Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-09, 11:42   #141
Ullsokk
Aktiv
 
Ullsokk sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Innlegg: 260
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Buff ?

Ullsokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 11:52   #142
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Jeg ble ferdig med produksjonen av skjerf nr 1 forrige kvelden. Har igjen et lite nøste og tenker at når jeg har strikket et skjerf til, så kanskje det kan bli et par strømper til en av ungene av det som er igjen av garn.

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 12:26   #143
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Et par bilder...synes at fargene blir litt feil, for de er ikke så sterke... Skjerfet er strikket til en dame hvor jeg tror at fargene er veldig henne. Håper jeg har tenkt rett.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC00178.JPG (83,3 KB, 54 visninger)
Filtype: jpg DSC00177.JPG (85,8 KB, 81 visninger)
__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 12:35   #144
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Veldig fint amour.

Ullsokk: Sånn lang hals bare.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 12:54   #145
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Tenkte pinne 7 eller 8.

Jeg har målt på hue til gubben. Skulle jeg strikket buff til han av dette garnet på pinne nr 8 hadde jeg lagt opp 80 masker. Skjerfet passet perfekt rundt hodet hans, han er litt smal i hodet.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 12:57   #146
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

DA må jeg nok legge på til 100 masker.
Litt kjukk i hue denne mannen min

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 14:21   #147
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

DA må jeg nok legge på til 100 masker.
Litt kjukk i hue denne mannen min

Plass til mye da vet du.
Skal du strikke den rett eller med vrangbord?

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 17:46   #148
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Tja, det har jeg ikke bestemt meg for ennå, men seiden det er til mannen så blir det vel med vrangbord tenker jeg.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 17:53   #149
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Tja, det har jeg ikke bestemt meg for ennå, men seiden det er til mannen så blir det vel med vrangbord tenker jeg.

Vrangbord er veldig greit, da er det ikke så farlig om du har litt for få eller litt for mange masker. Det tøyer seg jo så med vrangbordstrikk favner du over litt flere størrelser.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 18:57   #150
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.983
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Jeg innser at jeg virkelig ikke kan dette, nå har jeg begynt to ganger og hentet opp masker på forskjellig vis og det ser jo ut som om en rotte har vært og spist op halve skjerfet på den ene siden. Jeg er udugelig sjalstrikker, og uerfaren nok til å ikke engang skjønne hvordan jeg skal forklare hva jeg gjør når jeg henter opp masker, så spørsmålet er om det er like greit å bare gi bort hele nøstet og pinner og en pent utskrevet oppskrift med bilde av ferdig resultat til jul?

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 19:06   #151
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.447
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Dette var jo et grimlende gavetips! Jeg vet ikke om jeg får fatt i riktig garn her jeg bor men jeg kan sikkert bestille og få sendt til Norge (vi skal dit i jul). Hvor bestiller man best på nett?

GydaG, kanskje noen kan ta bilder så at man ser?

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 19:21   #152
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Dette var jo et grimlende gavetips! Jeg vet ikke om jeg får fatt i riktig garn her jeg bor men jeg kan sikkert bestille og få sendt til Norge (vi skal dit i jul). Hvor bestiller man best på nett?

USA er jo selve sokkegarnhimmelen. Hvis det ikke finnes en garnbutikk i nærheten av deg, finnes det masse muligheter på nett.

www.yarnandfiber.com
www.yarn.com

Og ikke minst:
http://www.bluemoonfiberarts.com/newmoon/

De siste tar seg så godt betalt for å sende til Norge at det i praksis er umulig å bestille derfra - men for et nydelig garn!

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 20:39   #153
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.510
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Da har eg fått meg eit nøste og har så vidt begynt også. Har vel kome til ca 25 masker, så det er langt att.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 21:44   #154
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.873
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

går ikke så kjapt med meg, men siden torsdag, så har jeg nå kommet 5 masker i fellingen, så det er håååååp! Strikker det fargerike som vist over her, kanskje storesøster skal få det? Også skal jeg strikke et i gråtoner etterpå (kanskje til meg selv....).

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 21:51   #155
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.447
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

USA er jo selve sokkegarnhimmelen. Hvis det ikke finnes en garnbutikk i nærheten av deg, finnes det masse muligheter på nett.

www.yarnandfiber.com
www.yarn.com

Og ikke minst:
http://www.bluemoonfiberarts.com/newmoon/

De siste tar seg så godt betalt for å sende til Norge at det i praksis er umulig å bestille derfra - men for et nydelig garn!

Takk Allium!

Jeg har ikke sett noen garnbutikker her der jeg bor. Jeg skal se på linkene og jeg gleder meg til å starte. Først må jeg bare brodere noen greier til Sjømannskirkens basar.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 22:10   #156
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.447
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Da trenger jeg litt hjelp tror jeg. Jeg har funnet et garn med mange lekre farger. Det her: http://www.bluemoonfiberarts.com/new...ex&cPath=19_20 Vad tror ni? Kan det vara ett alternativ. I tilfelle, hvilket av nedenstående skal jag da velge? Det finnes tydeligvis i forskjellige tykkelser.

Sitat:

Socks that Rock® lightweight - Chapman Springs

Content: 100% Superwash Merino
Weight: 4.5oz / 127g
Length: 360yds / 329m
Gauge: 8-10 stitches per inch (2.5 cm) on US size 1 (2.25mm) needles
$20.00



Socks that Rock® mediumweight - Chapman Springs

Content: 100% Superwash Merino
Weight: 5.5oz / 155g
Length: 380yds / 347m
Gauge: 7-8 stitches per inch (2.5 cm) on US size 2-3 (2.75mm-3.25 mm) needles
$22.50



Socks that Rock® heavyweight - Chapman Springs

Content: 100% Superwash Merino
Weight: 7oz / 198g
Length: 350yds / 320m
Gauge: 6 stitches per inch (2.5 cm) on US size 3-4 (3.25mm-3.5 mm) needles
$28.50



Silkie Socks that Rock® - Chapman Springs

Content: 81% Superwash Merino / 19% Silk
Weight: 3.5oz / 99g
Length: 360yds / 329m
Gauge: 9 stitches per inch on size 1 (2.25 mm) needles
$24.00



BFL Sport - Chapman Springs

All measurements are approximate.
Content: 100% Blue Faced Leicester
Weight: 8oz. / 226g
Length: 661yds / 604m
Gauge: 5-6 stitches per inch (2.5 cm) on size 4-5 (3.5-3.75 mm) needles
$28.00

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 22:29   #157
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Alle er helt utmerkede, det er lightweight eller mediumweight som er sammenlignbare med det garnet de andre bruker, men det med silke kan nok også være fint til skjerf.

Disse sokkene har jeg strikket i lightweight:




Legg merke til at du ikke får stripeeffekt med dette garnet, det blir mer melert.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 22:35   #158
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.447
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Legg merke til at du ikke får stripeeffekt med dette garnet, det blir mer melert.

Ja, når du sier det så burde jeg jo ha skjønt det. Hmmm, da skal jeg se om jeg finner meg noe annet for stripeeffekten er jo det jeg ønsker. Hvor mye bør man gå opp i pinnenummer sånn ca mot det som anbefales?

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 22:39   #159
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ja, når du sier det så burde jeg jo ha skjønt det. Hmmm, da skal jeg se om jeg finner meg noe annet for stripeeffekten er jo det jeg ønsker. Hvor mye bør man gå opp i pinnenummer sånn ca mot det som anbefales?

Det spørs hvilket resultat du ønsker. Jo større pinner, desto mer hullete skjerf.

Yarn and fiber har Noro-garn, det gir fine striper. Jeg anbefaler Silk Garden til skjerf.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 22:49   #160
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.842
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Klør det Palettgarnet?

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no