|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Peppy!
|
![]() Sv: Jean Paul = østkantstil?
Jeg endte med å se hele, og jeg synes Herman klarte seg godt jeg. 17-åringer er ikke voksne, så jeg synes ikke det er rart at de sier teite ting innimellom. Det gjorde de begge, og jeg syntes de var gode på å uttrykke fordommene de hadde og var åpne for at det ikke lå noe i det. Om jeg i det hele tatt skal trekke frem noe som ikke var spesielt imponerende så var det vennene til Kiki som var ganske provokative og lite hyggelige mot Herman. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jean Paul = østkantstil?En butikk som tar imot alt av havarerte varelagere; brannskade, veltet trailers innhold, ødelagt embalasje osv, også selger de det ut meget billig i en stor lagerhall i Ytre Enebakk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Passiv
|
Det der var interessant. Jeg reagerte nemlig helt motsatt. Jeg syntes Herman ble så fint mottatt, men at vennene til Herman var ultrakjipe mot Kiki. |
![]() |
![]() |
#144 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Jean Paul = østkantstil?Jeg synes Havaristen-konseptet høres interessant ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Jean Paul = østkantstil?Jeg har fått en del julegaver fra Havaristen
![]() |
#146 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Jean Paul = østkantstil?Sf: Og du mener ikke at dette er selvoppfyllende fordommer?
![]() |
#147 |
Peppy!
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
frakoblet
|
Helt enig.
Det er jeg også enig i. Og legg bare merke til hvem som kastet den første sten.
![]() |
#151 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Ja, de gikk inn for å vise en forskjell, snarere å vise likheter. Selv om han fra Snarøya virket som en ganske "vanlig" gutt i forhold til hva de kunne ha funnet fram.
![]() |
#152 |
intro
|
Skyldig!
![]() |
![]() |
#153 |
Peppy!
|
Enig i denne. Jeg la merke til at de prøvde å unngå å vise at det var et rekkehus Herman bodde i. Det hadde egentlig bare gjort det mer interessant om de viste en rekkehusfamilie fra østkanten og en fra vestkanten, som nok egentlig bare ville vist at det var færre ulikheter enn folk tror i dag. Det er jo selvfølgelig stor forskjell på en familie hvor alle er født og oppvokst her kontra en irakisk familie som har vært her i 12 år. Uavhengig om det var vestkant eller østkant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
Er sent med her, men må bare slenge inn noen ferske betraktninger fra felten (dog ikke JP-relatert).
![]() |
#155 |
Bedreviter
|
Jeg er ikke enig i at man har noe øst-vest-skille (eller tilsvarende) i Trondheim. Man har selvsagt bydeler som er dyre (og der de pengesterke bor) og bydeler som er mer belastet, men du skal være ganske lommekjent i Trondheim for å kunne skille mellom hva som er snobbete og dyrt og hva som er "mindre attraktivt". Favoritteksempelet mitt er Øvre allé, som har noen av de virkelig praktfulle villaeiendommene i Trondheim. En av dem var lagt ut for salg til 12 mill tidligere i år. Denne gata treffer Singsakerbakken i enden, som inntil for noen få år siden var det nærmeste man kom en slum i Trondheim og som fortsatt i hovedsak huser studenter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Jean Paul = østkantstil?Har vært på shopping idag og joda Canada Goose jakkene finnes på Lillestrøm også.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 20-12-10 kl 00:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jean Paul = østkantstil?Klær fra JP er tydeligvis Harry, men hva slags klær, merker bruker dere? Jeg har faktisk kjøpt klær fra JP, og fra gud vet hvilke merker. Men det er to ting som kjennetegner mine kleskjøp. Det ene er at jeg har dårlig økonomi, det andre er at klærne må være praktiske i forhold til den jobben jeg har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Dette er jeg enig med deg i altså.
![]() |
#159 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Men det betyr jo at skillet er der, det er bare ikke så geografisk sortert som i Oslo.
![]() |
#160 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Jean Paul = østkantstil?Jeg innser til min forferdelse at jeg ikke aner hvordan Jean Paul-klær ser ut, men som saksopplysning kan jeg nevne at det faktisk finnes en Match-butikk på Notodden. Den ligger på Tuvensenteret.
![]() |
|
|