Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærerstreik!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-14, 12:14   #141
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.


Klart det er kjipt å miste goder man har og som alle setter pris på, og klart det kan være svært gode argumenter (flere nevnt i denne tråden) for hvorfor nettopp de godene ikke bør fjernes, men når den tabloide klagesangen igjen går på "vi har det så grusomt og verre enn alle andre for alle andre har super arbeidsdag men vi stakkars, stakkars lærere får INGENTING!", (jada, satt på spissen), så vinner man altså ikke et stort publikum. Og det er jo ikke spesielt strategisk lurt.

Enig!

Det som må fram er hvorfor lærerne trenger fleksibiliteten for å utføre jobben sin så godt som de ønsker å utføre den. Altså sammenhengen mellom fleksibilitet og kvalitet på det de leverer.

Det er ikke vanskelig begrunne dette vil jeg tro. Fleksibilitet som motivasjonsfaktor og som positiv faktor i kreative yrker er temmelig dokumentert.
Jeg tror den kreative siden er noe lærere godt kan formidle ut litt mer.

Jeg ser for egen del at jeg ikke produserer kreative ting godt på kommando innenfor gitte tidspunkt og jeg trives IKKE med bunden tid. Resultatet blir dårligere rett og slett. Jeg ser for meg at det også kan være saken for en del (ikke alle) lærere.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 12:14   #142
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.475
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lærerstreik!

Jeg er enig med Zoe her. For meg må lærerne gjerne jobbe når de vil, det viktigste for meg er egentlig at læreryrket er attraktivt for flinke folk, sånn at barna mine får flinke og engasjerte lærere.

...men hvis vi kunne avskaffet alt annet enn leselekser hadde jeg vært lykkelig :-)

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 12:17   #143
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.211
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Den såkalte Mannen i Gata er blendet av lærer"ferier" og "korte arbeidsdager" og til og med her inne, hvor vi fornøyd erklærer oss osm bevisste, nysgjerrige og kunnskapssøkende mennesker, dreier argumentasjonen seg rund "jeg må også..." og "alle andre må også...." og "det er ikke bare lærerne som...".

Jeg ønsker at debatten flyttes opp til samfunnsnivå. Dette dreier seg ikke om hvorvidt f.eks CD synes det er rimelig at f.eks jeg går hjem kl. 14.30 og tar opp igjen arbeidet kl. 20.00 - sett opp mot hennes egen kanskje mangel på fleksibilitet i arbeidsdagen.

Dette dreier seg om kvaliteten på norsk skole.

Jeg har enda til gode å høre et eneste godt argument mot at det er superlurt at jeg kan planlegge og vurdere på tidspunkter som gir aller best utbytte for elevene mine.

Generelt tror jeg denne debatten får en langt bedre kvalitet om lærere slutter å argumentere utfra at vi har det verre enn andre og at våre jobb er viktigere enn andres (jeg gremmes) og om andre som deltar i debatten stopper opp og sjekker hva de drives av når de argumenterer og forhåpentligvis løfter blikket fra "Jammen jeg har jo heller ikke...." til "Hva er best for den norske skolen?"

Nå har partiene ulike oppfatninger om hva som vil gjøre den norske skolen bedre, og det har sikkert vi som debatterer her inne også. Men felles for oss alle, er et ønske om å gjøre skolen stadig bedre. KS sitt forslag er drevet av økonomiske hensyn heller enn pedagogisk kloke tanker og vil gjøre skolen verre. Hør på oss når vi roper ut om det
.

- og akkurat her får lærerne med en gang større forståelse hos meg. Om lærerne og forbundene deres hadde brukt bittelitt energi på å løfte diskusjonen opp på systemnivå, påpeke hva konsekvensen for samfunn og elever er med å gå inn i den nye avtalen er blir det mye lettere å forstå og å sympatisere enn ved at det ropes over seg med lite konkret sutring over lærernes arbeidsforhold (som er arbeidsforhold store deler av befolkningen kjenner seg igjen i, og lever fint med).

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 12:23   #144
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

- og akkurat her får lærerne med en gang større forståelse hos meg. Om lærerne og forbundene deres hadde brukt bittelitt energi på å løfte diskusjonen opp på systemnivå, påpeke hva konsekvensen for samfunn og elever er med å gå inn i den nye avtalen er blir det mye lettere å forstå og å sympatisere enn ved at det ropes over seg med lite konkret sutring over lærernes arbeidsforhold (som er arbeidsforhold store deler av befolkningen kjenner seg igjen i, og lever fint med).

Jeg er så enig med deg, og jeg synes det er en fortvilende situasjon at vi lærere som gruppe og våre organisasjoner kommuniserer for dårlig. Jeg ønsker meg Klar Tale på Store Plansjer!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 12:23   #145
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.640
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Dette dreier seg om kvaliteten på norsk skole.

Det kan ikke sies for ofte. Det dreier seg ikke om hvorvidt lærere skal ha det slitsomt eller behagelig.

At VG-tegner Roar Hagen ikke har fått med seg det, blir jeg ikke kjempeoverrasket over. Men jeg skulle så inderlig ønske vi (her inne, i det minste) klarte å løfte debatten over det.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 12:25   #146
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.640
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg er så enig med deg, og jeg synes det er en fortvilende situasjon at vi lærere som gruppe og våre organisasjoner kommuniserer for dårlig.

Udf gjør en slett jobb med å løfte fram kvalitet. Og hvis ikke de gjør det, hvem skal da gjøre det i den offentlige debatten?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 12:26   #147
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.127
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg er så enig med deg, og jeg synes det er en fortvilende situasjon at vi lærere som gruppe og våre organisasjoner kommuniserer for dårlig.

Jepp! Og derfor er jeg snart utmeldt.

007 er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 12:26   #148
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Enig!

Det er ikke vanskelig begrunne dette vil jeg tro. Fleksibilitet som motivasjonsfaktor og som positiv faktor i kreative yrker er temmelig dokumentert.
Jeg tror den kreative siden er noe lærere godt kan formidle ut litt mer.

Det tror jeg også. Det er nok ikke vanlig å tenke på læreryrket som et kreativt yrke, men jeg opplever at jeg bruker den kreative delen av meg i stor grad når jeg planlegger undervisning. Jeg kan våkne med en god idé midt på natta, og når jeg rekker meg mot telefonen for å notere, føler jeg meg litt som en forfatter.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 12:28   #149
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.420
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Mener du virkelig det? Er det så grufullt og fælt å være lærer? Det er sånn martyrisme som driver meg over i jajawhateverland, kjenner jeg.

Fint du gjør ditt beste for å lese verst mulig inn i det. Det er ikke martyrisme, det er fakta for mange, jeg skrev heller ikke at det gjelder meg. Denne artikkelen beskriver det greit:http://www.forskning.no/artikler/2014/juni/393275

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 12:28   #150
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jepp! Og derfor er jeg snart utmeldt.

Men da må du melde deg inn i noe annet. Vi ville hatt det rævva alle sammen om det ikke hadde vært for fagforeningers utrettelige arbeid gjennom tidene.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 12:31   #151
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.127
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Men da må du melde deg inn i noe annet. Vi ville hatt det rævva alle sammen om det ikke hadde vært for fagforeningers utrettelige arbeid gjennom tidene.


Nei, jeg tror ikke jeg melder meg inn i noe annet forbund. Jeg er takknemlig for hva fagforeningene har utrettet, men ikke nok til at jeg er villig til å betale 8000,- i året i takknemlighet. De skal heller gå til Redd Barna og Leger uten grenser.

007 er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 12:32   #152
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

CD - ja, lærerjobben er slitsom. Den passer best om man har kapasitet utover å jobbe en normaluke, og dette har jeg kjent på når jeg ikke har vært i toppform de siste par årene. Sånn er det med alle yrker som enten krever fast overtid eller som har intense perioder. Det er slitsomt mens det står på. Det er kun fakta, det.

Fleksibiliteten er nødvendig for at flest mulig som er glade i jobben sin skal stå i den godt og lenge. Det er ikke noe martyraktig over å påpeke det. Det er bare veldig lurt.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 12:33   #153
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Det kan ikke sies for ofte. Det dreier seg ikke om hvorvidt lærere skal ha det slitsomt eller behagelig.

At VG-tegner Roar Hagen ikke har fått med seg det, blir jeg ikke kjempeoverrasket over. Men jeg skulle så inderlig ønske vi (her inne, i det minste) klarte å løfte debatten over det.

Men det er dette mange lærere velger å dele/spre, og da får man jo inntrykk av at det er dette som er det viktigste. Denne har en lærer på en videregående skole delt og sånn kom den inn i newsfeeden min.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 12:34   #154
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Jeg vil gjerne protestere heftig på at jeg har uttalt noe om hvordan lærere bør disponere arbeidsdagen sin. Jeg har vært lærervikar i noen få måneder, og likte det ikke. Følgelig valgte jeg en annen karriere.

Jeg informerer om at sett fra utsiden ser det ut som dere har et PR-problem, som gjør at jeg tror streiken ikke vil få ønsket effekt. That's it. Jeg håper for lærernes del at dere har en annen strategi også. Selv gir jeg klingende blaffen i når dere går hjem, helt til det eventuelt får betydning for kvaliteten på skolen. Som det er nå, er min oppfatning at lærerkvalitet er mye mer person- enn systemavhengig.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 12:37   #155
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.348
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

For min del skulle jeg ønske lærere hadde hatt så latterlig gode betingelser at det ble en ekstrem økning i søknader både til lærerskole og lærerstillinger slik at det faktisk ble et visst minstenivå på kvaliteten i staben.


Sist redigert av Maverick : 26-06-14 kl 14:42.
Maverick er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 12:38   #156
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.861
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Jeg lurer på én ting: Hvordan er dette egentlig i resten av Europa, siden det nå en gang er stadige sammenlikninger? Finner KS på noe helt nytt her eller følger de en europeisk trend?

Mannen min, som er sveitser, sukket litt i går da dette kom opp som tema og sa: "Hvorfor må arbeidstidsordningen egentlig endres på? Sånn har det alltid vært og det over hele Europa. Hvorfor må dette forandres nå?" Han har selvfølgelig bare ett europeisk land han kjenner like godt som Norge, men der er det som her eller i hvert fall så var det sånn da han gikk på skolen.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 12:39   #157
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.420
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

Og insinuasjoner om at noen har valgt læreryrket pga arbeidtida, synes jeg ikke det er verdt å svare på, engang. Det er en fornærmelse mot profesjonelle fagfolk med lang utdanning og omtrent like irrelevant som at sykepleiere velger yrket for å møte en lege de kan gifte seg med.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 12:41   #158
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

CD - ja, lærerjobben er slitsom. Den passer best om man har kapasitet utover å jobbe en normaluke, og dette har jeg kjent på når jeg ikke har vært i toppform de siste par årene. Sånn er det med alle yrker som enten krever fast overtid eller som har intense perioder. Det er slitsomt mens det står på. Det er kun fakta, det.

Fleksibiliteten er nødvendig for at flest mulig som er glade i jobben sin skal stå i den godt og lenge. Det er ikke noe martyraktig over å påpeke det. Det er bare veldig lurt.

Jeg skjønner godt at den kan være slitsom. Som sykepleierjobb, lege, markedssjef, advokat og alle andre jeg ikke kom på i farten som krever noe spesielt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 12:45   #159
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.640
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Men det er dette mange lærere velger å dele/spre, og da får man jo inntrykk av at det er dette som er det viktigste. Denne har en lærer på en videregående skole delt og sånn kom den inn i newsfeeden min.

Og da må man bare velge hva man skal la være premissgivende i debatten; enkeltlæreres sleivete utspill eller prinsipiell argumentasjon fra et samlet fagmiljø.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv  
Gammel 26-06-14, 12:46   #160
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg skjønner godt at den kan være slitsom. Som sykepleierjobb, lege, markedssjef, advokat og alle andre jeg ikke kom på i farten som krever noe spesielt.

Så får de streike/demonstrere/markere/whatever når de har sine lønns-/arbeidstidsforhandlinger. Det er ikke sånn at alle lærere mener at deres jobb er så innmari unik i forhold til alle yrker. Men nå er det sånn at det er lærernes forhandlinger som har stått på dagsordenen. Da er det ikke oike interessant å snakke om hvor følt det er i andre yrker. Poenget er jo å gjøre skolen best mulig.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no