|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1441 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet er rart hvor forskjellig man kan se på ting. Øygard sier at det "ikke har skjedd noe i nærheten av samleie". For meg, så var de 2-3 setningene jeg fikk med meg fra skypesamtalene veldig i nærheten. Jeg tenker litt på hvordan jeg ville reagert om mannen min hadde hatt sånne skypesamtaler med en annen. Jeg vil si jeg hadde syntes det var FARLIG NÆRT! |
|
|
#1442 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Østfold
![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Og hvis denne "annen" bare var 13 år gammel, ville du nok reagert tenker jeg.
|
|
#1443 |
|
Librocubicularist
|
Det er derfor eg synest det er synd at han ikkje er tiltalt for dei paragrafane som |
|
|
|
|
#1444 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg tenker at jeg tror han blir dømt, jeg. Rett og slett fordi jeg synes det er helt usannsynnlig at all kontakten som kan bevises, ikke også betyr at han faktisk har gjort det han er tiltalt for.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#1445 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg lurer på om han tør å anke hvis han blir dømt for "bare" deler av det han er tiltalt for. Innen den tid kan det jo være at de klarer å hente ut enda mer av bilder og informasjon fra telefonene og pc'ene, hvis metodene de bruker blir bedre. |
|
|
|
|
#1447 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Skulle det ikke ta 2 uker? Det har vel gått mer enn det nå?
|
|
#1448 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDe sa vel at de regnet med 2-4 uker om jeg ikke husker feil? Så blir vel dommen anket, samme hvilken vei det går, og da tar det vel fort ganske lang tid før det blir en stående avgjørelse. |
|
|
|
|
#1449 |
|
Drømmer
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDommen kommer 17.Desember |
|
|
|
|
#1450 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeYes!!! 4 år og må betale erstatning, litt oppreisning for jenta ihvertfall. Men det blir vel ihvertfall en runde til, for han skulle ta det helt til Strasbourg
|
|
#1451 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHar på NRK nå og han er dømt til 4 års fengsel, samt erstatning på 150000 kroner til jenta. Dette har han 2 uker på å betale ut. Samt han skal betale saksomkostninger.
|
|
#1453 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet var da enda godt. Men det blir nok ikke det siste vi hører om den saken. |
|
|
|
|
#1454 |
|
Glamorøs
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg er så glad for den dommen! Etter strategien med å frata et barn all troverdighet gjennom et mediehardkjør uten like er jeg så glad for at hun blir tatt alrlig og oppfattet som troverdig. Denne saken har vært så stygg, så stygg.
|
|
#1456 |
|
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeNå kom det vel frem også at det faktisk var snakk om samleie, men ikke mer enn 5-6( |
|
|
|
|
#1458 |
|
Off the map.
|
Det har ikke kommet fram. Men det var forsvarer som hevdet dette 'subsidiært' - altså det er dette de ber dem dømme etter dersom han ikke blir frifunnet. - Men altså ikke som en innrømmelse sa hun.
|
|
#1460 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeSå godt at hun ble trodd!
![]() |
|
|