|
|||||||
| Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#122 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jul i svingen på NRK
|
|
|
#123 |
|
I mål
|
Sv: Jul i svingen på NRKVi liker serien kjempegodt, S på 4.5 også, men sist den gikk, da han var 18 måneder, var han altfor liten. Det er ikke noe for så små barn. Jeg synes den gir meg både jule- og vinterstemning, den er morsom for voksne og barn, og litt alvorlig også. |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
Sv: Jul i svingen på NRKFine, fine serien |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
"ikke alltid rosa", "familier er ulike", "grunnlag for gode samtaler", det er pedagogisk nok for meg. Men gir ikke julestemning.
|
|
|
#126 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Jul i svingen på NRKSnø, røde trehus, toppluer, julekalendre, barn som ikke er på skolen (og det virker jo ikke som noen andre enn Biggen er på jobb heller) gir meg masse julestemning.
|
|
|
#127 |
|
saftig
|
Du sa det jo selv:
|
|
|
#128 |
|
Glamorøs
|
Sv: Jul i svingen på NRKSerien er jo pedagogisk gjennom å være "upedagogisk". Den oppfordrer til samtale, den tar for seg ulike tema som berører barn og familier og det er en veldig riktig etnisk sammensatt bygd.
|
|
|
#129 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Jul i svingen på NRKJo, men jeg greier ikke helt å se hva det jeg skrev har med pedagogikk å gjøre. Ja, den har gode budskap, men jeg vil ikke karakterisere den som spesielt pedagogisk, nei. |
|
|
|
|
|
#131 |
|
Superduperaktiv
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Jul i svingen på NRKHer elsker vi den alle mann,synes faktisk det er noe av det beste som har gått på barnetv
|
|
|
|
#132 |
|
saftig
|
Nettopp det jeg mente.
|
|
|
#133 |
|
--
|
Så søtt! |
|
|
|
|
|
#134 |
|
saftig
|
Pedagogikk handler jo mye om oppdragelseskunst.
|
|
|
#135 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Jul i svingen på NRKJaja, whatever, jeg er trøtt i dag. Jeg mener bare at finnes adskillig flere tv-serier med mer pedagogisk vinkling enn denne. Jeg sier ikke dermed at serien er upedagogisk. Jeg vet dessuten veldig godt hva pedagogikk er. |
|
|
|
|
|
#136 |
|
XXX
Hvor: Orkdal
|
|
|
#137 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Kanskje jeg skulle prøve det... Guttungen fikk med ei nisselue med sise pakke fra bokklubben. Den er onesize og skal visstnok passe de fleste hoder, sto det. Den er litt fleksibel i stoffet, så det er mulig det ja. Jeg VET at jeg har en gutt med en hodeomkrets noe under snittet. Men når de klarer å alderstilpasse bøkene til at han er rett over et år, så sender de liekvel med en nisselue som passer.... hans mor. Jepp, den passer MEG. Så kanskje JEG skulle ta på meg nisselue når jeg ser jul i svingen, kanskje det hjelper på julestemningen min? Jeg kan ta på guttungen også, vi har en i størrelse lite 16 mnd gammelt hode også. Men den sitter neppe på lenger enn introen da ...
|
|
|
#138 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Jul i svingen på NRKBle litt inspirert av denne diskusjonen til å spørre 6-åringen hva han synes om Svingen: "Det er kjempebra!" 2 1/2-åringen synes det er gøy når de to minste ungene er med. |
|
|
|
|
|
#139 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja men det er klart, han er jo alt for liten for den serien. Det er helt andre ting som gir en koselig TV-stund for de små barna. Serien passer nok best for dem som kan relatere seg til barna i Svingen og deres problemstillinger. |
|
|
|
|
|
#140 |
|
Stiv
|
Sv: Jul i svingen på NRKNoe av det koseligste med adventsseriene er at hele familien sitter sammen og ser på. Til og med den overstøyende Barnas superjul (
|
|
![]() |
|
|