Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Glitterchick gets her license

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-09, 19:01   #141
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.850
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Du er littegrann hyper nå?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 19:06   #142
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Du er littegrann hyper nå?



Jeg har vært helt høy på meg selv i noen timer.
Det var både skummelt, gøy, vanskelig og lett på samme tid. Jeg kjørte først noen runder på Jordal (diger parkeringsplass med litt busser og slikt), så giret jeg og kjørte videre noen runder, så bakkestartet jeg både oppover og nedover (det var jo kjempegøy!), også skulle jeg kjøre en runde til når kjørelæreren bare lurte meg ut på veien. Jeg ble grepet av panikk et øyeblikk, og bilen bak spant forbi siden jeg nølte sånn. Men jeg kjørte da gjennom en kvart rundkjøring, tre lyskryss, svingte ned på Tøyensenteret, og rygget på plass. Jeg stolte på at hun hadde koll på alt som skjedde rundt meg, for jeg hadde virkelig nok med gir, pedaler og å holde meg på veien.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 19:08   #143
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.491
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Så flink du er! De første gangene jeg var ute og øvelseskjørte med mamma så kjørte vi på en vei hvor det omtrent aldri kommer bil i mot og hvor det aldri var noen som gikk langs veien. Ikke var det rundkjøringer, lyskryss og slikt tull heller, så jeg kunne konsentrere meg om å styre, gire og bremse, og kun det. Ganske pjaktisk.

Det som er verst med å kjøre i Oslo er at om man ikke er kjent er det et sant h...... å finne frem. Er man kjent og vet sånn noenlunde hvor man skal så er det enkelt penkelt. Til og med Sinsenkrysset.

Jeg fikk forresten lappen uten å kunne bykjøring (to timer i Haugesund teller ikke), ryggeparkere eller lukeparkere. Nå kan jeg alt det der, man lærer så lenge man lever og kjører. Men første gang jeg skulle lukeparkere var det ikke et pent syn.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 19:10   #144
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Første timen styret jeg, startet og bremset. Men hun mente det var lettere å øve på giring i trafikken, fordi avstandene på den parkeringsplassen er så korte, at man må gire ned med en gang man har giret opp. Så hun mente det var på tide å komme seg ut i trafikken etter at jeg hadde giret noen runder der oppe.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 19:12   #145
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.850
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Dette greier du helt fint, glitter! Det høres ut som om dette går på skinner.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 19:18   #146
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Så flink du er!
Skjønner godt at du fikk litt panikk da hun lurte deg ut i trafikken. Jeg holdt på å tisse på meg da jeg under første kjøretimen plutselig oppdaget at jeg kjørte på en av de mest trafikkerte veiene i Houston.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 19:36   #147
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.095
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Heier på glitter!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 20:02   #148
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.789
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glitterchick gets her license



Dette klarer du jo bra! Super fremgang allerede.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 09:44   #149
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Det høres ut som om det går helt strålende.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 09:48   #150
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Vel, du kan allerede noe ikke jeg kan. For jeg kan ikke rygge på plass to save my life. Eller, jeg klarte det da jeg øvde sammen med Juste, men "i virkeligheten" så har jeg aldri god nok tid eller stor nok plass til å klare det. Flinke glitterchick!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 11:48   #151
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Så flink du er! Dette går no strålande.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 12:05   #152
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Vel, du kan allerede noe ikke jeg kan. For jeg kan ikke rygge på plass to save my life. Eller, jeg klarte det da jeg øvde sammen med Juste, men "i virkeligheten" så har jeg aldri god nok tid eller stor nok plass til å klare det. Flinke glitterchick!

Takktakk, men jeg kan det egentlig ikke jeg heller. Jeg skjønte ingenting av hva jeg så bakover i speilet, og stolte fullstendig på kjørelæreren og hvor mye jeg skulle snu på rattet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 12:52   #153
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.039
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Vel, du kan allerede noe ikke jeg kan. For jeg kan ikke rygge på plass to save my life. Eller, jeg klarte det da jeg øvde sammen med Juste, men "i virkeligheten" så har jeg aldri god nok tid eller stor nok plass til å klare det.

Det er derfor "noen" kjøper bil med ryggesensor. Det er en grei ting å ha når man må lukeparkere på daglig basis.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 15:14   #154
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.332
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license



Jeg suger på lukeparkering.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 15:35   #155
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Jeg forstår fremdeles ikke hva jeg ser i bakvinduet hvis jeg snur meg når jeg skal rygge. Rygger kun etter speil jeg, ble god på det etter mange år med Caravelle.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 15:45   #156
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Glitterchick gets her license


Så flink du er!

  Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 01:30   #157
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.427
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er derfor "noen" kjøper bil med ryggesensor. Det er en grei ting å ha når man må lukeparkere på daglig basis.

Eller som jeg har nå, kamera bak på bilen. Men jeg er egentlig ganske god på å lukeparkere, i hvert fall på høyre side av veien. På venstre kløner jeg (i Sverige er det ikke lov å parkere mot kjøreretningen så jeg er ikke vant ved det). Øving gjør mester.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 00:55   #158
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er derfor "noen" kjøper bil med ryggesensor. Det er en grei ting å ha når man må lukeparkere på daglig basis.

Eller en VW/Audi med dette:


(Kilde: youtube.com)


Løsningen skal fungere godt i praksis også. Gass og brems må man styre selv (påkrevd av sikkerhetsmessige årsaker, men teknisk mulig egentlig å unngå dette også). Er en del andre produsenter som har lignende løsninger, men som vel har vist seg å ikke fungere spesielt godt i praksis, f.eks. løsningen fra Lexus (finnes kanskje i noen Toyota-er også).

Tror jeg de fem siste årene har hatt behov for å "ekte" lukeparkere to ganger. Siden jeg tok lappen for over 13 år siden er det vel fortsatt under 10 ganger med "ekte" lukeparkering. Ikke at jeg unngår å gjøre det, det er bare veldig sjeldent aktuelt...

Men ryggesensoren er jo generelt praktisk da, også for annen type parkering, snuing og hva det måtte være...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 00:56   #159
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Jeg forstår fremdeles ikke hva jeg ser i bakvinduet hvis jeg snur meg når jeg skal rygge. Rygger kun etter speil jeg, ble god på det etter mange år med Caravelle.

Snur meg omtrent aldri når jeg skal rygge. Speil er det man så absolutt bør bruke og bruk av alle tre speilene gir gjerne lagt mer "informasjon" enn å snu seg bakover.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 01:05   #160
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.105
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Jeg husker enda sjåførlæreren som sa at jeg var en defensiv sjåfør. Akkurat da i en alder av tjue var det kanskje ikke et sexy kompliment, men jeg tror jammen han har rett. (Bortsett fra når vi snakker om raka vegen, ingen bobiler i sikte osv.)
Jeg kjørte opp før rundkjøringenes tid (old hag), men etter å ha blitt tutet på av pappaen til bestevenninna mi i ei rundkjøring (utrolig hva man får med seg i sidesynet), har jeg funnet min korrekte rundkjøringsfil, for å si det sånn.

Jeg er seriøst imponert over dere som skal kjøre opp i Oslo. Jesus, jeg svetter i håndflatene bare ved tanken på å ratte meg inn i den uoversiktige triangelen eller hva det er dere kaller firefelts veger på kryss og tvers og hva har dere.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
førerkort, lappen


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no