Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Krølltopper, foren dere!

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-12, 23:06   #141
C.D
Bør lage seg en tittel selv

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Krølltopper, foren dere!

Prøv å la håret "legge seg" ned i nattkjolen, da tørker det i krøll og de naturlige krøllene blir forsterket.
Jeg har fremdeles bra med krøll i mitt hår etter morgenens plopping. Da har håret i tillegg gjennomgått noen runder med hestehale og caps siden jeg brukte kantklipperen i hagen.
Jeg bruker ikke noe stylingprodukter.
Før jeg begynte med balsammetoden og plopping, varte aldri krøllene mine mer enn noen timer.
Eller, de varte hvis jeg sprayet håret ihjel- men da ble det helt stivt og grusomt så det skjedde en gang

Gammel 20-08-12, 23:31   #142
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg brukte den balsam-metoden tidligere. Men da hadde jeg kort hår.

Kan ikke du legge ut bilde av krøllene dine, C.D. Jeg vil gjerne se hvordan det blir.

Gammel 20-08-12, 23:40   #143
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Inspirert, og snart klar til å teste ut balsammetode, plopping og annet morsomt. Noe må man fylle permisjonstiden med, så i morgen skal jeg på "bytur" for å finne balsam. Skriver huskehandlelapp.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 10:34   #144
C.D

C.D sin avatar

Standard

Joda, kan legge ut bilder
Akkurat nå sitter jeg med en kur i håret som skal få være i mens jeg leser pensum.

Må huske at det fungerer forskjellig fra hårtype til hårtype, og mitt hår kan reagerer annerledes på en type balsam enn ditt hår.
Står mye inne på lockig.se

Det jeg liker godt er at håret virker så sterkt, og det skinner av det også er det mykt som bare det, deilig!
Jeg har snart holdt på i 1 mnd nå, og prosessen tar litt tid -før frizzen roer seg og de andre fine tingene trer frem. Har også funnet ut at jeg får tørr hodebunn av kombinasjonen elvital som vaskebalsam og garnier som pleiende balsam. Hver for seg=ok, kombinasjonen som ikke funker.

Nei, jeg skulle lese pensum jeg...."Djulaha!"

Gammel 24-08-12, 22:45   #145
C.D

C.D sin avatar

Standard

Borte

Sist redigert av C.D : 25-08-12 kl 22:54.
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 23:00   #146
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Veldig fint. Men jeg konkluderer med at vi har veldig veldig ulike krøller. Jeg har mer "afrikanske" krøller - altså: Ikke så tykke hårstrå som afrikanere, men jeg ser altså ut som Diana Ross på en dårlig hårdag. Jeg får veldig kjapt floker a'la dreads.

Jeg må tygge litt på om jeg orker å begynne på dette igjen.

Gammel 24-08-12, 23:05   #147
C.D

C.D sin avatar

Standard

Skjønner, jeg er jo ikke der som du ser- får dog tykke spiralkrøller om jeg ikke drar fingrene igjennom og løser opp litt.
Kan tenke meg at en slik behandling vil trigge dreadsene ja.

Gammel 30-08-12, 08:01   #148
Kaija

Kaija sin avatar

Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Inspirert, og snart klar til å teste ut balsammetode, plopping og annet morsomt. Noe må man fylle permisjonstiden med, så i morgen skal jeg på "bytur" for å finne balsam. Skriver huskehandlelapp.

Krøllen kom fram med en gang, men håret var seigt og uggent, det ble fort fett, og kruste seg i tillegg veldig de første dagene. Etter halvannen uke er håret mykere enn noen gang. Det ser sunt og friskt ut, og det er godt med krøller - eller fin fall, hvis jeg grer ut krøllen. Det blir fremdeles litt raskt fett, men jeg synes det har bedret seg. Tenker jeg prøver dette en stund til, for å se hva som skjer.

Gammel 30-08-12, 08:23   #149
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg holder på å spare fra kort-kort hår, nettopp fordi jeg er så lei av korketrekkerne som kommer snikende overalt. Da får jeg heller spare og la håret krøller seg igjen.

Henger her for tips!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 09:10   #150
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg etterlyser frisyretips i bloggen min. An dere som har tilgang ta en titt?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 14:04   #151
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg etterlyser frisyretips i bloggen min. An dere som har tilgang ta en titt?

Kan jeg få tilgang?

Gammel 30-08-12, 17:38   #152
C.D

C.D sin avatar

Standard

Høres kjempebra ut Kaija
Det sies 1-6 uker før prosessen er ferdig og man ser det endelige resultatet, du har litt å gå på enda da

Gammel 02-09-12, 10:02   #153
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av C.D, her.

Høres kjempebra ut Kaija
Det sies 1-6 uker før prosessen er ferdig og man ser det endelige resultatet, du har litt å gå på enda da

Det blir stadig bedre. Mykere, ikke fett lenger, masse krøll, men fremdeles mer krusete enn jeg trives med. Skulle gjerne få definert krøllene litt bedre, men har ikke funnet ut hva jeg kan bruke i håret uten å ødelegge hårprosjektet. Tips?

Gammel 02-09-12, 10:15   #154
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Melder meg!

Selv om jeg egentlig hater fall'en min, for direkte krøllete er jeg vel ikke. Bølgete er mer dekkende.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 10:36   #155
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nok en krølltopp melder seg. Jeg har i tillegg vanskelig hodebunn sånn at en del av de produktene jeg får fint hår av får jeg håpløs hodebunn av.

Pleier dere børste håret hver dag? Jeg hater flokete hår og foretrekker å børste hver dag, men har valget mellom frizzy Afro eller fine krøller, siden hodebunnen min ikke tåler å vaskes hver dag.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 11:29   #156
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Nok en krølltopp melder seg. Jeg har i tillegg vanskelig hodebunn sånn at en del av de produktene jeg får fint hår av får jeg håpløs hodebunn av.

Pleier dere børste håret hver dag? Jeg hater flokete hår og foretrekker å børste hver dag, men har valget mellom frizzy Afro eller fine krøller, siden hodebunnen min ikke tåler å vaskes hver dag.

Jeg børster aldri håret. Aldri! Jeg grer håret med en afrokam i dusjen mens jeg har balsam i. Børster jeg, så ser jeg ut som Diana Ross!

Gammel 02-09-12, 11:46   #157
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Børster KUN i helt våt tilstand!

Gammel 02-09-12, 11:47   #158
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Jeg har ikke krøll egentlig, men ganske kraftig fall. Nå har jeg klippet srålugg og er såå fornøyd. Jeg trengte faktisk ikke å glatte luggen etter vask.

Gammel 02-09-12, 12:33   #159
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg har slike slappe krøller og håret mitt er reddet av balsammetoden. Helt genialt. Nå får jeg fine krøller som gjør seg selv uten krus og sus.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 13:42   #160
C.D

C.D sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Det blir stadig bedre. Mykere, ikke fett lenger, masse krøll, men fremdeles mer krusete enn jeg trives med. Skulle gjerne få definert krøllene litt bedre, men har ikke funnet ut hva jeg kan bruke i håret uten å ødelegge hårprosjektet. Tips?

Du kan bruke Bamse balsamspray som de har på apoteket

Jeg har stort sett vasket håret hver dag, men etter jeg begynte med balsammetoden funker det kjempefint å bruke denne balsamsprayen når jeg børster håret og kniper opp krøllene med sprayen i. Dermed trenger jeg ikke vaske det hver dag lengre.

Jeg børster ikke håret den dagen jeg vasker det (bruker fingrene bare), bare de dagene det ikke vaskes. Da bruker jeg også balsamsprayen til å freshe opp og definere krøllene mere.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:44.