Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaketråden med tvist

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-11, 13:05   #141
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pannekaketråden med tvist

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er vel samme NÅR på dagen de grove pannekakene serveres? Jeg tenker at man må se dagen som en helhet.

hehe... nja... Det kommer helt ann på.

Om man serverer brødmat (altså brød med enkelt pålegg) til 3 måltider om dagen, så burde heller ett av disse brukes om man absolutt skal servere pannekaker, så har man fortsatt middag med kjøtt og grønnsaker synes jeg da. Ett eksempel. Spiser man derimot, grønnsaker, kjøtt og frukt til alle de andre måltidene alltid, spiller det helt klart ikke så stor rolle

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 13:07   #142
Nip

Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Hun ville jo ikke komme og spise pannekakene mine: :bitter: Med hjemmelaget tomatsuppe og greier. Hun kunne fått sukrin på pannekakene om hun ville, eller selvplukkede blåbær, usukret selvfølgelig. Og bacon, det må man ha.

Jeg kan komme å spise tomatsuppe og selvplukkede blåbær da. mmmm....

Gammel 23-05-11, 13:09   #143
Nip

Standard

Altså, hvordan vet man med sikkerhet hva slags pannekaker barna får servert, da? Sønnen til Nip er nok skolert i forskjellen, men poden hadde neppe kommet på å registrere sånt. Og jeg kaller jo ikke pannekakene mine for "grove, usukrede, usaltede, havregrynholdige pannekaker". Jeg sier bare "pannekaker".

Det kan godt hende han ikke merker forskjell om man klarer å lage hjemmelaget tomatsuppe som smaker og ser veldig, veldig likt som torosuppe og heller ikke om man har i så lite grovt mel at det ikke merkes (men da er det vel heller ikke "nok" til at det er noe annet enn vanlige pannekaker alikevel :P

Jeg også sier bare pannekaker, selvom de stort sett gjennomskuer at det ikke er helt det samme som de pleier å få.

Gammel 23-05-11, 14:38   #144
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Apropos pannekaker; jeg har inderlig lyst på det til middag i dag og har tenkt å blåse i at barna mine ikke liker det. Vi skal ha suppe til, så de kan spise det. Men vi hadde (hjemmelaget, åff kårs) tomatsuppe på fredag, så det vil jeg ikke ha. Hva passer da? Blir det helt far out med blomkål- og brokkolisuppe, for eksempel? Kanskje kikertsuppe passer bedre?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 14:52   #145
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Apropos pannekaker; jeg har inderlig lyst på det til middag i dag og har tenkt å blåse i at barna mine ikke liker det. Vi skal ha suppe til, så de kan spise det. Men vi hadde (hjemmelaget, åff kårs) tomatsuppe på fredag, så det vil jeg ikke ha. Hva passer da? Blir det helt far out med blomkål- og brokkolisuppe, for eksempel? Kanskje kikertsuppe passer bedre?

Jeg hadde ikke brydd meg om hvilken suppe jeg hadde spist først, man spiser det vel uansett ikke sammen med pannekakene...
Blomkålsuppe er jo kjempe godt.

Gammel 23-05-11, 14:58   #146
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Jeg hadde ikke brydd meg om hvilken suppe jeg hadde spist først, man spiser det vel uansett ikke sammen med pannekakene...
Blomkålsuppe er jo kjempe godt.

Ja, det er jo sant. Men jeg tror det blir kikertsuppe likevel. Har helt dilla på kikerter for tiden.

Gammel 23-05-11, 15:00   #147
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blomkålssuppe til pannekaker har jeg vokst opp med. Poenget med suppen til pannekakene er jo å få opp grønnsaksmengden i måltidet slik jeg tenker. Egget gir proteiner, suppen bidrar med grønnsakene, melet som helst bør være grovt bidrar med karbohydratene.

Ang. hvetemel: hvis man leser amerikansk skremselspropaganda skal man være klar over at fint hvetemel her og der ikke er samme sak, utmalingsgraden er ganske forskjellig. Selv om grovt mel selvfølgelig er bedre.

Gammel 23-05-11, 15:03   #148
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sist noen var med på besøk hjem hit, serverte vi Grandiosa (pepperoni og hjemmelaga).

Poden fikk chili con carne sist han var med noen hjem.

Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 15:15   #149
Nip

Standard

Ja, det er jo sant. Men jeg tror det blir kikertsuppe likevel. Har helt dilla på kikerter for tiden.

Kikerter er veldig godt, ikke smakt det i suppe men God middag

Gammel 23-05-11, 15:16   #150
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Oppskrift?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 15:23   #151
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Blåbær OG bacon? Samtidig?

Helt vanlig vestlands-kombo det. Suppe og pannekaker, derimot ...

Gammel 23-05-11, 15:51   #152
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Blåbær OG bacon? Samtidig?

Nei, selvfølgelig ikke. Man har enten bacon, eller blåbær på en pannekake. I alle fall hos oss.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 15:57   #153
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Han spiste pølse med lompe borte. (de vet nok av erfaring at det er det beste han vet)

Når vi hadde besøk sist til middag? Tror det var kyllingpølser med brød/lompe.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 16:01   #154
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag skal jeg ha pannekaker med Twist. Det blir sikkert søtt og godt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 16:05   #155
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Nei, selvfølgelig ikke. Man har enten bacon, eller blåbær på en pannekake. I alle fall hos oss.

Jeg fikk skikkelig lyst på "fleskepannekaker" når jeg leser denne tråden nå.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 16:53   #156
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Disse trådene har neppe ønsket effekt. Jeg liker egentlig ikke pannekaker så godt, men jeg får lyst på hele tiden nå.

Gammel 23-05-11, 19:08   #157
Nip

Standard

Disse trådene har neppe ønsket effekt. Jeg liker egentlig ikke pannekaker så godt, men jeg får lyst på hele tiden nå.

Hehe... da har jeg ihvertfall oppnådd noe, selvom det var motsatt av ønskelig effekt :P

Gammel 23-05-11, 20:22   #158
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til og med jeg som ikke liker pannekaker måtte lage det med blåbær og bacon idag. Dere skal se Nip er en hemmelig pannekakepusher i regi av...tja?

Gammel 23-05-11, 20:41   #159
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Oppskrift?

Artig at du skulle spørre om det! Her er'n!

Gammel 23-05-11, 20:48   #160
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Til og med jeg som ikke liker pannekaker måtte lage det med blåbær og bacon idag. Dere skal se Nip er en hemmelig pannekakepusher i regi av...tja?

Pannekakemafian.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:50.