|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Forelska
|
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Å setja frå seg bilen på tomgang med eit lite born inni utan tilsyn meiner eg faktisk er ansvarsløyse på høgt nivå. Trøyste og hjelpe! Slikt trudde eg faktisk ikkje nokon kunne finna på. Er ein sånn ting ein berre ikkje gjer, etter mitt skjønn.
![]() |
![]() |
#122 |
can-jur
|
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)
Vet ikke om jeg gidder en runde til av "du endrer historien, du lyver, du finner på "osv (ref en annen tråd for en god stund tilbake)
![]() |
![]() |
#123 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Til dere som opplyser at dere hadde blitt fly forbanna av at noen hadde skrudd av motoren hvis bilen sto å gikk på tomgang. Er det kun en konstatering fra deres side, eller en opplysning dere tror har innvirkning på valget man vil ta når man oppdager tomgangskjøring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så hvis man slenger ryggsekken i setet ved siden av seg på bussen, og noen spør om de får sitte der, så er det greit å bare gi f? De skal vel ikke bestemme hvor du oppbevarer ryggsekken? Eller skal mener du at hvis noen gjør dette, så skal man ikke be dem ta bort sekken, men gå å klage til bussjåføren i stedet for å spørre personen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Dramaqueen
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Akkurat dette tenkte jeg også! Bilen er i så dårlig stand at den ikke kan stanses i 3-4 minutter mens mor løper inn i barnehagen med storesøsken (hvordan klarer man levering på 3-4 minutter forresten? Og HVORFOR slikt stress når man er hjemme i permisjon med baby og har god tid egentlig?), men å la babyen sitte i bilen å sove, det er en selvfølge? |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ved enhver FP-diskusjon er det å bruke FrP-argumentet mot en motdebattant velkjent hersketeknikk. Å påstå at noen stemmer FrP er nemlig det aller verste du kan påstå at noen gjør
![]() |
#127 |
Dramaqueen
Hvor: Nordens Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg hevder fortsatt at bilen ikke rekker å bli nevneverdig kald på 3-4 minutter.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Jeg synes det diskuteres mange ting i denne tråden.
![]() |
#129 |
frakoblet
|
Så enkelt er det faktisk.
Du skriver dette i et svar til
Du mener ikke at du ikke ser at logikken er den samme som FrPs politikk er tuftet på?
![]() |
#130 |
Tankefull
|
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Miljøaspektet er selvsagt svært viktig her, men det jeg virkelig ikke forstår er at folk tørr å la bilen stå ulåst med nøkkel i. En dag står du der ikke bare med en bil som ikke starter, men en bil som er borte i tillegg.
![]() |
#131 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)naboen min tok ut nøklene av ene bilen som stod og gikk på tomgang rett utenfor soveromsvinduene våres.(Alle sammen sine.) Han la de oppå taket. Sjåføren lot ikke bilen gå på tomgang etter det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
can-jur
|
Men, det vil jo være veldig avhengig av hvor du bor hen?
![]() |
![]() |
#133 |
Deltidsmamma
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Deltidsmamma
|
Jeg har vært fristet til å gjøre det samme med naboens bil som stod utenfor soveromsvinduet vårt. Men gjorde det ikke. Håper at det vil bli et mindre problem i vinter enn det var ifjor. Ellers så får jeg manne meg opp til en prat med dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Ekvilist
|
Samme her. Ordrett.
![]() |
#136 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tror du at du er noe? At du kan bestemme over han? ;-) Hvorfor i all verden skal ikke han få lov til å stå å sp ut eksos inn på soverommet deres? |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men uansett hvor du bor, eller hvor stor risikoen er vil vel ikke forsikringsselskapet gå med på å dekke tapet av en bil som ikke har vært låst ...
![]() |
#138 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Det kunne ikke fallt meg inn å sette fra meg bilen uten å slå av tenningen samt låse den. Det er litt samme prinsippet som at jeg aldri starter bilen uten at selen er på.
![]() |
#139 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
#140 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)For å si det jeg mener om selve diskusjonen: i HI's tilfelle (som bor i en by/tettbygde trsøk) gjøres det ganske klart i tråden at det er til sjenanse for andre, ufornufig å la bilen stå på tomgang. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
barn, bilnøkkelvandaler, empati, fp dynamikk, hensyn, miljøsvin, mobbing, omsorg |
|
|