Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-10, 10:04   #141
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.943
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Annet eksempel fra lillegutts hverdag:
Han har kraftig refluks. For 10-12 år siden var ikke refluks hos barn noen særlig velkjent problematikk, og foreldre ble ofte føyset bort når de luftet bekymringer om pustestopp, spasmer, spyepisoder osv. Da fantes det helt nye metoder under utvikling og muligheter for refluksoperasjoner for barn i USA, som ikke fantes i Norge, siden problemstillingen ikke var godt nok kjent enda. Problemet var som over - legene i Norge mente tilbudet i Norge var godt nok og øknomomisk støtte til hjelp i utlandet ble ikke gitt. Heller ikke til private inititativ.
Etterhvert opparbeidet man seg kompetanse, slik at etter en periode så man faktisk mangelen i tilbud i Norge, og betalte for å få behandlet barn i USA. Og nå finnes det muligheter i Norge for operasjon og behandling.
Litt samme greia egentlig...


Sist redigert av m^2 : 18-05-10 kl 10:10.
m^2 er ikke aktiv  
Gammel 18-05-10, 10:18   #142
SSE
Fullverdig medlem
 
SSE sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: -
Innlegg: 48
SSE er litt kul
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Det blir etter min mening det samme som å si at du ofrer mange andre hjertebarn til fordel for det ene barnet.
Konsekvensen kan nettopp bli dette, i form av at vi mister dyktige leger som ikke klarer dette kjøret lengre - i kombinasjon med foreldre som mister si tillit ti systemet som følge av systemet og disse folka si framstilling av saka!!!

SSE er ikke aktiv  
Gammel 18-05-10, 10:18   #143
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.943
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Her ser dere hva de skal bruke underskriftene til forresten. Så får man håpe de som har skrevet under vet hva de har skrevet under på...:

Vi ser at Helse- og omsorgsdepartementet ikke vil gjøre noe med noen av disse sakene. De ønsker hverken å sende Jonas til Boston eller straffe disse legene som har forfalsket brevene. De flytter ansvaret over til Helse Midt-Norge, og de har valgt å ikke gjøre noen handlinger. Mest sannsynlig fordi de vil spare penger og de ønsker ikke å gå i mot disse legene.

Vi kommer til å sende brev til Helseministeren og Justisministeren for å be om et møte, og samtidig overlevere underskriftene som vi har samlet inn. Dersom de nekter vurderer vi sterkt å ha en markering på samme dag som "Grand Prix" skal foregå, for å informere alle landene som er med.

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 18-05-10, 10:19   #144
SSE
Fullverdig medlem
 
SSE sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: -
Innlegg: 48
SSE er litt kul
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg tror foreldrene er desperate, og ja, jeg skriver under for å gi min støtte til foreldrene - enten det er sant eller ei. Hovedsaken er at gutten få en behandling som kan redde livet hans.

Det blir etter min mening det samme som å si at du ofrer mange andre hjertebarn til fordel for det ene barnet.
Konsekvensen kan nettopp bli dette, i form av at vi mister dyktige leger som ikke klarer dette kjøret lengre - i kombinasjon med foreldre som mister si tillit ti systemet som følge av systemet og disse folka si framstilling av saka!!!

SSE er ikke aktiv  
Gammel 18-05-10, 10:34   #145
SSE
Fullverdig medlem
 
SSE sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: -
Innlegg: 48
SSE er litt kul
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Her ser dere hva de skal bruke underskriftene til forresten. Så får man håpe de som har skrevet under vet hva de har skrevet under på...:

Vi ser at Helse- og omsorgsdepartementet ikke vil gjøre noe med noen av disse sakene. De ønsker hverken å sende Jonas til Boston eller straffe disse legene som har forfalsket brevene. De flytter ansvaret over til Helse Midt-Norge, og de har valgt å ikke gjøre noen handlinger. Mest sannsynlig fordi de vil spare penger og de ønsker ikke å gå i mot disse legene.

Vi kommer til å sende brev til Helseministeren og Justisministeren for å be om et møte, og samtidig overlevere underskriftene som vi har samlet inn. Dersom de nekter vurderer vi sterkt å ha en markering på samme dag som "Grand Prix" skal foregå, for å informere alle landene som er med.

Skal lure på hvilken ending denne saken får.... min underskrift får de iallefall ikke!
Men gutten håper jeg det år bra med! Og det tror jeg det gjør om foreldrene følger norske sykehus sine råd og jenker seg!
Når det gjelder Facebookgruppen "Underskriftkampanje for lille Jonas" registrerte jeg forøvrig at de på knappe 3 uker ble innmeldt nær 40.000 medlemmer etter at de, i over ett år, har hatt mellom 5 og 10.000 medlemmer.

Jeg mener ut ifra observasjoner at det benyttes mangt et skittent knep innenfor denne gruppa for å sanke medlemmer, og i bunn og grunn kan det se ut som (men det er min mening!) de bruker sitt barn maksimalt i denne saka - med mål om å få sparket en eller flere leger - på oppdrag, eller med henvisning fra lederen / grunnleggeren i Foreningen for lunge og hjertesyke barn!

Håper foreldrene kan vise litt ydmykhet og se sannheten inn i øynene!

SSE er ikke aktiv  
Gammel 18-05-10, 10:41   #146
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.523
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Et problem med slike underskriftskampanjer på Facebook er at man som underskriver blir tatt for å være et slags sannhetsvitne for saken. Alle vennene dine ser at du har skrevet under og er medlem, og stoler de på deg, så kanskje de skriver under selv også. Man blir en slags ambassadør for saken.

Jeg syns hele greia er merkelig. Så vidt jeg har greid å lese meg frem til så ha dette baret blitt sendt til Boston etter innsamlingen, og legene der har i likhet med norske leger, konkludert med at det ikke er noe å gjøre på nåværende tidspunkt, og at det ikke er livstruende. Allikevel så pusher de saken videre som om ingenting har hendt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 18-05-10, 10:51   #147
SSE
Fullverdig medlem
 
SSE sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: -
Innlegg: 48
SSE er litt kul
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Har lest denne artikkelen opptil flere ganger...
...dette er villt.

Så forøvrig en artikkel fra PFU som jeg mistenker har å gjøre med lederen i foreningen sin sak om da han mistet sitt barn.

http://www.pfu.no/case.php?id=1731

Saka er noe krevende å lese og kan ta sin tid å sette seg inn i, men det sier litt om hvordan han i sin tid har klart å manipulere en journalist til å skrive ukritisk om sin sak uten å sjekke kilder.
..og det er vel ingen tvil om at media pr. idag vegrer sg for å ha noe med denne mannen å gøre!
Jeg snakker naturlig nok om lederen i foreningen!


Sist redigert av SSE : 18-05-10 kl 10:53. Årsak: Glemte link
SSE er ikke aktiv  
Gammel 18-05-10, 10:56   #148
SSE
Fullverdig medlem
 
SSE sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: -
Innlegg: 48
SSE er litt kul
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Du har så rett.
Hadde de funnet ut noe i Boston ville de uten tvil slått det opp med store overskrifter og hatt mye og vise til!

Jeg er selv forelder til et hjertesykt barn og bruker bl.a. samme lege til tider. Etter min mening har saka kommet dithen at jeg ønsker å anmelde dem for skremselspropaganda.

SSE er ikke aktiv  
Gammel 18-05-10, 11:02   #149
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Mine tanker etter å ha lest desse artiklene og facebook-sidene, er at om ikkje nokon (foreldrene) snart får opp øynene for kva som skjer, kjem dette barnet til å komma inn under barnevernet. I så fall må vert eg ikkje overraska om foreldrene melder seg inn foreninger Redd våre barn, som er ei forening med hensikt å "ta" barnevernet i Norge.

Dei får ikkje behandling i Boston så lenge lederen i Norsk forening for lunge- og hjertesyke barn er involvert, og dei nekter å ta imot behandling frå noko anna sjukehus i verden.... Da er mishandling i mine auge.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv  
Gammel 18-05-10, 11:27   #150
SSE
Fullverdig medlem
 
SSE sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: -
Innlegg: 48
SSE er litt kul
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Barnevernet forsøkte å ta et grep tidlig i fasen her, og da ble følgende anført av oreldre / forening inne på gruppa vinteren/våren 2009:

"Siste høytid, jula 2008 gjorde de det samme, sendte bekymringsmelding til barnevernet fordi vi ikke gjorde som de sa, men de hørte ikke på alle våre ønsker i forkant, vi ble rett og slett overkjørte av deres makt, hva vi ønsker eller sier det betyr ingenting! (Les Dagbladet lillejulaften 2008)."

Videre
"Vi vil bare informere om vår plan om å ha en stor markering foran St. Olavs Hospital i forbindelse med Jonas-saken.Vi har fått veldig god respons på denne markeringen fra alle i vårt kontaktnett. Vi gjør dette nå, fordi sykehuset har koblet inn Barnevernet."

Den 6/4 i fjor hadde de iflg. informasjonen på veggen et møte med barnevernet på ny hvor de ble koblet ut av saka.....

SSE er ikke aktiv  
Gammel 18-05-10, 13:00   #151
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Huff, jeg blir uvel av hele greia jeg. Blant annet kjenner jeg litt på den at viktig kompetanse kan forsvinne, dersom leger ikke orker å stå i gapestokken lenger. Er det noen måte man kan markere uenighet med framferden til gruppa, uten å ramme barnet? Det burde ha eksistert en alternativ gruppe på Facebook. Men det er vel etisk utfordrende å få til kanskje.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 18-05-10, 13:06   #152
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.523
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Jeg tror at tråder som denne er viktige, fordi den kommer opp når man googler, og her får man all informasjonen som blir sensurert fra denne facebooksiden. Om man ser at man har venner som støtter siden kan man jo kanskje sende dem en link til artikkelen i Magasinet?

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 18-05-10, 13:17   #153
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Jeg prøvde å se om jeg hadde noen venner som var med i den gruppen (vet at jeg har hatt noen tidligere), men jeg kunne bare se alle som har meldt seg inn og ikke bare mine venner. Ser dere bare deres venner? Jeg har sagt i fra til en venninne som meldte seg inn når jeg så det og hun meldste det ut på en gang.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 18-05-10, 13:33   #154
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Jeg har endel venner som har meldt seg inn i den gruppa, var inne og sjekket nå. Jeg ser alle, men noen av vennene mine lå tilfeldigvis ganske langt foran på lista.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 18-05-10, 13:41   #155
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.523
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Som regel kommer venner ganske høyt opp på lista når man er inne. Det er en feature.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 18-05-10, 13:51   #156
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Var det jeg mistenkte. Praktisk!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 18-05-10, 13:56   #157
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Det var jo jeg som startet denne tråden, og jeg har blitt veldig etterpåklok av den i forhold til sånne sider på Facebook. Det var idiotisk av meg å skrive under uten å undersøke siden godt i sømmene før jeg gjorde det, og jeg angrer selvsagt på det i dag.

En lærer så lenge en lever, og jeg har lært mye av denne tråden.

Når det er sagt, så er det jo, som glitter sier, kjekt at denne tråden er googlebar.

Fruktflua er ikke aktiv  
Gammel 18-05-10, 14:09   #158
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.523
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Fint innlegg, Fruktflua. Jeg er glad du har kommet til den konklusjonen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 18-05-10, 20:29   #159
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Uff, dette synes jeg var en litt "vond" sak.
Men bra det kommer frem!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 18-05-10, 21:30   #160
Hjertebarn
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 18
Hjertebarn har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg fant denne gruppen på Facebook nå nettopp og sitter her med en vantro følelse. Kan det som skrives på siden virkelig være sant? Er det sånn norske sykehus opererer - bokstavelig talt?

Jeg har skrevet under i alle fall.

hei jeg har to hjertesyke barn den elste er 15 år og den ynngste er 12 år, jeg var på facebook å komenterte endel på den gruppe ble sendt trussel mot meg og alt jeg skrev ble vrengt og tilslutt slettet nå står bare demmers spørsmål og komentarer men mine svar og kommentarer ble slettet.jeg kan trøste deg med at det forigår ikke sånn som dem sier på norske sykehus det er helt sant, men en må regne med at ikke alle hjertebarn kan berges og det er virkeliheten men den er tung å tenke på.

Hjertebarn er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no