Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-24, 09:11   #141
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.662
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?

Yr sier minus 10 her, men at det føles som minus 18. 10.klassingen sin skole er fortsatt stengt, så han sover. VG3 eleven kledde seg godt før hun gikk. Selv sitter jeg på hjemmekontor med to ullgensere.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 09:47   #142
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.261
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?

-18 og alt sengetøy er hengt ut for lufting.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 09:49   #143
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.911
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?

-30 og synkende. 14 grader i stua når jeg sto opp for et par timer siden, varmepumpa er ikke veldig effektiv nå. Men vi har 10-12 kubikk ved i garasjen og jeg har flyttet syverkstedet mitt til sofakroken, så skal fyre med en hånd og sy med den andre i dag. Andre steder i bygda er det visst nærmere 40 minus, og da begynner det å bli kaldt! Rekorden i området her er -51,2 i 1978. Jeg tror ikke den tangeres nå.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 09:53   #144
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.156
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

-18 og alt sengetøy er hengt ut for lufting.

Strålende tips. Da brukte jeg 5 minutter av hjemmekontoret og gjorde det samme her også. Hvor lenge er det det må være ute, igjen?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 09:57   #145
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.792
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Alt over strømstøttegrensa er jo nesten uten betydning, uansett, da. (Som jo er problemet med strømstøtte, men det er vel en annen sak…)

For meg er det mer en prinsipp-sak/solidarisk tanke. Under teorien om at prisen settes i et marked med tilbud og etterspørsel, så er det høy pris fordi det er høy etterspørsel og det er ønskelig at vi sprer forbruket, derfor tenker jeg at jeg kan forskyve aktiviteter som oppvaskmaskin og vaskemaskin til senere på kvelden når etterspørselen er lavere og prisen det samme.

Ved å vente en time synker prisen pr kwh 3-4 kroner, så mye taler for at det er lurt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 10:00   #146
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.792
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?

-8, føles som -13 oppgis det hjemme hos meg. Alle ungene har noe på hodet, men det har de altså hele vinteren, de er ikke blitt ungdommer nok, eller noe sånn. Min 15 åring verdsetter komfort og har null interesse for mote, så han går i dockboots og bruker lue hele vinteren. Til han bytter det i vanntette joggesko og caps utpå våren, da bytter han også til ei tynnere jakke. Hun på snart 13 er nok derimot truende til å følge litt mer med på hva som er in... men enn så lenge har hun ørevarmere eller pannebånd dersom lue ødelegger sveisen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 10:07   #147
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.906
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?

Her var det lue OG balaklava på 15-åringen, og fullt ulltøy. Et sted mellom -23 og -27 hos oss, og syklene har tatt kvelden. Mannen slo av varmepumpa i går, da han mener den bare lager støy og ikke er til noe hjelp i slik kulde. Nå er han tross alt fysiker, men det høres jo nedslående og rart ut i mine ører.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 10:20   #148
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.832
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

-30 og synkende. 14 grader i stua når jeg sto opp for et par timer siden, varmepumpa er ikke veldig effektiv nå. Men vi har 10-12 kubikk ved i garasjen og jeg har flyttet syverkstedet mitt til sofakroken, så skal fyre med en hånd og sy med den andre i dag. Andre steder i bygda er det visst nærmere 40 minus, og da begynner det å bli kaldt! Rekorden i området her er -51,2 i 1978. Jeg tror ikke den tangeres nå.

Husker det bikka -40 i 1986 eller '87, da jeg var relativt nyinnflytta i bygda. Kom fra Nord-Norge, i den tro at det skulle være varmere i sør.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 05-01-24 kl 10:34.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 10:24   #149
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.911
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Her var det lue OG balaklava på 15-åringen, og fullt ulltøy. Et sted mellom -23 og -27 hos oss, og syklene har tatt kvelden. Mannen slo av varmepumpa i går, da han mener den bare lager støy og ikke er til noe hjelp i slik kulde. Nå er han tross alt fysiker, men det høres jo nedslående og rart ut i mine ører.

Varmepumpa skal ikke slås av. Den hjelper definitivt, men ikke like effektivt som i mildere vær. Vår varmepumpeleverandør (som deler kontor med mannen min som er ingeniør og jobber med enøk) sier at pumpa bør stå på i kulden for å ikke ødelegges. Jeg vet ikke mer om det, men her står pumpa på 20 grader og med god viftehastighet hele vinteren. Nå med -30 varmer den stue/kjøkken (ca 60 kvm) til 14 grader. Vi fyrer med ved når vi er våkne og da er pumpa god å ha for å sirkulere varmen litt.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 10:43   #150
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.906
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Varmepumpa skal ikke slås av. Den hjelper definitivt, men ikke like effektivt som i mildere vær. Vår varmepumpeleverandør (som deler kontor med mannen min som er ingeniør og jobber med enøk) sier at pumpa bør stå på i kulden for å ikke ødelegges. Jeg vet ikke mer om det, men her står pumpa på 20 grader og med god viftehastighet hele vinteren. Nå med -30 varmer den stue/kjøkken (ca 60 kvm) til 14 grader. Vi fyrer med ved når vi er våkne og da er pumpa god å ha for å sirkulere varmen litt.

Aha, takk for innspill. Det er videreformidlet.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 10:48   #151
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.065
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Strålende tips. Da brukte jeg 5 minutter av hjemmekontoret og gjorde det samme her også. Hvor lenge er det det må være ute, igjen?

Om man ønsker å ta knekken på midden, 8 timer etter hva jeg har lest.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 10:58   #152
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.470
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?

Ja, varmerpumpen skal ikke slås av og det koster ikke mye mer å ha viften på høy nivå så at varmen sirkulerer rundt mer i rommet.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 11:09   #153
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.906
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ja, varmerpumpen skal ikke slås av og det koster ikke mye mer å ha viften på høy nivå så at varmen sirkulerer rundt mer i rommet.

Nettopp. Dette var ikke for å spare penger, men for å slippe bråket.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 11:13   #154
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.156
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?

Forskjellige instanser har vært ute og sagt at dager med disse temperaturene IKKE er da man skal skru ned på varmekildene. Det er dyrt, men alternativet kan fort bli dyrere. Det gjelder å holde vannrør frostfrie.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 11:13   #155
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.871
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?

Jeg mente å ha lest at det skal mye til å drepe midd i dyner og madrasser ved å fryse og at vask er det mest effektive. Jeg har googlet og finner mange tips om å legge ut dyner. På Astma- og allergiforbundets sider skriver de litt om hva som dreper midd mest effektivt. For å drepe midd må man under -17, for å drepe egg -70 (selv i Sibir blir det ikke så kaldt ). . For dyner og puter er det mest effektive å vaske på 60 grader, det dreper alt. Nå som det mange steder er virkelig kaldt vil kulda ta knekken på midden. De skriver ikke noe om hvor lenge man må ha det ute, litt tid tar det jo å gjennomfryse. Sånn hvis det er flere enn meg som ikke helt har plass elelr anledning til å legge ut alt.


https://www.naaf.no/allergi/middallergi

"Frysing er mer krevende; det kreves temperaturer under -17°C for å drepe midd, og egg krever temperaturer ned mot -70°C for å drepes! Slike temperaturer krever eget utstyr som svært få privatpersoner har tilgang på. Derfor er lufting av middholdige dyner utendørs ingen veldig egnet metode, siden det krever tilgang på de kaldeste vinterdagene, og eventuelle egg vil ikke bli påvirket av dette. Vask på 60°C er foretrukket metode."

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 11:14   #156
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.581
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Alt over strømstøttegrensa er jo nesten uten betydning, uansett, da. (Som jo er problemet med strømstøtte, men det er vel en annen sak…)

Jeg tror egentlig det fortsatt betyr noe, fordi støttebeløpet er satt ihht snitt per døgn. Så om det er 7 kr to timer om dagen og 1 kr et par timer om dagen og snittet over døgnet blir 3 kr så vil det fortsatt være et godt incentiv å bruke strøm til odde tider. Hvis jeg har skjønt den nye ordningen riktig. (Altså, bruker du strøm når prisen er lavere enn døgnsnittet så tjener man jo til og med penger.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 11:20   #157
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.156
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?

Jeg vasker jo dynene hver gang jeg bytter mellom sommer- og vinterdyne, men jeg trodde liksom at frysing var enda mer effektivt. Vel, vel ... dynene til to av oss henger ute nå. Det er lov til å håpe. Det er i hvert fall kaldt nok.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 11:23   #158
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.871
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?

Midden blir drept når det er skikkelig kaldt, så det har jo effekt. Jeg vil tro en god del av dem stryker med før det er så kaldt som -17 også.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 11:28   #159
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.871
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg tror egentlig det fortsatt betyr noe, fordi støttebeløpet er satt ihht snitt per døgn. Så om det er 7 kr to timer om dagen og 1 kr et par timer om dagen og snittet over døgnet blir 3 kr så vil det fortsatt være et godt incentiv å bruke strøm til odde tider. Hvis jeg har skjønt den nye ordningen riktig. (Altså, bruker du strøm når prisen er lavere enn døgnsnittet så tjener man jo til og med penger.)

Dette ble endret i september 2023. De regner ikke lenger ut snittet for en måned. Nå får man støtte for faktisk pris den timen du bruker strøm. Det blir mer rettferdig og du kan ikke tjene på å sløse slik noen kunne før.

https://strom.fortum.no/stromstotte

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 11:52   #160
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.470
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?

Uansett så står f.eks. ovner og varmekabler med termostat på mer nå. Disse har kanskje normalt sett stengt seg av i perioder når det ikke er så kaldt. Da blir det en høyere kostnad.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no