Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-13, 19:36   #141
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.983
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Sånn rent bortsett fra at jeg ikke skjønner hvorfor jeg leser denne diskusjonen, jeg hater nemlig all sosialisering og det er mannen som alltid stiller på sånt fra vår side, så fikk jeg noe å tenke på her:

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det tror ikke jeg heller. Derimot er det mange damer her som jeg liker og synes er morsomme.

Nettopp. Her inne er det i hovedsak damer, og jammen er det berikende å delta her. Hvorfor tror jeg/vi da at mødrene i klassen er så mye verre å tilbringe tid med?
For alt vi vet kan det være akkurat like mange spennende damer å bli kjent med i den gruppen, så jeg funderer virkelig på hvorfor klangen i "mødretreff" ser ut til å få busta til å reise seg? Det henger jo ikke på greip egentlig.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 19:45   #142
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Jeg liker jentefester jeg. :innrømmer: Og jeg har vært på en jentefest med 8-9 av mødrene til de jentene snuppa er mest sammen med i klassen. Og det synes jeg var veldig kjekt. Særlig når vi kun har bodd her i ett år. Vi drakk alkohol også faktisk. Det er en ok måte å bli kjent med folk på, det også.

For de er fine damer, som det kan se ut til at det er gøy være sammen med. Har ikke vært på fest med noen fedre enda, men har møtt en del av de gjennom fotballen, der 3 fedre i klassen er trenere. Tipper de kan være gøy å feste med de også.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 19:51   #143
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.075
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Eller trasse gjennom gammeldagse fordommer dersom mange for det første ikke får med fedrene og mister en god del av mødrene.

Det er jo ikke noe hyggelig å være ekskluderende, det er jo helt tussete å fremstille det som at det er vrangt og vanskelig at man ønsker at alle skal kunne inkluderes.

Jeg er helt sikker på at oppmøtet på en slik kveld ikke øker fordi man eventuelt ber enten mamma eller pappa. Å få til at begge møter kan også være en utfordring fordi det fordrer barnevakt, og de gangene vi har forsøkt å få til det i litt formell regi, er det betydelig færre påmeldte.

Sist jeg var på impulsiv mammakveld dukket halvparten opp. Invitasjonen inkluderte vin, ost og kjeks, og deltakerne var både studenter, sykepleiere, ingeniører og politietterforskere. Vi snakket ikke mye om barna våre heller, så kanskje vi egentlig bare var ute etter å ha en sosial fredagskveld og kose oss med potensielt hyggelige bekjentskaper

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 19:56   #144
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Fordi kvinner er kjipe å være sammen med. Selv om det ikke er noen forskjeller på kvinner og menn. :forvirret:

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Man må ha minst én mann til stede for at det skal være interessant og verdt å dukke opp. Eller så vet man hvordan utfallet blir. Bare masse snakk om babyer, vesker og oster.

Det er få ting som gjør at jeg mister respekten så til de grader for noen som sånn bruk av stråmannsargumentasjon.

Det er absolutt null vilje til å skjønne hva andre mener. Legge ord i munnen på andre på denne måten.

Bli så fornærmet over at noen kvinner i utgangspunktet liker blandede forsamlinger? Hva er problemet? Hvordan går det overhodet an å bli så sur over det?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 20:04   #145
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Null vilje? For noe tull. Kommentaren min var såklart flåsete og sikkert unødvendig også, men det at jeg er dypt uenig med deg har ingenting med manglende vilje til å forstå å gjøre.

Jeg har ingen problemer med blandede forsamlinger, jeg trives som sagt i de fleste settinger, jeg oppfatter derimot deg som negativ til rene kvinnesammenkomster, og det har lite med hva man foretrekker skulle man nå kunne velge og vrake i sammenkomster.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 20:06   #146
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Pappaene har pappatreff, mammaene har mammatreff, av og til har vi foreldretreff, noen ganger mammatreff med barn, noen ganger pappatreff med barn, noen ganger treff for dem som er glad i pizza på den lokale pizzasjappa, noen ganger skogstur for dem som er glad i det.

Av alle disse har jeg inntrykk av at det er mammatreff det er noe galt med. Det skjønner jeg ikke.

Jeg hadde neppe gått på pappatreff om jeg var mann, og jeg hadde syntes at det var helt hårreisende om problemer blant guttene i en klasse skulle blitt ordnet formelt gjennom et pappatreff. Jeg mener altså det samme om det.

Jeg liker ikke ekskluderende samlinger.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 20:07   #147
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.723
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Jeg synes det er veldig snålt å i den ene diskusjonen påstå at det er ingen forskjeller på menn og kvinner utover de biologiske (satt på spissen), og i den neste påstå at det er problematisk for en med sammenkomster med kun kvinner. Det er noe som skurrer for meg da.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 20:07   #148
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Null vilje? For noe tull. Kommentaren min var såklart flåsete og sikkert unødvendig også, men det at jeg er dypt uenig med deg har ingenting med manglende vilje til å forstå å gjøre.

Jeg har ingen problemer med blandede forsamlinger, jeg trives som sagt i de fleste settinger, jeg oppfatter derimot deg som negativ til rene kvinnesammenkomster, og det har lite med hva man foretrekker skulle man nå kunne velge og vrake i sammenkomster.

Ikke negativ som i at private mammatreff ikke burde blitt arrangert nei, jeg hadde bare ikke møtt opp selv.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 20:11   #149
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ikke negativ som i at private mammatreff ikke burde blitt arrangert nei, jeg hadde bare ikke møtt opp selv.

Av solidaritet til mennene eller fordi rene kvinnekvelder er kjedelige?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 20:17   #150
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg synes det er veldig snålt å i den ene diskusjonen påstå at det er ingen forskjeller på menn og kvinner utover de biologiske (satt på spissen), og i den neste påstå at det er problematisk for en med sammenkomster med kun kvinner. Det er noe som skurrer for meg da.

Jeg har sagt at forskjellene mellom kvinner og menn tror jeg hovedsaklig at kommer av kultur, at de forskjellene vi ser er ikke faste, biologiske, men kulturelle.

Og at vi først og fremst er personer og ikke kjønn. Det er helt konsekvent at jeg ikke da synes det er noe poeng i å ha sammenkomster av kun det ene kjønnet. Jeg har lite til felles med de fleste, og de jeg har noe til felles med, så er det like mange menn som kvinner blant dem.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 20:19   #151
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Av solidaritet til mennene eller fordi rene kvinnekvelder er kjedelige?

Snakker du om helt private greier? Da trengs det vel ikke noe solidaritet. En formell sammenkomst blant foreldre er noe annet, da mener jeg at man ikke kan ekskludere det ene kjønnet.

Privat sammenkomst: ikke noe jeg har lyst til, og da lar jeg være.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 20:22   #152
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Snakker du om helt private greier? Da trengs det vel ikke noe solidaritet. En formell sammenkomst blant foreldre er noe annet, da mener jeg at man ikke kan ekskludere det ene kjønnet.

Privat sammenkomst: ikke noe jeg har lyst til, og da lar jeg være.

Men det er jo private greier jeg har argumentert for hele tiden. Altså mot de som sier at sånne sammenkomster er kjedelige fordi det bare er kvinner der, og jeg har vært rørende enig med de som synes det er problematisk i formelle settinger. Klart det er ekskluderende å anta at barn er en kvinnegreie..

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 20:33   #153
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Men det er jo private greier jeg har argumentert for hele tiden. Altså mot de som sier at sånne sammenkomster er kjedelige fordi det bare er kvinner der, og jeg har vært rørende enig med de som synes det er problematisk i formelle settinger. Klart det er ekskluderende å anta at barn er en kvinnegreie..

Jeg kunne derimot ha gått på et "Treff for de som pleier å synes at alminnelige kvinnesammenkomster er kjedelige"

Vel. Jeg har vært på rene kvinneselskaper (ofte gjennom slektninger) utdrikningslag, bursdager og vin og ost-kvelder. Det er sjeldent det er spesielt givende, og jeg angrer meg på at jeg har kastet bort tid på det. Jeg synes det svært ofte dreier seg om tema som jeg synes er kjedelig. Jeg har tilogmed vært på homeparty en gang, aldri mer.

Ta feks FP-julebordet da, det er supermoro. Det er stor overvekt av damer, med noen menn. Og det gjør noe med stemningen, for om det er sånn tone at det ikke hadde helt passet for en vanlig mann å trives der, så passer det heller ikke for meg. Det hadde ikke gjort noe fra eller til om det ikke var med noen menn, men tonen og samtaleemnene er sånn at de kunne godt ha vært med.

Jeg vet ikke hvorfor jeg gidder en gang å være så personlig, det er jo bare såre tær over at rene kvinneselskaper ikke er alles preferanse. Jeg fatter fortsatt ikke hvordan det går an å bli sur over det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 20:42   #154
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.023
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Akkurat nå holder jeg på å spy av planleggingsprosessen på sommeravslutningen. Og den innebærer menn, kvinner OG barn! Og til og med en og annen hund. Nei takke meg til en uformell aften på terrassen hos Bomull, uten at man skal legge så mye i det.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 20:45   #155
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.378
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

For meg er det ikke antall kvinner og menn i en forsamling som avgjør om det er kjedelig eller ikke, det kommer jo helt an på settingen, og framfor alt menneskene. Jeg synes det er litt fordomsfult å si at noe er kjedelig fordi det bare er kvinner eller menn til stede.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 20:56   #156
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.521
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Akkurat nå holder jeg på å spy av planleggingsprosessen på sommeravslutningen. Og den innebærer menn, kvinner OG barn! Og til og med en og annen hund. Nei takke meg til en uformell aften på terrassen hos Bomull, uten at man skal legge så mye i det.

Jeg planlegger og. Pappaer og mammaer og ekser og bonusforeldre og søsken og det som er. Tønnegriller på skolen, bake en kake, alle tar med det de vil spise og drikke. Ferdig. Regner det får vi låne gymsalen eller et klasserom, grillene kan settes under tak om det trengs.

Så det kan gjøres enkelt med alle også, men jeg skjønner godt at er det noe som skal gjøres hjemme på kort varsel er det greit å begrense seg litt. Jeg hadde kommet, Bomull!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 20:57   #157
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.220
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Litt sent inn i diskusjonen her, men jeg prøver meg likevel.

Jeg hadde antakeligvis fått neller om jeg var blitt invitert på noe som har "dame" i seg. Jeg vil gjerne bli invitert i et fellesskap fordi jeg er meg, ikke fordi jeg er dame.
For meg er ikke dame/mor fellesnevner nok for å tenke at det er noe jeg vil delta, det må nok sterkere lut til.
Jeg kan gjerne dra på en sammenkomst der det er bare damer, men da må det være andre fellesnevnere, samt gjerne tilfeldig at det er bare damer der, spesielt om det ikke er et etablert fellesskap jeg kjenner.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 21:03   #158
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.205
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Når det gjelde private initiativ synes jeg det meste er positivt, jeg. Her hvor jeg bor er det "pappafotball" for de menn (med og uten barn) som vil delta, var noen barnehageappaer som dri det i gang, og så har det utartet seg en del. Vet også at det i fjor ble arrangert mammatreff for mødre til de som begynte i 1. klasse. Pappatelttur i skogen med barna. Alt i privat regi. Så får man takke jeg og nei ettersom man ha lyst og mulighet.

Jeg for min del tror det er et større potensielt problem hvis private initiativ ikke tas og det uformelle ligger brakk.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 21:03   #159
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.255
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Det handler jo litt om premissene. Et barseltreff legger til grunn at det man har til felles er spedbarn. Et utdrikningslag legger til grunn at det handler om bruden. Et mammatreff at det eneste man vet man har til felles, er at man har barn i samme klasse. Det er sjelden at det vil være f.eks. politikk eller musikk eller kunsthistorie som er de første, naturlige samtaleemnene når man ikke kjenner hverandre på slike treff.

Jeg er heller ikke glad i treff som på en måte bare bruker en bitteliten bit av meg. På den annen side er jeg som sagt så happy for at jeg blir kjent med noen og faktisk kan snakke med dem om f.eks. bøker når jeg treffer dem på sommeravslutningen at jeg tar bryet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 21:05   #160
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.205
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Politiet her ivrer for eksempel svært for at foreldre bør danne uformelle nettverk, av kriminalitetsforebyggende grunner. Det burde jo være vel så relevant som barseltreff for ganske mange, vil jeg tro - det gjelder jo våre barns oppvekstvilkår. Kjenner man en forelder (uavhengig kjønn) er det ofte enklere å bli kjent med den andre forelderen også, synes jeg å erfare.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no