe som gjøres på de fleste andre fora.

Min erfaring er at det ofte er de ledelsene som er åpne om at de har muligheten som bruker det minst. De som bruker det i mer utstrakt grad virker som regel litt mindre opptatt av at brukerne skal vite om det. Kanskje fordi de da går glipp av de saftigste meldingene?

Altså: Om man virkelig hadde vært opptatt av å snoke og stille egen nysgjerrighet, så ville man da ikke gitt seg så tydelig til kjenne som dere gjør her? Det er jo ikke logisk i det hele tatt.

Hva er vitsen med å tyvlytte om man stiller seg midt i rommet og hoier ut at "jeg er her, altså! Husk det!"?

Til tross for denne logiske bristen ser det ut til at det ofte er de som velger åpenhet og å "advare" brukerne sine som får mest pes og anklager om "snokekultur".

Snokere varsler ikke sin tilstedeværelse. Enkelt og greit.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 02:57   #13
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For det første: Jeg har ikke lest hele tråden, så det er mulig jeg har gått glipp av noe.

Anyway:

1) Jeg ser på prikkekommentarer som direktemeldinger på linje med de som kan sendes i en chat mellom to brukere. De to og moderator/admin ser dette, men ikke resten av chatterne.

2) Ingen har noensinne påstått at prikkesystemet skal være en hurtigvariant av PM. Det virker heller som om det er en del av selve forumet, tilbehør til trådene og noe som admin og modder følger med på nå og da.

3) Om jeg på eget initiativ bestemmer meg for at prikker skal være min form for hurtig-pm'er så får jeg da for pokker ta det på egen kappe fremfor å bli snurt over at ledelsen ikke korrigerer kursen etter mine forventningene.

4) Jeg tviler på om noen brukeres prikker er så himla interessante at noen gidder å finlese de. Vi er ikke så spennende som vi liker å tro.

5) At admin/modder anser prikkesystemet som en del av det modererte forumet, ser jeg ingenting galt med at de følger med på trådenes "vedheng" for å ha en viss oversikt. Særlig ikke fordi prikkesystemet kan ha mye å si for nettopp trådutvikling, stemning og misstemning i forumet, samt en del andre ting som faller innunder moddenes "ansvarsområde". Etter mitt syn er prikkene et vedheng til trådene, som altså admin og moddene har ansvar for.

Prikker er ikke PM og admin kan ikke holdes ansvarlig bare fordi vi evt. gjerne vil at det skal være det.

6) Jeg er overtrøtt og har sikkert gjentatt meg selv 100 ganger.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 11:34   #14
HP
Administrator

HP sin avatar

HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Kanskje vi skal øke grensen til 50, eller noe?

Gammel 13-03-07, 11:40   #15
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje vi skal øke grensen til 50, eller noe?

Da ville du aldri fått sendt det innlegget du skrev nå

Gammel 13-03-07, 12:15   #16
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

** ADVARSEL: Langt innlegg **

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Da ville du aldri fått sendt det innlegget du skrev nå

Nei da ville jeg ikke det, men jeg skrev det nå, så derfor brydde jeg meg ikke med å utbrodere videre.

Ellers så har vi jo en grense på antall smil i et innlegg, så hvorfor ikke en grense for utropstegn og spørsmålstegn? En melding som "Du har for mange ! i innlegget ditt, pust dypt tre ganger og prøv igjen!!!!!!!"

Dette kunne jeg postet da også, men jeg poster det nå like vel.

PS. Jeg mente ikke alvorlig å sette tegngrensen til 50.

Gammel 13-03-07, 12:17   #17
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

** ADVARSEL: Langt innlegg **

Kommer den der automatisk hvis man poster innlegg på mer enn 50 tegn, eller?

Ellers så har vi jo en grense på antall smil i et innlegg, så hvorfor ikke en grense for utropstegn og spørsmål? En melding som "Du har for mange ! i innlegget ditt, pust dypt tre ganger og prøv igjen!!!!!!!"

Veldig god idé!

Gammel 13-03-07, 12:17   #18
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig!!!!!!!!!!!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 12:27   #19
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Kommer den der automatisk hvis man poster innlegg på mer enn 50 tegn, eller?

Det ser ut til at de har en sånn funksjon på NM i hvert fall.

Jeg skulle nok klart å poste et innlegg med like mange ord som jeg har ryktepoeng, men det hadde blitt fryktelig kjedelig å lese i lengden.
Da kan jeg jo ikke komme med korte innlegg av typen: Skilpadda sa det bra.
For det hender jo, tross alt, av og til. (Relativt ofte i det siste når jeg tenker meg om.)

Kanskje jeg har mistet evnen til å formulere meg skriftlig?
Kanskje jeg holder på å utvikle forumdysleksi?

Dette innlegget har forresten bare 104 ord. Inklusive smileyen. Uten quoten.

Gammel 13-03-07, 12:21   #20
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

PS. Jeg mente ikke alvorlig å sette tegngrensen til 50.

Jeg regnet ikke med det heller. Jeg er blond, men ikke blond

Emneord
forumdriften, klassiker, krangling

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04.