Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Motivasjon for å droppe bil nr 2?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-23, 12:49   #141
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.653
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?

Vi har bodd i Oslo og Trondheim og da klarte vi oss med en bil. Men nå bor vi i en liten kommune med 6000 innbyggere på Nordmøre uten kollektivtilbud. Da er vi helt avhengig av å ha to. Vi hadde måttet endret livene våre helt drastisk om vi skulle gått ned til en. Planen er å ta noen år i byen igjen når minsten er ferdig å vgs og da gå tilbake til en bil. Da må vi koordinere dersom en av oss skal på hytta og den andre skal noe annet osv, men det er fint mulig. Nå hadde både jobb og fritid blitt vanskelig for hele familien. Så vi krysser fingrene for at den gamle opelen går igjennom den nært forestående EU-kontrollen på nyåret.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-23, 12:53   #142
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.653
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi har aldri hatt parkering, og har knegget av oss selv når vi sier "Nei, nå kan vi ikke kjøre, for bilen står så godt". I hele vår bilkarriere har det involvert ganske mye leting etter parkeringsplass, sikkert gjennomsnittlig 20 minutter hver gang. Så det er et veldig godt incentiv til å ikke kjøre. Men jeg skulle ønske det var en måte å få folk til å endre vaner uten den pisken, for den går jo veldig utover de som faktisk trenger bilen.

Haha. Gjenkjennbart fra da mannen bodde på St.hanshaugen. Satt langt inne å flytte bilen fra kremparkering. Mannen er skikkelig flink til å sykle/jogge mye og vi samkjører så langt det er mulig selv når det blir hakket mer tungvint. Så den ene bilen kan stå ganske mange dager i strekk uten å bli brukt innimellom.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-23, 13:03   #143
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.270
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?

Storo i dag tror jeg blir et parkeringshelvete, og det er visst ville forhold på Ring 3, Input, hvis det hjelper på motivasjonen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-23, 13:05   #144
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.685
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi har aldri hatt parkering, og har knegget av oss selv når vi sier "Nei, nå kan vi ikke kjøre, for bilen står så godt". I hele vår bilkarriere har det involvert ganske mye leting etter parkeringsplass, sikkert gjennomsnittlig 20 minutter hver gang. Så det er et veldig godt incentiv til å ikke kjøre. Men jeg skulle ønske det var en måte å få folk til å endre vaner uten den pisken, for den går jo veldig utover de som faktisk trenger bilen.

Tilgang til parkering hjemme og på jobb øker sjansen for at man har bil dramatisk. Vi hadde aldri i verden vurdert å ha bil om vi ikke hadde hatt garasje her vi bor eller veldig sikker tilgang til gateparkering, men vi er også egentlig mer late når det gjelder kjøring enn andre alternativer. Jeg synes for eksempel det er mer stress å få Lillesøster inn i bilen enn sette enn i sykkelsetet.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-23, 13:23   #145
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.685
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Storo i dag tror jeg blir et parkeringshelvete, og det er visst ville forhold på Ring 3, Input, hvis det hjelper på motivasjonen.

Ja, endte med å droppe Storo helt faktisk. Det har vært en ulykke, som kombinert med været, også gjør bussen opp hit helt kaos. Og det jeg skal er ikke viktig nok til at jeg gidder i gå i sidelengs snø.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-23, 13:45   #146
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.839
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...peJujVQrP3c5Ew

Det her hjelper nok ikke på motivasjonen for å ta buss.

Og eldre uten bil takker nei til behandling ved sykehus for å reise med buss er eneste reise pasientreiser dekker.
Tenkt å være 80 år, syk og måtte stå ute i kuling på vinteren i flere timer for å vente på bussen.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-23, 13:56   #147
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.482
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...peJujVQrP3c5Ew

Det her hjelper nok ikke på motivasjonen for å ta buss.

Og eldre uten bil takker nei til behandling ved sykehus for å reise med buss er eneste reise pasientreiser dekker.
Tenkt å være 80 år, syk og måtte stå ute i kuling på vinteren i flere timer for å vente på bussen.

Nei guri, sånn går det ikke an.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-23, 20:08   #148
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 844
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?

Jeg er ikke særlig glad i å kjøre bil, men bor slik til at det er det eneste praktisk mulige for å komme seg til jobb. Vi kjører av og til sammen til jobb, siden det ikke er kjempelangt mellom hans og min jobb, men vi jobber ofte litt ulike tider, og er helt avhengig av to biler. Når vi flytter mer sentralt kommer vi til å gå over til å ha én bil.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-23, 20:44   #149
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.829
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?

Vi bor i en mindre by på kaldeste Østlandet og har en bil hver. 3 som bor i huset og vi har en bil hver. Sønnen er bilinteressert så det er uaktuelt å ikke ha (minst) 1 bil. Mannen og jeg må ikke ha hver vår bil, men det er unektelig praktisk de dagene han pendler og jeg må komme meg hjem til hunden som er alene hjemme. OM jeg skulle jobbet full dag, og tatt kollektivt ville jeg vært borte 9 timer hjemmefra og det er for lenge for en hund å være alene hjemme. Sommer/tidlig høst/sen vår kan jeg sykle til jobb, men det er mye snø og is her en god del av året og da er det upraktisk å sykle. Og gå tar for lang tid.

Mannen pendler 9 mil hver de dagene han skal til arbeidsstedet, og kollektivtilbudet er ikke bra dit han skal så det er også uaktuelt å kjøre buss.

Vi kjører nok for mye, men jeg tenker at vi kjører fly nesten aldri, og har ellers et ganske miljøvennlig levesett så dette får være vår last.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-23, 23:55   #150
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.035
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?

Vi har aldri hatt mer enn en bil, og aldri vurdert bil nummer 2. Vi bor ikke veldig sentralt, men det er greie bussforbindelser til sentrum og andre knutepunkter. Det busses stort sett til jobb, av og til er bil mest praktisk. Vi har en del kjøring med barn til treninger osv, men samkjører som regel med andre. Utenom det er begge barna flinke til å ta buss, og det virker som at de liker friheten det gir dem.
Jeg registrerer imidlertid at de aller fleste husholdninger i nabolaget har mer enn 1 bil, dette til tross for at et flertall også busser til og fra jobb.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 00:30   #151
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.253
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?

Jeg tar buss og bane til jobb. Bilen brukes stort sett lokalt, til henting og bringing og handling og hva har du. En selvkjørende delingsbil som kunne tatt meg og ubgene hit og dit lokalt ville vært et stort incentiv til å kutte ned til en bil. Null biler er ikke realistisk all den tid tog er såpass dyrt som det er - og slett ikke tar oss dit vi skal.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 09:31   #152
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.132
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?

Hvis vi skal kuttet den ene bilen må vi flytte eller bytte jobb. Eller begge deler. Det kan det godt hende vi gjør på sikt, men jeg vil helst bestemme det selv uten tvang pga reduksjon i bilbruken.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 09:43   #153
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.923
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Hvis vi skal kuttet den ene bilen må vi flytte eller bytte jobb. Eller begge deler. Det kan det godt hende vi gjør på sikt, men jeg vil helst bestemme det selv uten tvang pga reduksjon i bilbruken.

Det samme gjelder for oss, og jeg vil også helst bestemme selv når det blir.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 09:58   #154
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.270
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?

NÅR vi går over til en bil, så vil lokal bildeling som er lett å bruke, være det som overbeviser mannen min, i hvert fall. Til de gangene vi kommer til å savne dieseldroget. Da vil vi også kunne la den ene bilen være en lett og liten en.

En av grunnene til at det føles fint med de to vi har nå, er at de dekker så vilt ulike behov. Lillebilen er knøttliten, med kun to biiiittesmå passasjerseter, men den dekker 95% minst av behovet. Og det føles bedre både miljømessig og funksjonelt, å kjøre en så liten og lett bil (og el). Dieseldroget er lastebil, minibuss, hyttebil, ta-med-kajakkene-bil og alle-på-tur-bil.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 10:11   #155
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.482
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

NÅR vi går over til en bil, så vil lokal bildeling som er lett å bruke, være det som overbeviser mannen min, i hvert fall. Til de gangene vi kommer til å savne dieseldroget. Da vil vi også kunne la den ene bilen være en lett og liten en.

En av grunnene til at det føles fint med de to vi har nå, er at de dekker så vilt ulike behov. Lillebilen er knøttliten, med kun to biiiittesmå passasjerseter, men den dekker 95% minst av behovet. Og det føles bedre både miljømessig og funksjonelt, å kjøre en så liten og lett bil (og el). Dieseldroget er lastebil, minibuss, hyttebil, ta-med-kajakkene-bil og alle-på-tur-bil.

Hyre har en hel del biler utplassert i holden din. Det er det vi har gått over til nå, og elsker det. Da kan vi velge bil etter hva vi skal; 4-hjulstrekker, liten bybil, varebil, 7-seter osv. Det er virkelig forsvinnende få grunner til at vanlige folk som bor sentralt i Oslo skal eie egen bil, utover komfort.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 10:24   #156
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.270
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?

Ja, jeg har sett dem, så tror det skal løse seg. Det er bare et spørsmål om å få ut fingeren, egentlig. (Og at dieseldroget for alle praktiske formål er så godt som uselgelig, av diverse grunner, så så lenge den går, så er den en veldig billig bil, målt opp mot alle alternativer).

Det sitter litt langt inne å pådra seg et billån akkurat nå, for å få en løsning som strengt tatt vil fungere ganske mye dårligere enn den vi lever med nå.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 10:25   #157
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.482
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, jeg har sett dem, så tror det skal løse seg. Det er bare et spørsmål om å få ut fingeren, egentlig. (Og at dieseldroget for alle praktiske formål er så godt som uselgelig, av diverse grunner, så så lenge den går, så er den en veldig billig bil, målt opp mot alle alternativer).

Det sitter litt langt inne å pådra seg et billån akkurat nå, for å få en løsning som strengt tatt vil fungere ganske mye dårligere enn den vi lever med nå.

Men jeg skjønner ikke hvorfor dere må eie bil i det hele tatt? Altså, jeg hadde nok beholdt dieseldroget så lenge den lever, det gjorde vi. Også sendte vi den til de evige autobahner når den ikke besto EU-kontrollen sist.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 10:31   #158
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.270
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?

Å ikke eie bil i det hele tatt blir for mye ork. Det handler mest om hva som er behagelig.

Elbilen er egentlig unødvendig. Men det er den jeg foretrekker å bruke.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 11:18   #159
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.580
Blogginnlegg: 809
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?

Jeg regner sjelden på hva bilhold faktisk koster meg hver måned. Bilen er betalt, jeg forholder meg ikke til nedskriving av verdien på den før jeg skal selge den, og planlegger for større utgifter på den underveis.

Det å leie bil på et øyeblikks varsel, derimot, det virker på et merkelig vis veldig dyrt.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 11:40   #160
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.270
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?

Ja, jeg tror det er få av oss som er spesielt rasjonelle når det gjelder akkurat det.

Da jeg kvittet meg med bil sist, så regnet jeg på det, og så bestemte jeg meg aktivt for at det skulle være "itteno knussel" på å leie bil eller ta taxi, fordi nesten uansett hvor raus jeg (realistisk sett) var på det, så ville det uansett bli billigere, og fordi jeg visste at det var en risiko for å bli fristet til å kjøpe bil igjen, og dermed pådra meg masse kostnader, hvis det ble for mye hassle å ikke ha det.

Det var rasjonelt og smart. Og funket i mange, mange år. Men mannen min er ikke rasjonell på den måten, de har fullstendig taxi-allergi i den familien.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no