Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå II?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-10, 15:23   #121
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Strikker håndkle og bare gleder meg til jeg får ny garnforsyning i september.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 20-08-10, 17:51   #122
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er endelig i gang med en lilla kjole fra Drops. Egentlig har jeg to sokker nr.2 jeg skulle gjort ferdig, og et skjerf som er 2/3 igang men jeg mistet motivasjonen og begynner på kjolen Alle prosjektene er i forskjellige farger så det er lett å rotere etter (farge-)humør.

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 21-08-10, 01:34   #123
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Kjøpte garnpakke til denne i Dyreparken i sommer, og er endelig i gang med å strikke den til Storesøster:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 007.jpg (27,4 KB, 289 visninger)
Filtype: jpg 009.JPG (184,8 KB, 290 visninger)
Gammel 21-08-10, 14:22   #124
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har strikket ferdig voksejakken, og tror jeg må begynne på en til, til pjokken mi.

Gammel 22-08-10, 11:58   #125
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg strikker på dalegenser. Den har ligget vekkpakket siden vi flyttet, men nå er den funnet frem igjen.

Retz: De luene og gekkosokkene, finnes det oppskrift noen steder? De var utrolig kule. Og de luene var jo bare nydelige.

Gammel 27-08-10, 13:41   #126
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg... ehh... strikker ikke for tiden... selv babyteppet ligger i dvale.

Trenger et spark bak for å komme igang, under en mnd til jeg får vite hvilken farge andre halvdel skal ha (med mindre h*n er sjenert) så jeg må skru opp farta!

Gammel 27-08-10, 13:47   #127
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

*velig greit tidsfordriv på flyreiser og bilturer*

Får man med seg strikkepinner på flyet? /

Gammel 27-08-10, 13:49   #128
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Jeg har strikket sokker i hele sommer, og kommer nok til å fortsette med det utover høsten. Nå holder jeg på med et par til meg selv, i et flerfarget rosa/hvitt/lilla babygarn fra Europris.

Gammel 27-08-10, 13:53   #129
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Strikkepinner på fly er greit, ja. Noen sier bare bambuspinner, men jeg fikk et generelt svar fra Avinor for halvannet år siden at strikkepinner var ok. Ikke noen spesifikasjoner på hvilken type.

Gammel 27-08-10, 13:54   #130
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg strikker forresten et skjerf etter oppskrift fått fra Bobbelur.

Gammel 27-08-10, 14:06   #131
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Strikkepinner på fly er åpenbart ok ja. Men jeg flyr ikke så ofte.

Strikketøy på toget er kjedelig når man tar tog i 7 minutter hver vei, og strikker et babyteppe som begynner å få en del masker på pinnen. Begynner å lure på om jeg heller burde ta bussen, den bruker nemlig en god halvtime på samme strekning (ettersom det kun er tog som får gå gjennom fjellet, bilveien går rundt)

Ønsker meg strikkemotivasjon. Hverdagen nå er hjem, hente i barnehagen, middag, leke/lese/kose, kveldsmat, leggestell og legging, mor sovner på soverommet før gutten, og orker ikke gjøre noe fornuftig etterpå.... Jadda...

Gammel 27-08-10, 14:10   #132
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg strikker en tunika til meg selv, i drops alpakka. Fikk ikke gjort ferdig paperpinnsvin-genseren min først fordi jeg trenger Allium-assistanse med opplegget til ermene.

Er strikkepinner på utenlandsfly også greit? Og hva gjør man om man tar sjansen og kommer til sikkerhetskontrollen og får beskjed om at pinnene må vekk?

Mei er ikke aktiv  
Gammel 27-08-10, 14:13   #133
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Da må du kjøpe deg nye pinner når du kommer fram. Ergo tar du ikke med deg de dyreste pinnene.

Gammel 27-08-10, 14:39   #134
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg strikker alltid på fly, har aldri blitt stoppet. Jeg har til og med fått kommentarer fra flyverten på fine farger, og ingenting om sikkerhet.

Det går an å ha med en konvolutt adressert til seg selv og putte pinnene i en postkasse hvis man blir stoppet.

Mei - strikketreff snart? Eller så er det bare å stikke innom en kveld. Jeg har ikke noe liv og er som regel hjemme.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 27-08-10, 15:00   #135
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har strikket min aller første genser

Stort forbedringspotensiale, men det er en start.

Imma er ikke aktiv  
Gammel 27-08-10, 18:09   #136
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jammen jeg kan jo ikke bare dra pinnene av strikketøyet? Da får jeg jo aldri tak på alle maskene etterpå? (Nei jeg kjøper ikke sånne fæncy pinner, det trenger jeg ikke). Jeg satser ikke på at det er en postkasse på denne flyplassen, eller at posten kommer frem, eller at noen orker å faktisk sende den for meg uten store bestikkelser.

Allium; Jeg har planer om å sende deg en PM - det var bare et uttrykk i oppskriften jeg ikke skjønte. Men gjerne strikketreff snart!

Mei er ikke aktiv  
Gammel 27-08-10, 18:19   #137
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå syr eg ferdig gråtass på ein genser, pluss at eg har strikka lua og sokker til. Har lagt opp leggvarmere til ein eller anna, men da blei i koksgrått. Litt usikker på om da blir så fint.

Gammel 27-08-10, 18:23   #138
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Klart du kan, Mei. Med en heklenål henter du kjapt opp maskene igjen. Og det er sjelden maskene rakner langt ned i strikketøyet selv om pinnene dras ut, med mindre man strikker veldig stramt, da.

Gammel 27-08-10, 19:25   #139
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Jeg strikker stramt og på pinne 3. Jeg satser ikke på å klare å redde alle de 500 bittesmå maskene.

Mei er ikke aktiv  
Gammel 27-08-10, 19:53   #140
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Da trer du en tråd gjennom alle de femhundre bittesmå maskene, så holder de seg der om du må dra ut pinnen. Evt legger du strikketøyet i bagasjen du sjekker inn - eller du lar det ligge hjemme.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:41.