Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-12, 11:53   #1481
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Dette har jeg ventet på at noen skulle stadfeste.

Ja,det var enda godt retten ¨så det som lite troverdig og konstruert.
Godt for jenta og alle andre i lignende situasjon at hun blir trodd.
Synd det ikke er over.

Gammel 17-12-12, 12:01   #1482
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er så glad for den dommen! Etter strategien med å frata et barn all troverdighet gjennom et mediehardkjør uten like er jeg så glad for at hun blir tatt alrlig og oppfattet som troverdig. Denne saken har vært så stygg, så stygg.

Jeg leste i VG sitater fra Skype, med kommentarer fra fagfolk og ikke minst idiotens bortforklaringer. Når jeg leste at det var jenta og familien selv som ville ha disse ut i media, for at ikke Øygards bortforklaringer skulle bli stående som "sannhet", så fikk jeg lyst å sende henne en blomst eller noe.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 12:08   #1483
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun har vært utrolig tøff og sterk og flink. Det må ha vært et helvete å stå i dette - særlig fordi ryktene har gått der oppe om at hun ikke "er helt god" -og at det er hun som har initiert det hele - i følge min nabo som er derfra og har foreldre som fortsatt bor der.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 12:19   #1484
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er i strid med all fornuft at han ikke kan sparkes fra ordførerstolen, men at man "forventer at han trekker seg". Her bør reglene endres IMHO.

Mrs. S er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 12:39   #1485
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Så klart anker ham. Straffen blir strengere, og han må fortsatt betale saksomkostningene som da blir enda dyrere.

Tror ikke straffen kan bli spesielt strengere - det er gjerne i det området overgrepssaker ligger og vel det straffeloven åpner for i slike saker. Det er jo også det påtalemyndighetene ba om.

Men straffenivået i Norge på en del ting burde det ha vært gjort noe med. En del volds- og seksualovergrepssaker dømmes "lettere" enn f.eks. økonomisk kriminalitet.

Gammel 17-12-12, 13:04   #1486
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Åh, det er godt at de har trodd på henne, og at de ikke fester noen tillit til hans forklaring på skype-chattinga!

Gammel 17-12-12, 13:11   #1487
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Lettelse. Pur lettelse.

Hvorvidt han anker eller ikke får vi jo snart svar på, men jeg er ikke så sikker på at han gjør det. Gir han seg nå, kan han i sin skrudde verden innta en slags martyrrolle hvor han "ofrer seg" for fornærmede og hele lokalsamfunnet. Så kan han samtidig hevde seg uskyldig dømt uten å måtte prøves på det. Det er jo , men det hadde ikke forundret meg. Heldigvis er det et utfall med flest fordeler. De få som fortsatt vil være fast i manipulasjonsnettet hans i et sånt scenario, var vel stuck der uansett.

Gammel 17-12-12, 13:13   #1488
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Det er i strid med all fornuft at han ikke kan sparkes fra ordførerstolen, men at man "forventer at han trekker seg". Her bør reglene endres IMHO.

Nå vet jeg ikke hvordan reglene er for folkevalgte, men om man sitter i fengsel, så har man per definisjon ikke møtt opp på jobben, og kan vel da bli avskjediget?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 13:14   #1489
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Nå vet jeg ikke hvordan reglene er for folkevalgte, men om man sitter i fengsel, så har man per definisjon ikke møtt opp på jobben, og kan vel da bli avskjediget?

I Vågå AP er det antagelig gyldig fraværsgrunn.

Gammel 17-12-12, 13:19   #1490
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Men straffenivået i Norge på en del ting burde det ha vært gjort noe med. En del volds- og seksualovergrepssaker dømmes "lettere" enn f.eks. økonomisk kriminalitet.

Jeg synes godt mintestraffnivået på en del kriminalitet burde heves. Men ut fra egenverdi, ikke ut fra sammenlikning med andre straffbare handlinger. Det er juridiske grunner (bla. allmennpreventiv effekt) for at en del økonomisk kriminalitet straffes likt med en del overgrep - og det har ikke å gjøre med at man mener noe om hvor ille det man har gjort er. Her er det mange som surrer.

Gammel 17-12-12, 13:34   #1491
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Nå kom det vel frem også at det faktisk var snakk om samleie, men ikke mer enn 5-6( ) og alle hadde forekommet etter jenta fylte 14 år. FY,så fælt.

Gamle ekle grisen.
Bra at det ble fengselsstraff.

Dette er feil. Dommerne finner det bevist at det har vært ca 50 samleier, og ihvertfall ett før fylte 14 år.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 13:37   #1492
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hun har vært utrolig tøff og sterk og flink. Det må ha vært et helvete å stå i dette - særlig fordi ryktene har gått der oppe om at hun ikke "er helt god" -og at det er hun som har initiert det hele - i følge min nabo som er derfra og har foreldre som fortsatt bor der.

Jepp. Og jeg håper alle som har mistrodd jenta, nå går i seg selv. Det har vært så himla tydelig at alle fra området, i alle fall alle som har uttalt seg, enten offentlig, på FB, forum eller hva som helst, om saken, tydelig har trodd at alt har vært oppspinn fra jentas side. Vel, når retten tror henne, håper jeg at folk i Vågå også begynner å tro henne. For en tilleggsbelastning det må ha vært for henne. Ikke bare å ikke bli trodd av lokalbefolkningen, men å vite at det går de styggeste rykter om henne.
Jeg er glad for dommen og jeg er glad jeg ikke bor i ei lita bygd der man blindt fester sin lit til maktpersoner, kun fordi de er nettopp det.

Gammel 17-12-12, 13:40   #1493
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Anker på stedet...

Joika er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 13:42   #1494
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde håpet at den grundige gjennomgangen av dommen fikk tosken Øygard til å våkne opp. Nå fortsetter han å klamre seg til "sannheten".

Mrs. S er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 13:43   #1495
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg er også utrolig glad for denne dummen! Fikk høyt blodtrykk da jeg i går leste at AP i VÅGÅ åpnet for at Øygard kunne komme tilbake hvis han ikke ble dømt. "Hvis vi ikke kan ha med folk som ikke har gjort noe galt, begynner det å tynnes i rekkene" var det en smarting i partiet som sa.

Jeg hørte på dagsrevyen i går at Vågå AP åpnet for at han kunne komme tilbake dersom han ikke ble dømt. Hvis han ikke ble dømt var det nemlig et bevis på at han var uskyldig. : gal:

Gammel 17-12-12, 13:46   #1496
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Selvsagt anket han. Mannen tror nok fortsatt på at han reddet denne jenta på et vis. At han var en farsfigur og en person hun trengte. At han fra dag 1 hevdet at det var jenta selv som var den aktive/pågående parten sier jo mye.

Jeg er også spent på om hans ekteskap vil vare.

Michelle er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 14:00   #1497
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Jeg må si jeg er lettet. Lettet fordi systemet ser ut til å funke. Det ER faktisk ikke fritt frem selv om man har makt.

Enig, det er godt å se at jenta ble trodd. Og selv om han anker, endrer det maktbalansen at han ikke fikk medhold.

Gammel 17-12-12, 14:07   #1498
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg hørte på dagsrevyen i går at Vågå AP åpnet for at han kunne komme tilbake dersom han ikke ble dømt. Hvis han ikke ble dømt var det nemlig et bevis på at han var uskyldig. : gal:

Nesten det snodigste med hele saken er vel at ingen i Ap sentralt har tatt til vettet og kastet en medierådgiver eller tre på Vågå Arbeiderparti.

Gammel 17-12-12, 14:10   #1499
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Han kan søke om permisjon? Med lønn selvsagt...

Og så lenge dommen ikke er rettskraftig, vil ikke AP lokalt gjøre noe forsøk på å ekskludere han, er jeg redd for. Er det ikke slik at selv om en ordfører blir ekskludert fra et parti, så sitter han/hun ut perioden de er valgt?

Øygard har sagt at han vil anke helt til Menneskerettighetsdomstolen i Haag, hvis han skulle bli dømt skyldig.

Mrs. S er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 14:10   #1500
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Nesten det snodigste med hele saken er vel at ingen i Ap sentralt har tatt til vettet og kastet en medierådgiver eller tre på Vågå Arbeiderparti.

Vet vi det, da? jeg vil jo tro at det har vært utøvd både press og utstrakt tilbud om støtte/veiledning til Vågå AP?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:55.