Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor langt nord har du vært?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-11, 14:25   #141
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor langt nord har du vært?

Lakselv

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 14:31   #142
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har trålet store deler av Finnmark med bil (steike for noen avstander) og trasket fottur blant myggen på Finnmarksvidda. Troms er jeg mindre bevandret i, men jeg har tatt Hurtigruta fra Honningvåg til Trondheim, så da fikk jeg i hvert fall med meg kysten. Nordland har jeg noe mer erfaring med (først og fremst Bodø og Lofoten i tillegg til det som ses fra Hurtigruta).

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 14:31   #143
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Har ikke vert lenger enn Trondheim. Men jeg skal gjøre noe med det i løpet av de neste årene.

Gammel 21-06-11, 14:34   #144
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Tromsø. Det eneste fylket jeg mangler er Finnmark.

Gammel 21-06-11, 14:35   #145
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kirkenes. Finnmark er utrolig vakkert, har lyst til å feriere der en gang langtidsvarselet viser finvær.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 15:15   #146
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Narvik.

Gammel 21-06-11, 15:24   #147
Aqua
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: oslo
Aqua har et hav av muligheter foran seg
Standard

karasjokk. det var egentlig ganske fælt vær, kunne tenkt meg å dratt dit med litt bedre vær kanskje.

Gammel 21-06-11, 15:28   #148
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg har vært i Tromsø,på vinteren,og jeg ble helt fascinert over den vakre himmelen der. Jeg trodde det var mørkt omtrent hele døgnet og aldri pent vær på vinteren,men der tok jeg feil,gitt.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 15:33   #149
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Norge
Lengst nord: Nordkapp
Lengst sør: Mandal
Lengst øst: Nordkapp (tror jeg)
Lengst vest: Haugesund

Verden

Lengst nord: Svalbard
Lengst sør: Hamilton, New Zealand
Lengst øst: Fiji
Lengst vest: Eureka, California

(Og takk til Skilpadda for link til lengde og breddegrader).

Gammel 21-06-11, 17:23   #150
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuddelu, her.

Jeg har trålet store deler av Finnmark med bil (steike for noen avstander)

Ikke ifølge en tanaværing jeg en gang kjente … Han sa:
- Neida, det e'kke langt til Tromsø, kommet forbi Kautokeino så e æ nesten der.

(jau, da er det bare litt over førti mil igjen...)

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 17:27   #151
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Lillehammer.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 17:27   #152
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Balsfjord for 100 år siden, og Tromsø for ikke så lenge siden.

Gammel 21-06-11, 17:28   #153
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vel ikke vært lengre nord enn Tromsø tror jeg.

Sviger-bestemor bor i Troms men det er vel lengre sør enn Tromsø.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 17:30   #154
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tromsø ligger i Troms fylke. Med femogtyve kommuner, så det er jo litt å ta av.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 17:37   #155
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Trondheim. Er ikke så bereist nordover.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 17:49   #156
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sinsenkrysset!

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 17:50   #157
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Neida, har faktisk vært i Tromsø en gang. Fikk lyst til å dra tilbake da jeg "var der" med hurtigruta i går (forgårs?).

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 18:09   #158
Gri

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Karasjok.

Gammel 21-06-11, 18:16   #159
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sørreisa.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 18:18   #160
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Er fra verdens nordligste fastlandskommune, men verdens nordligste fastlands fyr
og vi har Fra wikipedia.org : "I kommunen ligger Kinnarodden, som er det nordligste fastlandspunktet i Europa." Så nordkapp kan bare gå å legge seg
Men har vært på nordkapp mange ganger men skjønner ikke helt hva som er så stort med det, min plass er finere

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:23.