Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Prinsebryllupet i England

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Prinsebryllup og hvor mye jeg bryr meg
Prinsebryllup? Hva? Når? Hvor? Hvem? 18 9,38%
Fullstendig likegyldig, men jeg vet hvem/hvor/når 67 34,90%
Likegyldig 21 10,94%
Bryr meg litt 18 9,38%
Helt nøytral - gidder ikke å irritere meg eller glede meg 40 20,83%
Bryr meg middels 16 8,33%
Følger godt med 8 4,17%
Synes dette er en viktig historisk begivenhet 9 4,69%
Blir å følge tv-sendingen ja, mye flotte antrekk å se 28 14,58%
Jeg skal feire prinsebryllup med venner og familie m/tiara og champis 3 1,56%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-11, 13:29   #141
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prinsebryllupet i England

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Men er ikke Haakon og Mette Marit der?

Nei, de er ikke invitert.

Gammel 29-04-11, 13:29   #142
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Men er ikke Haakon og Mette Marit der?

Kong Harald og Dronning Sonja representerer Norge.

Gammel 29-04-11, 13:30   #143
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Hvilken tiara bruker bruden, og hvorfor? *Deltar og viser interesse*

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:31   #144
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Ikke invitert. Det ble sagt at det er bare monarker som skal være der, men Victoria, Wilhelm, Felipe og flere fra andre generasjon er der, så det var litt merkelig.

Svenskekongen og dronninga var opptatt med andre gjøremål og kongen av Spania begynner vel kanskje å bli så gammel og skrøpelig eller er han mere opptatt med seiling.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:32   #145
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Ikke invitert. Det ble sagt at det er bare monarker som skal være der, men Victoria, Wilhelm, Felipe og flere fra andre generasjon er der, så det var litt merkelig.

Tror det skal inviteres "Crowned heads", men hvis de ikke har anledning til komme skal kronprinser/prinsesser kunne komme i deres sted. F.eks er det svenke kongeparet forhindret fra å komme, derfor kommer Victoria & Daniel i stedet.
Tror jeg.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:32   #146
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Det svenske kongeparet kunne ikke komme, jaffal. Sa de på tv2. Alt jeg får meg meg...

Gammel 29-04-11, 13:33   #147
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Tror det skal inviteres "Crowned heads", men hvis de ikke har anledning til komme skal kronprinser/prinsesser kunne komme i deres sted. F.eks er det svenke kongeparet forhindret fra å komme, derfor kommer Victoria & Daniel i stedet.
Tror jeg.

Japp, det var det de sa på tv2.

Gammel 29-04-11, 13:33   #148
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Hvilken tiara bruker bruden, og hvorfor? *Deltar og viser interesse*

Det ble sagt at hun muligens skulle bruke Dianas tiara, men har ikke hørt at det faktisk er den.

When tomorrow comes
Gammel 29-04-11, 13:37   #149
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Det ble sagt at hun muligens skulle bruke Dianas tiara, men har ikke hørt at det faktisk er den.

Hun har lånt den av dronningen.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:37   #150
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Synes ikke det har vært så rørende hittil, kronprinsen av Danmark ble jo rørt til tårer da han så bruden gå opp kirkegulvet, ikke noe sånt hittil vel? *vendt hodet mot PCen*

Gammel 29-04-11, 13:37   #151
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

De sa noen om at det var dronningen som bestemt hvem som ble bedt. Ikke rart Backham ble bedt.

Tiaraen var dronningen sin. En eller annen hadde fått den av sin mann 3 uker før han ble konge (gud så god hukommelse jeg har)

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:39   #152
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aha, ja for jeg så Victoria og begynte å lure nemlig.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:40   #153
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

"Sukk" Minnes vielsen til Mette Marit og Haakon, og talen av Gunnar Stålsett. Utrolig vakker og personlig.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:41   #154
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Standard

Før VG skrev sitt om Sonjas kjole så jeg denne på FB. "Sniktittet på vg's bilder fra bryllupet, og ser Sonja i komboen rød kjole og hvit kåpe!? Er ikke dette en jumboflause da hun signaliserer i følge skikk og bruk at hun både har ligget med brudgommen, og mener han gifter seg med feil pike?"

Gammel 29-04-11, 13:42   #155
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

"Sukk" Minnes vielsen til Mette Marit og Haakon, og talen av Gunnar Stålsett. Utrolig vakker og personlig.

Ja, virker litt som dette er noe de "må" gjøre. William har vel gitt uttrykk for at dette med pomp og prakt ikke er det han er mest glad i, og ble ikke Kate døpt like før bryllupet, eller husker jeg helt feil nå?

Gammel 29-04-11, 13:42   #156
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Standard

Veldig fin sang altså, noe eget med kor.

Gammel 29-04-11, 13:43   #157
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly, her.

De sa noen om at det var dronningen som bestemt hvem som ble bedt. Ikke rart Backham ble bedt.

Tiaraen var dronningen sin. En eller annen hadde fått den av sin mann 3 uker før han ble konge (gud så god hukommelse jeg har)

Jeg plukket opp av det ble laget i 1937 av Cartier.

Gammel 29-04-11, 13:43   #158
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Ja, virker litt som dette er noe de "må" gjøre. William har vel gitt uttrykk for at dette med pomp og prakt ikke er det han er mest glad i, og ble ikke Kate døpt like før bryllupet, eller husker jeg helt feil nå?

Konfirmert, tror jeg.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 13:46   #159
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Konfirmert, tror jeg.

Man må være konfirmert for å gifte seg kirkelig, der borte, altså?

Gammel 29-04-11, 13:46   #160
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Standard

Hun har lånt den av dronningen.

Hun burde brukt Dianas.

When tomorrow comes
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:46.