Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvilken bunad har du?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-10, 16:05   #121
Kine
_Kine på nybaktmamma

Kine sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Akershus
Kine er litt kulKine er litt kul
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Uff Kanina Hva har skjedd?

Gammel 29-04-10, 16:06   #122
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenk å ha både 2 og 3 bunader. Eller å ha bunad(er) i skapet men ikke gå med dem. GI DEM TIL MEG!

Gammel 29-04-10, 16:11   #123
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kine, her.

Uff Kanina Hva har skjedd?

Noe ala "Den første bader man, den andre vasker mann, og den tredje tørker man støv av". Den første begynner man å sy en bunad til, den andre syr man en kyse til, og den tredje får knytte sitt eget sjal.

Det var en god tanke bak det, men planene ble litt kvelt i startblokka. Hvis jeg en gang blir veldig rik, skal jeg ha en blå nordlandsbunad.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 16:11   #124
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Jeg aner virkelig ikke hvordan jeg endte opp med disse, ettersom jeg siden jeg var FEM har vært klar på at jeg ikke vil ha!

I år skal jeg riktignok faktisk gå i stakken på 17.mai.

Gammel 29-04-10, 16:13   #125
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke vil ha bunad? Gale, gale menneske. Her sitter jeg og har drømt om bunad hele livet og sannsynligvis ikke vil få en før jeg er for gammel til å gidde, og så sitter folk og sier at de får dem kastet etter seg. Urettferdig!

Fader rett før jeg kjøper en festdrakt på Sparkjøp bare for å få "følelsen", men da er jeg vel harry, ifølge mange. Grr.

Gammel 29-04-10, 16:17   #126
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Hvis det er noe trøst så ser jeg knapt forskjell på SparKjøp-drakt og ekte bunad, så jeg hadde ikke engang fått med meg at du var harry.

Gammel 29-04-10, 16:17   #127
Kine
_Kine på nybaktmamma

Kine sin avatar

Standard

Oj og uff kanina

Gammel 29-04-10, 16:18   #128
Kine
_Kine på nybaktmamma

Kine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Fader rett før jeg kjøper en festdrakt på Sparkjøp bare for å få "følelsen", men da er jeg vel harry, ifølge mange. Grr.

jeg titta på dem selv, før jeg fikk min..
Og jeg syns de faktisk er fine

Gammel 29-04-10, 16:19   #129
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg synes faktisk også de er fine.

Gammel 29-04-10, 16:19   #130
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

..og jeg har tenkt å designe en egen Vålerenga-drakt. Altså bunads-drakt, ikke foballdrakt, med VIF-logoer som bord nederst på det kongeblå skjørtet, og rødt liv med borderte hestehov på. Og med knestrømper til, så klart.

Jeg tror den blir vakker!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 16:24   #131
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke så mange muligheter på bunadsfronten - da familien min er trøndere hele gjengen.
Enten frostabunad

eller trønderbunad

Jeg synes frostadrakten er fin - mens trønderbunaden ser ut som en restebunad - for mye forskjellig mønster og stoff + veska som ser ut som tjuvgods fra en helt annen bunad.

Sånn helt opprinnelig - langt, langt tilbake i tid, kom familien fra guldbrandsdalen - men DET blir liksom for dumt,s ynes jeg.

Gammel 29-04-10, 16:45   #132
Kine
_Kine på nybaktmamma

Kine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Sånn helt opprinnelig - langt, langt tilbake i tid, kom familien fra guldbrandsdalen - men DET blir liksom for dumt,s ynes jeg.

Den røde her var nydeig...
Syns du det blir for dumt, selvom det er langt tilbake i tid?
Syns det er tøft gjort, jeg...
Viser bare hvor du har røttene fra. Om det er farfar eller oldefar eller tipp, har vel ingenting å si

Sist redigert av Kine : 29-04-10 kl 21:52. Årsak: Kan tydeligvis ikke skrive, ser jeg... He he
Kine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 19:51   #133
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kine, her.

Den røde her var nydeig...
Syn du det blir for dumt, selvom det er langt tilbake i tid?
Syns det er tøft gjort, jeg...
Viser bare hvor du har røttene fra. Om det er farfar eller oldefar eller tipp, har vel ingenting å si

Er vel ikke dumt det vel.

Bunaden min er fra Målselv som nevnt, men sølvet er fra Gudbrandsdalen. Familien til mormor vandret fra Gudbrandsdalen til Målselv i sin tid og når mamma og tante kjøpte seg bunad hadde ikke Målselv eget sølv og da sa de i Målselv at man tok sølv der en vandret fra. Mange syns ikke a jeg skal bære en Målselvbunad, men Oslodrakt eller evt Øsfold, men for meg er det historie å bruke den jeg har.

Gammel 29-04-10, 20:06   #134
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Ingen. Har hatt lyst på hele livet men det er jo for dyrt og jeg er for utålmodig til å spare i 10 år, da håper jeg heller på å vinne i lotto.

Jeg har veldig lyst på denne i blått og beige og SKAL ha den, om det så ikke er før i min egen begravelse:

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Jeg har Rogalandsbunad, av typen Jelsa, med denne fargen på vesten:

(Lånt bilde fra nett)

Jeg har den svarte med rød vest. Også ønsker jeg meg vinterbunaden fra Hardanger i smug.

I følge meg, til dømes. Knis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 20:30   #135
Plutti
Superaktiv

Plutti sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Jeg har denne Rogalandsbunaden av typen Tjelmeland (det er forøvrig hele Pluttifamilien på bildet )
Mann og sønn har herretypen av Rogalandsbunad.
Svigermor har sydd alle sammen, som vi har fått i gave

Gammel 29-04-10, 20:43   #136
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenk å ha både 2 og 3 bunader. Eller å ha bunad(er) i skapet men ikke gå med dem. GI DEM TIL MEG!

Kan du ikke sette av en halv eller hel tusenlapp i mnd eller noe sånt når du begynner å jobbe og utelukkende ønske deg penger og sølv til bunaden når det er jul og bursdag? Mannen gjorde det og vips hadde han ny bunad. Det tok bare 2 år, faktisk.

Gammel 29-04-10, 21:51   #137
Butterfly
Superaktiv

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
Butterfly er litt kul
Standard

Jeg har blå nordlandsbunad

Butterfly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 00:01   #138
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Kan du ikke sette av en halv eller hel tusenlapp i mnd eller noe sånt når du begynner å jobbe og utelukkende ønske deg penger og sølv til bunaden når det er jul og bursdag? Mannen gjorde det og vips hadde han ny bunad. Det tok bare 2 år, faktisk.

Jo det kan jeg sikkert, spare altså. Men jeg tviler på at jeg får noe til bursdager, jeg får aldri gaver lenger og aldri dyre gaver. Fikk ingenting av svigers til 30-årsdagen engang, bare en sms med "gratulerer med dagen". Så gaver utgår nok, men jeg kan spare til en brukt bunad feks. Kan jo få en komplett med sølv til rundt 15.000,-.

Gammel 30-04-10, 00:03   #139
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kommer snart til å ha Askøybunad. Stedet mamma kommer fra.

Gammel 30-04-10, 20:19   #140
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Standard

Helgestakk fra Hallingdal på mystisk hodeløs kvinne i joggesko.
Og jeg ser også at skjorta er skeiv. Jaja.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:08.