|
|||||||
| Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?Hvordan klippe den helt ned, den har jo en stamme i midten? Skal jeg sage den over helt nederst? Denne har ikke fasong i utgangspunktet. Den er en lang stamme med noen pistrete greier på toppen.
|
|
|
#2 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?Flyttet inn i nytt hus i fjor, levert med ferdig plen og thuja hekk.. Ikke veldig flott, og ikke så stor. Har lyst å ha en flott hage, men kan altfor lite. Litt rar form på hage og plen, så ser ikke for meg hvor ting skal plantes enda. Får ta litt og litt. Men har lyst på et par plommetrær, ett par ripsbusker. Et staudebedd (skal fjærne noen meter med thuja), og jordbær (i kasse på verandaen kanskje? hva må de i så fall plantes i?).
|
|
|
#5 |
|
Peppy!
|
Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?Hagearbeidet er godt i gang. Jeg har brukt de siste par ukene til å bli kjent med hagen, og her er det mange skjulte skatter. Vi har blant annet en del gamle, gamle syrintrær. (Ja, trær! Ikke busker.) De vokser over inngangspartiet, og trenger vel egentlig å klippes litt tilbake. Men det er også skummelt, fordi de er gamle og jeg vet ikke hvor hard beskjæring de tåler. De er så pene at jeg ikke tør å eksperimentere for mye. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2006
Monsoon: jeg har en hagebok hvor det står at gamle syriner som regel tåler sterk beskjæring, mens nyere sorter gjerne er podet og bare vil sette mange uønskete rotskudd.
|
|
|
#7 |
|
Peppy!
|
Tusen takk, Cielo! Det var jo supert! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?Dumt spørsmål kanskje, men hva gjødsler dere krukker og bed med utover sommeren? Har liksom bare vannet jeg, men har for det meste hatt noen få krukker på verandaen. Nå har jeg lyst på å få en litt mer frodig hage etterhvert...
|
|
|
#10 |
|
Peppy!
|
I'm no expert, men jeg har hatt en flaske med flytende gjødsel jeg har brukt til sånt. Jeg lurer på om ikke den bare het blomstergjødsel? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Stiv
|
Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?Bunny: Blomstene faller av etter 1-2 uker. Så er det bare å vente til høsten... Blir spennende å se hva slags frukt du får, da - det er lite som slår Opalplommer fra egen hage!
|
|
|
|
#13 |
|
Unik
|
Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?Kan ligne på plomme blomstrer. Vill plommene mine er ferdig blomstra og dei vanlige plomme blomstrane står i full blomst no.
|
|
|
#15 |
|
Travelt opptatt
|
Umulig å si fra de bildene. Plukk inn noen blader og blomster og ta bilder av dem, så er det kanskje mulig å bestemme arten. Kanskje.
|
|
|
#16 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?Jeg falt og skadet armen min for nesten tre uker siden og alt hagearbeid ble lagt til side i to uker. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Unik
|
Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?Har nettopp kommen inn etter å ha planta masse ut i drivhuset. Like spennande kvart år kva som er villig til å komme og kva som ikkje liker seg her hjå meg.
|
|
|
#18 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?Jeg misunner alle som er flinke i hagen. Hadde jeg ikke hatt en mann, så vet jeg sannelig ikke om jeg kunne hatt en gressplen engang.
|
|
|
#19 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?I dag er en gledens dag i vår hage,
|
![]() |
|