|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva strikker du nå II?Strikker håndkle og bare gleder meg til jeg får ny garnforsyning i september. |
![]() |
![]() |
#122 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva strikker du nå II?Jeg er endelig i gang med en lilla kjole fra Drops. Egentlig har jeg to sokker nr.2 jeg skulle gjort ferdig, og et skjerf som er 2/3 igang men jeg mistet motivasjonen og begynner på kjolen |
![]() |
![]() |
#123 |
Quiet, please
|
![]() Sv: Hva strikker du nå II?Kjøpte garnpakke til denne i Dyreparken i sommer, og er endelig i gang med å strikke den til Storesøster:
#125 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Hva strikker du nå II?Jeg strikker på dalegenser. Den har ligget vekkpakket siden vi flyttet, men nå er den funnet frem igjen.
#126 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hva strikker du nå II?Jeg... ehh... strikker ikke for tiden... selv babyteppet ligger i dvale.
#128 |
Stiv
|
![]() Sv: Hva strikker du nå II?Jeg har strikket sokker i hele sommer, og kommer nok til å fortsette med det utover høsten. Nå holder jeg på med et par til meg selv, i et flerfarget rosa/hvitt/lilla babygarn fra Europris.
![]() |
#129 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hva strikker du nå II?Strikkepinner på fly er greit, ja. Noen sier bare bambuspinner, men jeg fikk et generelt svar fra Avinor for halvannet år siden at strikkepinner var ok. Ikke noen spesifikasjoner på hvilken type.
#131 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hva strikker du nå II?Strikkepinner på fly er åpenbart ok ja. Men jeg flyr ikke så ofte.
#132 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hva strikker du nå II?Jeg strikker en tunika til meg selv, i drops alpakka. Fikk ikke gjort ferdig paperpinnsvin-genseren min først fordi jeg trenger Allium-assistanse med opplegget til ermene. |
![]() |
![]() |
#134 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva strikker du nå II?Jeg strikker alltid på fly, har aldri blitt stoppet. Jeg har til og med fått kommentarer fra flyverten på fine farger, og ingenting om sikkerhet.
#135 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() Sv: Hva strikker du nå II?Jeg har strikket min aller første genser
#136 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hva strikker du nå II?Jammen jeg kan jo ikke bare dra pinnene av strikketøyet? Da får jeg jo aldri tak på alle maskene etterpå? (Nei jeg kjøper ikke sånne fæncy pinner, det trenger jeg ikke). Jeg satser ikke på at det er en postkasse på denne flyplassen, eller at posten kommer frem, eller at noen orker å faktisk sende den for meg uten store bestikkelser. |
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() Sv: Hva strikker du nå II?Nå syr eg ferdig gråtass på ein genser, pluss at eg har strikka lua og sokker til. Har lagt opp leggvarmere til ein eller anna, men da blei i koksgrått. Litt usikker på om da blir så fint.
#138 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hva strikker du nå II?Klart du kan, Mei. Med en heklenål henter du kjapt opp maskene igjen. Og det er sjelden maskene rakner langt ned i strikketøyet selv om pinnene dras ut, med mindre man strikker veldig stramt, da.
#140 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hva strikker du nå II?Da trer du en tråd gjennom alle de femhundre bittesmå maskene, så holder de seg der om du må dra ut pinnen. Evt legger du strikketøyet i bagasjen du sjekker inn - eller du lar det ligge hjemme.
|
|