Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-09, 03:48   #121
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Vi kommer også.

Jeg og samboer med tre småtroll, samt mine foreldre og en onkel.

Ting som er greit å ha avklart på forhånd:

Jeg spiser pinnekjøtt og samboer ribbe, så husk å ha begge deler klart.
Onkel er hardcore vegetarianer så han må ha spesialrett.
Vi spiser på slaget kl. 17, når Sølvguttene starter, så da bør det være en stor TV tilgjengelig som alle kan se fra spisebordet.
Småttisene har vi ikke kustus på, så regn med at de kommer til å være rabiate og rive ned all julepynt og åpne alle julegaver.
Storesøster vil egentlig bare se TV, så sett frem stuens beste godstol og skru på Boomerang med greit volum så underholder hun seg selv hele kvelden. Hun må sitte der alle andre er.
Min far vil nok kreve at alle går rundt juletreet, men han bestemmer hvilke sanger som skal synges og det er kun de seriøse salmene i en bestemt rekkefølge. Nåde den som prøver seg på "På låven sitter nissen"
Onkel er hyggelig og snill, men bli ikke overrasket om han setter seg ned på gulvet og mediterer midt under middagen/julegaveåpningen.
Når barna har lagt seg vil vi gjerne spille TP, så du bør helst ha en nyere versjon av brettspillet tilgjengelig. Vi pleier å holde på til kl. 03, og alle i min familie er besserwissere som bruker stemmevolum som hersketeknikk, så vi trenger muligens ett lydisolert rom.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 11:09   #122
Skvetten
Passiv

Standard

NÅ har jeg lest gjennom gjestelisten og ser at den jeg sender passer helt inn. Et stk veldig sykt menneske coming up. Dette mennesket spiser gjerne hva det kommer over og ikke forvent noen takk. Alt er en selvfølge for vedkommende. Det er lurt at det kanskje kun blir eksponert for voksne. Det tåler ikke pelsdyr. Ingen blomster. Helst ikke juletre. Forbeholder seg retten til å være sur og sær, kjefter gjerne og om du er riktig heldig tyr til vold. Glemte jeg å si at vedkommende liker sterk drikke, aller helst til stupfylla?

Takk for at du også i år tar i mot gjester fra fjern og nær, Knerten. Noen tradisjoner e viktigere enn andre, denne er definitivt en slik en.

Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 15:57   #123
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har forresten lurt på om vi bør bli hjemme og heller sende mine foreldre?

De er ikke i stand til å være på samme postnummer samtidig, så vennligst del opp huset i to boenheter på hver sin postrute. Den ene er alkoholiker, den andre fanatisk avholdsmann. Den ene synes jul skal være perfekt julekoselig som i Andeby men bidrar mest med en eim av svovel og interessant utvalgte og plasserte bibelsitater. Den andre synes julen er noe stort tull og er helt mot sånt, men forventer likevel full julekit. Han trenger dog ikke å vise at han setter pris på å motta stell til jul siden han tross alt synes dette er tull. Han synes ikke mat skal være fet. Man skal heller ikke ha alkohol og ingen mennesker i verden skal få røyke. Hun andre røyker minst 60 per dag og bør holdes unna babyer for lukten sitter i hele kvinnfolket - og jeg garanterer at det sitter igjen på babyer hun tar i.

De forventer gaver. Det er ikke så nøye hva det er, bare det er de som får de dyreste gavene. Og de vil sammenligne hva den andre av dem fikk.

Fadern tåler ikke høye lyder og stiller da mest sannsynlig med øreklokker med sov-i-ro i ørene i tillegg til disse. Dette vil han ha på seg hele kvelden og hvis noen barn spør hvorfor han er så rar så vil han si meget høyt (siden han ikke hører seg selv snakke) at han ikke tar seg nær av frekke barn, han er veldig vant til oppmerksomhet. Så vil han analysere barnet med kommentaren og konkludere at det er et slemt barn og at det skyldes at barnets mor mest sannsynlig benekter barnets erfaringer.

Han kommer også til å sovne midt i middagen, men det vil dere neppe merke for innen da begynner nok modern å bli full. Hun skal da utvises sympati fordi hun har en narkoman datter som er farlig og ute etter pengene hennes.

Å, jeg er så rørt. Tenk at dere skal få oppleve all denne familieidyllen!

Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 17:36   #124
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Og jeg regner med at du har full styring på den rette julebrusen til maten?

Neineinei, feil julebrus.
Jeg vil ha Grans og nekter å godta noe annet!

Gammel 12-12-09, 17:40   #125
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg deltok i fjor!
Og det var strålende.
Jeg kommer med mann og fire barn (mannen er et av dem). Guttungen vil ikke spise annet enn havregryn, tuppa vil ha pannekaker, mor er vegetar, og mannen spiser det han får.Kan evnt. dele rester med bikkja.
Pakker synes vi er så styrete å ta med, men vi tar gjerne imot.

Gammel 12-12-09, 20:28   #126
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kom nå på at jeg ikke kan drikke kirsebærlikør likevel. Jeg er jo gravid! Håper inderlig du ikke har begynt å lage den, for hvis jeg ser snurten av det uten å kunne smake tror jeg muligens jeg blir skikkelig grinete resten av kvelden.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 21:25   #127
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det begynner å ane meg at denne tråden har en viss terapeutisk effekt.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 21:32   #128
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har forresten en god del muslimske venner og bekjente som ikke bør utelukkes fra å oppleve norsk kultur. de vil selvsagt ikke kunne spise mat som har vært i kontakt med noe som er haram (f.eks. svineribbe eller -steik.) Så jeg går ut fra at du stiller med et eget halal-kjøkken.

I tillegg kommer en gjeng med russere, eritreere og etiopere som feirer forskjellige typer ortodoks jul på andre dager enn 24. des. Og den engelske slekta vil jo helst at 25. des. skal feires minst like stort som julaften. Så vi kommer tidlig lillejulaften, slik at vi får med pyntinga av juletreet, og drar ikke før jula er over 20. dag jul (13. januar). Noen må jo holde alle tradisjonene i hevd.

Gammel 12-12-09, 21:33   #129
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Forresten: du har brygget nok øl, ja?

Gammel 12-12-09, 23:45   #130
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil være med på julefest. Vi kommer med kanin og et par marsvin i bagasjen. Vi kan ikke sove på samme soverom alle sammen, mannen og jeg vil helst ha eget. Er ikke så kresen på maten så lenge det er masse godt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 00:05   #131
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh - dette blir koselig!!!

Vi kommer, alle mann. Jeg ser at jeg kommer alt for sent inn i tråden til å kunne forvente overnattingsplass, så vi låner svigers bobil. Vi må ha strøm og vann og flat parkering og helst parkering der det er mist lys og støy.

Vi er altså agenten, agentmannen, 3 barn hvorav 1 stk tenåring med hormonelt humør. Resten av familien består av en hund, to katter (hvor av en med ADHD) og 2 hamstere.
Vi er ikke kresen i matveien, alle spiser pinnekjøtt, poteter og kålrabistappe med muskat. Mannen liker rødkål til pinnekjøttet, jeg vil ha ribbefett. Akevitt er OK, men ikke et must. Ungene vil ha iskald cola og meg og mannen drikker lilla Bris og god rødvin. Ikke australsk, gjerne chilensk.

Julepyntet hus er en selvfølge, engler og nisser er ett fett så lenge de har et pent ansikt. Nille-nisser der øynene er malt langt ute på kinnet er ikke godtatt. Juletreet må være edelgran og overlesset med pynt. Ikke fargede lys!

Vi kan alle julesangene, men...

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

:.
Ja, og så pleier vi å synge Rosenborg-sangen og Rumpa mi når vi går rundt treet. Det blir liksom ikke ordentlig jul uten det.

...et sted går grensen. Om Agurken skal synge Rosenborgsangen, så skal det skje etter at jeg er passe brisen på chilensk rødvin og så krever jeg Brannsangen og You`ll never walk alone som avslutningshymne.

Jeg har heldigvis/desverre ingen gamle å bidra med til kjelleren.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 13:08   #132
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Det tror jeg så absolutt du har rett i.
For min del gruer jeg meg nokså mye til julefeiringen, men ser klarere det humoristiske i kaoset etter å ha skrevet det ned.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 13:18   #133
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg ser frem til en jul hvor den gamle er ivaretatt av Knerten, det er min gode gjerning av året.

Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 14:47   #134
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Ja, og Knerten takler sikkert svigers og svogers og det meste helt glimrende etter å ha forberedt seg mentalt på storinnrykk av FP-ere!

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 15:21   #135
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Jeg ser frem til en jul hvor den gamle er ivaretatt av Knerten, det er min gode gjerning av året.

Jeg blir egentlig litt lei meg om ikke Skvetten kommer, så jeg regner med dere henter henne med tvang for å gjøre meg glad? Dere gjør det ja? Takk!

Gammel 15-12-09, 13:46   #136
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Siden det er jul kommer jeg i "Surret Svinestek"-kjolen min.

Åh, jeg har sett en dame i en slik kjole engang! Midt på lyse dagen, i Storgata. Hun var tydeligvis litt eldre enn deg Missa, og ikke så velholdt kan man si. Jeg gikk rett inn i en stolpe fordi jeg stirret sånn.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 14:24   #137
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvor er egentlig brystvortene?

Gammel 15-12-09, 14:36   #138
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ekstra ekkelt ut siden dama ikke har brystvorter nesten...

Jeg ler forøvrig med tanken på å putte meg selv inn i en slik - og i tillegg tro at jeg er hootcy mama

forøvrig er brystvortene her.

Gammel 15-12-09, 14:52   #139
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Dette høres gøy ut! Vi stiller også, og vi stiller mannsterke. Det blir meg, mann, to barn, svigermor med støvskrekk, svigerfar som er avhengig av å ha en pc i nærheten, svigerinne og svoger med fire barn i tripp-trapp alder, svoger og svigerinne med to barn, svigerinne og svoger (søsken) som egentlig bare er koselige, og svigers to katter som ikke tåler trynet på hverandre.

Siden du bor et stykke unna må vi overnatte, men jeg antar det går greit. Vi tar med reiseseng og lar noen andre overta ansvaret for å legge vår soveromspaniske nesten-toåring. Blir vi mange nok, så blir det ikke mer enn et minutt eller to på hver, og det burde jo gå an. Ta den sønn og la den vandre, eller noe i den duren.

Jeg krever selvsagt pinnekjøtt med tilbehør til middag, mens svigers og mann krever kalkun OG hjemmelagde karamellpudding til dessert. Svigermor kan ta med en karamellpudding hvis jeg ber henne om det, og den er nyyydelig god kan du tro! Den blir nemlig bakt i vannbad på for høy temperatur slik at den blir full av væskefyllte porer!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 14:58   #140
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg skal komme selv, eller om jeg bare sender min sure mann, så blir vi liksom kvitt han og kan kose oss her i jula. Han er ikke så vanskelig, spiser det meste og kan sikkert stables i kjelleren.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:19.