Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-12, 20:38   #1441
konsulenten
Passiv

Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Det er rart hvor forskjellig man kan se på ting. Øygard sier at det "ikke har skjedd noe i nærheten av samleie". For meg, så var de 2-3 setningene jeg fikk med meg fra skypesamtalene veldig i nærheten. Jeg tenker litt på hvordan jeg ville reagert om mannen min hadde hatt sånne skypesamtaler med en annen. Jeg vil si jeg hadde syntes det var FARLIG NÆRT!

Gammel 02-11-12, 21:07   #1442
KidOki
Nybegynner

KidOki sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Østfold
KidOki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Jeg tenker litt på hvordan jeg ville reagert om mannen min hadde hatt sånne skypesamtaler med en annen

Og hvis denne "annen" bare var 13 år gammel, ville du nok reagert tenker jeg.

Gammel 05-11-12, 11:35   #1443
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg har ikke fulgt med så nøye i denne saken.

Men jeg merker at jeg synes det er greit at en eldre person som har sp tett og kontrollerende og seksualisert kontakt med en mindreårig, blir dømt for det. Hvorvidt det har vært et faktisk samleie er egentlig ikke så interessant.

Det går ikke an å oppføre seg sånn, og melde seg ut av ansvaret på denne måten.

Det er derfor eg synest det er synd at han ikkje er tiltalt for dei paragrafane som
gjer det mogleg å dømme han for seksualisert kontakt med ein mindreårig, utan samleie, i første omgang. Det er, så vidt eg har skjønt, det som er utfordringa, nemlig at tiltalen kanskje er "for streng" eller for snever, til at han kan dømmast for det som har komme fram at han har gjort.

nokon er ikke aktiv  
Gammel 05-11-12, 11:41   #1444
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at jeg tror han blir dømt, jeg. Rett og slett fordi jeg synes det er helt usannsynnlig at all kontakten som kan bevises, ikke også betyr at han faktisk har gjort det han er tiltalt for.

Nå er det jo ikke vanlig at folk har ugjendrivelige håndfaste bevis for slike overgrep, så man må jo satse på å bygge en indisierekke som gjør det sannsynlig utover rimelig tvil at retten tror han har gjort det han er tiltalt for. Jeg håper at denne saken er vurdert riktig - at man har utelatt den mindre alvorlige tiltalen fordi det er nok indisier/bevis til å domfelle. Hvis ikke, blir dette et skudd for baugen for andre som har vært utsatt for overgrep.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 05-11-12, 12:17   #1445
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lurer på om han tør å anke hvis han blir dømt for "bare" deler av det han er tiltalt for. Innen den tid kan det jo være at de klarer å hente ut enda mer av bilder og informasjon fra telefonene og pc'ene, hvis metodene de bruker blir bedre.

Personlig tror jeg han anker. Jeg tror han er så overbevist selv om at han har opptrådt som en omsorgsperson og at grisepraten ++ bare er småtteri som ikke er noe å henge seg opp i. Det finnes nok mange mennesker som mener at sånt er greit.

banana er aktiv nå  
Gammel 18-11-12, 23:11   #1446
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Når kommer dommen egentlig?

Gammel 19-11-12, 11:21   #1447
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Når kommer dommen egentlig?

Skulle det ikke ta 2 uker? Det har vel gått mer enn det nå?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 19-11-12, 11:27   #1448
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

De sa vel at de regnet med 2-4 uker om jeg ikke husker feil? Så blir vel dommen anket, samme hvilken vei det går, og da tar det vel fort ganske lang tid før det blir en stående avgjørelse.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 27-11-12, 18:01   #1449
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Dommen kommer 17.Desember

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...rtid=10048278o

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 11:10   #1450
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Yes!!! 4 år og må betale erstatning, litt oppreisning for jenta ihvertfall. Men det blir vel ihvertfall en runde til, for han skulle ta det helt til Strasbourg

Gammel 17-12-12, 11:10   #1451
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Har på NRK nå og han er dømt til 4 års fengsel, samt erstatning på 150000 kroner til jenta. Dette har han 2 uker på å betale ut. Samt han skal betale saksomkostninger.

Gammel 17-12-12, 11:10   #1452
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Nå er den her og han ble dømt gitt. Må være en enorm lettelse for jenta.

vixen er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 11:11   #1453
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Det var da enda godt. Men det blir nok ikke det siste vi hører om den saken.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 11:11   #1454
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så glad for den dommen! Etter strategien med å frata et barn all troverdighet gjennom et mediehardkjør uten like er jeg så glad for at hun blir tatt alrlig og oppfattet som troverdig. Denne saken har vært så stygg, så stygg.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 11:13   #1455
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig, veldig glad.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 11:13   #1456
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Nå kom det vel frem også at det faktisk var snakk om samleie, men ikke mer enn 5-6( ) og alle hadde forekommet etter jenta fylte 14 år. FY,så fælt.

Gamle ekle grisen.
Bra at det ble fengselsstraff.

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 11:17   #1457
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han er dømt både for overgrep før fylte 14 og fylte 16.

Jenta ble trodd. Jeg er veldig lettet.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 11:18   #1458
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Nå kom det vel frem også at det faktisk var snakk om samleie, men ikke mer enn 5-6( ) og alle hadde forekommet etter jenta fylte 14 år. FY,så fælt.

Gamle ekle grisen.
Bra at det ble fengselsstraff.

Det har ikke kommet fram. Men det var forsvarer som hevdet dette 'subsidiært' - altså det er dette de ber dem dømme etter dersom han ikke blir frifunnet. - Men altså ikke som en innrømmelse sa hun.

Jeg synes det høres litt koko ut. Men det er vel juridiske spissfindigheter.

Gammel 17-12-12, 11:19   #1459
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig veldig bra! Jeg syns at han burde betale henne mer.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 11:20   #1460
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Så godt at hun ble trodd!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:31.