|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Epikur
|
Sv: Vær ærlig nå da! Anser du deg selv som en av de smarteste på FP?
Ikke minst. Det å være pen OG smart er umulig, det er strengt dikotomiske egenskaper.
|
|
|
#3 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Øy! Påstår du at jeg ikke er smart, eller?
|
|
|
#4 |
|
Pauset
|
Nei, det er skuffende få med aspberger og lignende her. Burde gjort en poll på det, for det kan tenkes at det forekommer mørketall under panseret. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
guru advisor
|
I det store og hele syns jeg ikke FP er overdrevet opptatt av at det viktig å være smart, bortsett fra denne tråden. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Skal rømme
|
Jeg er litt enig med deg. Kudos til deg for å tørre å si det på tross av at du er ny!
|
|
|
#7 |
|
Søt og rar
|
Jeg har også vært på mange forum. Her føler jeg meg hjemme
|
|
|
#8 |
|
Søt og rar
|
Sv: Vær ærlig nå da! Anser du deg selv som en av de smarteste på FP?Jeg elsker å være et sted hvor folk kan rettskrivning og har formuleringsevne. Og jeg er ikke redd for å si det høyt heller
|
|
|
#9 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Vær ærlig nå da! Anser du deg selv som en av de smarteste på FP?Tja, smart og smart. Jeg føler meg ikke dum, men heller ikke smart som det vises til i denne tråden. Jeg er smart på veldig mange områder, og kan utrolig mye unyttige ting. Jeg har tatt noen utrolig lite smarte valg i løpet av livet, og også mange virkelig gode.
|
|
|
#10 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg skal ikke snakke for alle her, men når jeg tenker på FP som et 'smart' forum så er det egentlig ikke intelligensbetydningen jeg først og fremst tenker på. Mer det at det er sett på som en Fin Ting å prøve å si og skrive smarte ting, altså at de fleste gjør seg litt flid med det man skriver og at man prøver å tenke igjennom hva man skriver. Jeg synes jo at jeg ser stor forskjell på en god del brukere fra når de kommer inn på forumet her på skrivestil, formuleringsevne, evne til å vise hvordan de resonnerer og argumentasjon. Og jeg synes at ofte så blir det til det bedre. Det er svært sjelden det kommer inn brukere som gjør at resten av FP må rette seg opp og skjerpe seg litt. Du er litt sånn at vi må skjerpe oss litt, for det merkes at du er vant til og god til å skrive. Og det er veldig bra! Men stort sett så er det ikke sånn.
Jeg synes altså at det er fint at det er fokus på at det er en god ting å være smart. Det fører med seg gode ting i forumtonen. Å skryte derimot av at "her finnes det så mange medmenneskelige mennesker, vi er mer medmenneskelig enn gjennomsnittet" hadde jo vært kårni. Samme med humor. "Vi på FP er mer morsomme enn gjennomsnittet". Disse egenskapene er jo veldig subjektive. "Det mest anstendige forumet på nettet!" Næh.
|
|
|
#11 |
|
guru advisor
|
Og her er kanskje problemet for de som er nye eller som ikke ser så mange sider av formuet. Det tar tid å komme inn på folk, og umiddelbart kan tonen oppfattes som litt vel tøff og gladarrogant i noen sammenhenger. Jeg husker jeg reagerte på det selv da jeg var ny her og ikke kjente en eneste en. Sist redigert av Minerva : 08-10-10 kl 12:07. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
flisespikker
|
Jeg kan godt skryte litt av det også, jeg.
|
|
|
#13 |
|
|
Jeg har blitt smartere, mer selvsikker og mer gøyal av å være her inne. Jeg har MYE å takke portalen og dens medlemmer for! :ydmyk:
|
|
|
#14 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Vær ærlig nå da! Anser du deg selv som en av de smarteste på FP?Yes, endelig litt action!
|
|
|
#16 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Vær ærlig nå da! Anser du deg selv som en av de smarteste på FP?Å vurdere egen intelligens i forhold til FP-ere generelt er ikke mulig da jeg ikke kjenner dem godt nok. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Vær ærlig nå da! Anser du deg selv som en av de smarteste på FP?Hva er forresten i veien med selvdigging?
|
|
|
#18 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Vær ærlig nå da! Anser du deg selv som en av de smarteste på FP?(Åja - fortalte jeg forøvrig at jeg hele tiden mens jeg skrev innlegget mitt følte at det satt en krok i munnviken min? Men likevel ... likevel måtte jeg bare ...) |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Vær ærlig nå da! Anser du deg selv som en av de smarteste på FP?Men hva vet en skikkelig FP-fersking egentlig om forumet og dets medlemmet? Bortsett fra at vi er veldig schmarte, selvsagt.
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Vær ærlig nå da! Anser du deg selv som en av de smarteste på FP?Lille meg - det kan hende vi er sånn ... hva var det du sa? Kjedelige? |
|
![]() |
|
|