Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Befolke hele verden alene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-09, 12:42   #121
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Befolke hele verden alene?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

De markerte der er ikke trygge utbrudd. Da kommer det foruminnlegg om "Er babyen min unormal, nabodama syns h*n var så liten. Hvorfor sa hun det? "
"Hvorfor bryr nabodama seg om at vår lille Merzedez var kledd i rosa? Vi liker rosa! Er det galt det også nåh?!"
":hulke: Alle sier at han ligner på pappan, jeg blir sjalu-hu-huuuu!"

Tro meg. Jeg har sett noen innlegg i samme løypa.

Jepp. Nemlig.

Feil blir det uansett.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 12:45   #122
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg også. Jeg syns mange ganger når jeg møter nybakte mødre (ja, mødre er verre enn fedre i så måte) at de nærmest forventer at jeg skal snakke med ungen. For eksempel hvis jeg møter en mor med en 10 mnd gammel baby i vogna, og jeg småprater og spør "Hva heter han?", så i stedet for å svare begynner hun å henvende seg til ungen: "Hva heter du? Kan du si hva du heter?" og en masse bla-bla-bla. Ungen svarer jo selvsagt ikke. Dette gjentar seg selvsagt også når barna blir større og faktisk KAN svare. Også da syns jeg det er på grensen til uhøflig, for jeg henvendte meg til mor, ikke sant? Hvis jeg henvender meg til barnet, og barnet ikke vil svare, har jeg ingen motforestillinger mot at mor svarer på barnets vegne. Men å forvente at en baby skal svare på mors vegne, det blir bare slitsomt.

Du vil ikke like meg.
Jeg snakker sånn på vegne av alle jeg. Dyr, mennesker, planter... Jeg er rett og slett himla slitsom.

Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 13:28   #123
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Du vil ikke like meg.
Jeg snakker sånn på vegne av alle jeg. Dyr, mennesker, planter... Jeg er rett og slett himla slitsom.

Jeg tror nok jeg ville likt deg likevel, jeg.

Planter, forresten??? Du henvender deg til planten da, slik:

Bina: "Hei Smilefjes! For en flott plante! Hva er det slags plante?"

Smilefjes: "Hei plante! Hører du Bina snakker til deg? Kan du svare? Kan du? Kan du? Prøv å si hva du heter? Joda, du klarer, du din lille luring! Si det nå! Joda, du kan, du er jo så fin! Fineste lille Fredsliljen i byen! Å! He, he, he, der sa jeg det visst! Kan du si "Fredslilje", Fredslilje? Prøv nå? Være flink liten Fredslilje nå, så skal du få en skvett med vann etterpå!"

I såfall... joda, jeg ville nok likt deg. Men syntes at du var LITT spesiell!

Gammel 19-10-09, 13:31   #124
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Når det kommer til det å snakke om ting rundt det å bli gravfid, hvor mange barn man ønsker seg, om man tenker å få barn, og slike ting, så føler jeg at jeg går på tå og velger oirdene med omhu. Eventuelt lar vær å spørre/snakke om det jeg ønsker å snakke om.

Skjønner hva du mener. Jeg synes generelt sett (på nett) at gravide kan ha tærene altfor langt ute når det kommer til stor mage, liten mage, om man vet kjønnet, når man har termin og spørsmål som når babyen har tenkt å komme osv. Jeg synes man skal gi folk litt slækk og riste av seg det man gjerne går og kjenner og føler på, for de mener sikkert ikke noe vondt med det. Jeg synes likevel at utsagn som å befolke verden alene, at noen oppgitt håper at du er ferdig med barneproduksjonen, samt masing og nedsettende kommentarer om enebarn eller storfamilier, blir noe annet. Jeg synes det handler om normal folkeskikk, hvert fall.

Når det gjelder babyer på utsiden av magen kommenterer jeg i fleng, men utelukkende positive ting. Som hvor vakkert barnet er, hvor lik det er på den og den, så mye flott hår han eller hun har, så søte lyder han lager osv. Snakker vi om andre ting, og da f.eks. antall barn man ønsker o.l. kan jeg spørre om de planlegger flere, men da helt uten frekkhet og oppgitthet skulle de være ferdige/ønske å fortsette.

Sist redigert av Skremmern : 19-10-09 kl 13:46.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 13:31   #125
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Gammel 19-10-09, 13:34   #126
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Når det gjelder babyer på utsiden av magen kommenterer jeg i fleng, men utelukkende positive ting. Som hvor vakkert barnet er, hvor lik det er på den og den, så mye flott hår han eller hun har, så søte lyder han lager osv. Snakker vi om andre ting, og da f.eks. antall barn man ønsker o.l. kan jeg spørre om de planlegger flere, men da helt uten frekkhet og oppgitthet skulle de være ferdige/ønske å fortsette.

Det uthevede kan også være krise. Jeg vet om et par tilfeller (minst) hvor dette også har vært sårt. En ble utrolig sår over at noen mente barnet hennes lignet sånn på mannen hennes - for mannen var ikke faren, og hun hadde flyttet fra han bare noen måneder tidligere. Det visste ikke den som kommenterte. En annen ble fornærmet over at "alle" sa at barnet var likt faren, og det var jo ganske urettferdig, det var tross alt HUN som hadde vært gravid i 9 måneder og født...

Gammel 19-10-09, 13:38   #127
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det uthevede kan også være krise. Jeg vet om et par tilfeller (minst) hvor dette også har vært sårt. En ble utrolig sår over at noen mente barnet hennes lignet sånn på mannen hennes - for mannen var ikke faren, og hun hadde flyttet fra han bare noen måneder tidligere. Det visste ikke den som kommenterte. En annen ble fornærmet over at "alle" sa at barnet var likt faren, og det var jo ganske urettferdig, det var tross alt HUN som hadde vært gravid i 9 måneder og født...

Klart det kan være krise, men som regel er det ikke det, så det blir litt feil å fremstille sutreputrere som representative for alle gravide/nybakte. Jeg elsker å høre at magen min er stor og om jeg venter tvillinger, andre - not so much! Å påstå at det blir feil uansett hva man sier blir veldig unyansert med mindre man lever livet sitt gjennom forum. Det er mye sutring på nett, mye sjeldnere nevner man alt det positive. Så man har ytterpunktene, også alle oss som har vært ute en vinternatt før.

Sist redigert av Skremmern : 19-10-09 kl 13:46.
Gammel 19-10-09, 14:54   #128
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det uthevede kan også være krise. Jeg vet om et par tilfeller (minst) hvor dette også har vært sårt.

Eller hvis faren rett og slett er mindre pen.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 15:28   #129
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Eller hvis faren rett og slett er mindre pen.

Ja, se der!

"Åååå så lik han er faren sin!"
"Jasså?? Syns du ungen min er stygg, altså? "

Gammel 19-10-09, 15:46   #130
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Ja, se der!

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 16:18   #131
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, se der!

Jeg fikk mye mobb fra en kollega, som heldigvis har humor, etter følgende kommentar da han hadde Lille Venn med seg på jobb:

Milfrid uten hode: åh for en nydelig liten gutt! (tenkepause) Men han likner ikke mye på deg?!

Gammel 19-10-09, 16:37   #132
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Gammel 19-10-09, 18:52   #133
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg synes "Å, helledussen, så NYDELIG!" er en god setning å bruke når man møter nye babyer.

:noterer: Men må nok øve litt på akkurat det med «helledussen».

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 19:08   #134
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Du kan også bruke "nommin". :deler:

Gammel 19-10-09, 19:13   #135
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Babyer ER ofte mer lik på faren det første leveåret, har de visst funnet ut. Og så går det seg til. Biologi, som du sier.

Svigerinnen min opplevde konkret tilfelle da hun lå på barsel med en som hadde barnefar som ikke vedkjente seg farskapet, men han skulle nå komme innom en tur, da. Og hilse på HENNE. Ikke lausungen. Så kommer fyren inn og damene må under dynene og fnise. De var tro kopier av hverandre, far og barn. Og faren så det også, smeltet helt, og vedkjente seg visst alt på stedet.

Fine biologien!

Gammel 20-10-09, 08:45   #136
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Nei, nei, nei! En torsk kan da ikke si helledussen.

Gammel 20-10-09, 12:42   #137
fairy
Nybegynner

fairy sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Vestfold
fairy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har man ett ban får man kommentarer på det, har man flere enn to er det også feil.. Skal ikke være lett å "please" folk nå for tiden..

Gammel 20-10-09, 12:55   #138
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min erfaring er at det er umulig, fairy.

Vi svarer alltid at vi har fire barn når noen spør. Når de kikker seg forvirret rundt og bare ser tre, så sier vi at vi skulle hatt en fireåring også. En festlig kommentar i en slik setting var: "Jammen, det er vel ikke noe å dvele lenger ved nå".

Gammel 20-10-09, 14:05   #139
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av fairy, her.

Har man ett ban får man kommentarer på det, har man flere enn to er det også feil.. Skal ikke være lett å "please" folk nå for tiden..

Om man har 2 av samme kjønn så er sannelig det også feil

Gammel 20-10-09, 14:30   #140
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

"Jammen, det er vel ikke noe å dvele lenger ved nå".

Ute av øye ute av sinn?

Fy søren for en fæl kommentar.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:32.