|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#122 |
Twinsouls
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)
Inbiller meg ingen ting
![]() |
#123 |
Twinsouls
![]() Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)Er det ingen av dere som har gått med en følse at noe er galt eller noe kommer til å skje,drømt noe også skjer det en har drømt om?
![]() |
#124 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)Snakker vi om intuisjon som et overnaturlig fenomen nå eller?
![]() |
#125 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
For å kunne tolke disse tingene du beskriver ovenfor her må man i utgangspunktet ha "ett ønske" eller en tro på at slikt kan skje. Vi som ikke tror vil heller ikke tilegne dette til ånder og overnaturlighet om det skulle oppstå, men heller tenke at det er tilfeldig- og det er det jo.
Ja, for det kan nok ikke ha noe med at de ønsker seere til sin kanal.
![]() |
#126 |
Yes, we can!!
|
Joda. Og noen ganger stemmer det - og det husker jeg veldig godt etterpå. De gangene det ikke stemte (og det er jo det vanligste) så glemmer jeg det nesten med en gang.
![]() |
#127 |
Twinsouls
![]() Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)Jeg har drømt ting,husker veldig godt en gang jeg var så flau over drømmen min og var så glad det var bare en drøm,men en god stund etter på skjedde det jeg hadde drømt om.
![]() |
#128 |
Bedreviter
|
Det er da helt normalt, og noe de aller fleste opplever fra tid til annen, men det beviser ikke at det skyldes en "sjette sans" av den grunn. Det kan skyldes ubevisst prosessering, slik Polyanna skriver, eller det kan skyldes tilfeldigheter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)Noen mennesker er da også bedre på å lese andre mennesker, sant? De kan gå inn i et rom og umiddelbart føle stemningen, se hvem som har en dårlig dag, lese ansiktsutrykk, små ubevisste bevegelser, tonen og ordvalget i et svar. Utfra dette og ved å bruke en målrettet og bevisst måte å samtale med personen på kan man finne ut utrolig mye mer enn det som blir sagt! Både fra samtalepartneren og fra de rundt. Og dermed f.eks få vite mer om en situasjon enn det som er sagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
<*(((<
|
Det har jeg selvsagt, og det har vel alle? Jeg trodde dette var velkjente følelser/prosesser. :deja vu: |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Glamorøs
|
Hør her, staben til TVNorge er nok en smule mer velutdannet enn du gir dem credit for her. De har en markedsavdeling, og de har en programavdeling. De ønsker å tjene penger, de driver ikke med goodwill-opplysning til folket. Jeg regner med at du har lest artikler om at noen TV-program ikke får nok seere, og ulike TV-kanaler er fortvilet, av og til gjør de til og med endringer i forsøket på å dra flere folk? Dette gjør de fordi de har gjort grundig research på forhånd, og funnet ut hvilke målgrupper de ønsker å nå, slik at i siste omgang så få annonsørene mest mulig bang for the buck, for å si det slik.
![]() |
#132 |
Mother of Dragons
|
Nemlig. Og selvfølgelig kan det hende at de som driver og lager selve serien trives med det og synes det er interessant, det er jo bare bra at folk trives med jobben sin. Men TV-selskaper som TV-Norge de prøver bare å tjene nok penger til å greie seg. Og om markedsundersøkelser viser at sånne og sånne serier tjener inn penger så lager de slike serier, eller i TVNorge sitt tilfelle da, som jeg tror har lite egenproduksjon, kjøper inn slike serier.
![]() |
#133 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)TVNorge har rendyrket programtilbudet sitt mot en veldig klart defininert målgruppe. De er mer enn snittet interessert i overnaturlige ting, rare sykdommer og andre folks privatliv. For eksempel.
![]() |
#134 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)m^2 beskrev det bra.
![]() |
#135 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)Henrik Fexeus er en sånn fyr. Jeg tror det var han jeg leste et intervju med for kort tid siden, men jeg finner det ikke igjen. Her er en kort beskrivelse av boka hans fra NRK:
I intervjuet jeg lest fikk journalisten beskjed om å tenke på noen hun likte når hun så en ting, og noen hun ikke likte når hun så en annen ting. Utifra dette kunne han se hva hun så. Han så også at hun hadde problemer med å finne noen hun ikke likte. Når man tenker på noe fint blir man mykere i ansiktet, og det kan han lese.
Sist redigert av Tallulah : 08-05-09 kl 09:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Mother of Dragons
|
Nemlig. Og så har jeg et spørsmål til de som tror på slike som Lisa Williams (og jeg synes hun er så dårlig til å gjette at man trenger en god dose med tro om man ser uklippete versjoner av showene hennes) og ser hva folk greier å gjøre som sier at de ikke er synske:
![]() |
#137 |
Originala
|
Jeg er sikker på at mange realister ville gitt mye for å kunne påvise at slikt foregår!
Stadig vekk! Hver gang jeg skal ta fly, for eksempel. Så langt har flyene verken styrtet eller hatt tekniske problemer, heldigvis.
Du kjenner til den "leiken" der en person får en lapp i hånda, som vedkommende ikke skal se. Hun eller han blir så stilt spørsmål: Hvor mye er 1+1? Hvor mye er 4+4? Hvor mye er 15+15? Hvor mye er 27+27? Si en farge - fort!! Og de aller aller fleste svarer rød, de åper lappen og hva står det der? Rød, naturligvis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Passiv
|
![]() Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)Minner om at den som kan bevise at det finnes så mye som et eneste lite overnaturlig fenomen, men letthet kan blir en meget rik mann/kvinne. |
![]() |
![]() |
#139 |
This is normal!
|
Mener du å antyde at David Copperfield ikke faktisk gikk gjennom den kinesiske mur men bare lot som?!
![]() |
![]() |
#140 |
Peppy!
|
Jeg må bare utheve denne, sammenligningen var så treffende. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|