|
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
"De"
|
![]() Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativJeg skal være skikkelig teit og usaklig og si at dtte er noe av det mest tåpelige jeg har lest. Og å sammenligne med å ikke like saus er latterlig.
![]() |
#123 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativAldri i verden om jeg hadde stöttet et saant valg fra et saa lite barn i form av at jeg hadde laget til spesialmat. Vi spiser vegetarmat flere ganger i uken, men har ogsaa kjött og fisk paa menyen. Dette hadde jeg fortsatt med. Alt skal smakes paa, og jeg hadde sikkert variert i det uendelige slik at barnet ikke hadde kunnet si at "det har jeg smakt paa för". Aldri i verden om jeg hadde latt barnet bestemme bare fordi det for en gangs skyld hadde brukt "voksenargumentasjon" for noe det ikke ville spise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
I mål
|
![]() Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativ
Jeg også. Vet ikke hva mer jeg skal si egentlig, annet enn at jeg tror jeg forstår noe av grunnen til at ungdom idag går for å være kravstore og vant til tilrettelegging etter å ha lest denne tråden.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativ
Ja, for det er et kjempestort problem der ute at ungdommen tenker over hvor maten kommer fra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Ringskrømt
|
Nemlig.
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 06-07-10 kl 16:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativLamslått, altså? Tror ikke jeg har blitt det over andres oppdragelsesmetoder noen gang.
![]() |
#129 |
"De"
|
![]() Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativNja. Ikke oppdragelsemetoden kanskje. Jeg klarer ikke sette ord på det. Men for meg var dette en meget spesiell problemstilling.
![]() |
#130 |
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativJeg bryr meg fint lite om dette er tåpelig eller teit. Problemet som jeg har sagt flere ganger, er at hun ikke spiser kjøtt eller fisk. Og tvang er det enste valget. Da vil jeg at hun skal få mat hun kan leve av menst denne "fasen" går over.
![]() |
#131 |
Glamorøs
|
Ja, for foreldre som lar barna bestemme selv at de skal spise sunt blir sjikkeli ufordragelige ungdommer assa.
![]() |
#132 |
Sviiisj!!
|
Har du prøvd å møte henne på selve medlidenhetsaspektet, da? Hvorfor du selv spiser kjøtt, selv om det betyr at dyr blir drept eller har det vondt?
![]() |
#133 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Jeg har engentlig bare forklart henne hvorfor man spiser kjøtt og at jeg også gjør det, og grunnen til dette er at man trenger det for og vokse å holde seg frisk.
![]() |
#134 |
Sviiisj!!
|
Jeg synes i alle fall at det hjalp at vi snakket om det. Kløver var vegetarianer i nøyaktig ett døgn.
![]() |
#135 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#136 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Jeg har forklart hun enkelt om næringskjeden, at dyr spiser hverandre og man gjør dette for og overleve/leve. Hun liker ikke og se på dyreprogram og vil ikke se på mating av krokodillene på Akvariet.
![]() |
#137 |
Passiv
|
![]() Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativJeg kan bare ikke forstå hvordan så mange klarer å nærmest trekke den konklusjon at et barn som får lov å bli tatt på alvor rundt en slik sak - på tross av at det muligens er en fase og at hun langt fra er gammel nok til å ta selvstendige, langsiktige valg - blir en som nærmest tar kontroll på familien. |
![]() |
![]() |
#138 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativJeg kjenner jeg henger meg på blant annet aC og Skremmern i denne tråden.
![]() |
#139 |
Absolute Beginner
|
Det går vel kanskje litt på hvor mye "ekstraservice" man er interessert i å gi også. Større barn kan ordne mye selv. Jeg hadde ikke laget annen mat til ett av barna, men de må gjerne gjøre det selv da de blir store nok. Om de blir veldig miljøengasjerte må de gjerne bruke sykkel eller egne ben som framkomstmiddel, enn så lenge blir de levert med bil om morgenen. Valgfrihet henger til en viss grad sammen med alder og evner mener jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Helt konge
|
![]() Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativHm. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|