Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ang. henting og levering i bhg o.l.

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-09, 21:27   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Torsk:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 21:40   #2
sannereg
Aktiv

sannereg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
sannereg er litt kul
Standard

Her er det altid jeg som leverer fordi jeg jobber rett ved siden av barnehagen og begynner tidligt kl 8 og samboeren reiser før barnehagen åpner, ellers så bytter vi på å hente, den som slutter først henter, så tulla er storsett aldri i bhg lenger en 15.30, bortsett fra når samboeren er på nordsjøen og jeg jobber til 16.30, men da går hun opp til meg på jobben

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 21:43   #3
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Til nå i januar er det bare mannen som har hentet og levert. I dag var faktisk første dagen jeg var i den nye barnehagen til lillesøster . Vanligvis deler vi på det.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 21:47   #4
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Det er slik at vi bytter på det, tilfeldig etter hvem det passer best for. Når jeg begynner tidlig leverer han, ellers erdet ofte jeg som leverer og han som henter.

Gammel 24-01-09, 10:36   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke sendt en fire(eller fem)-åring alene til verken barnehage eller venner. Hadde vennen bodd i nabohuset hadde jeg muligens gjort det, men 100 meter borti gata? Nei! Til barnehagen hadde jeg fulgt barnet uansett.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 10:55   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg hadde ikke sendt en fire(eller fem)-åring alene til verken barnehage eller venner. Hadde vennen bodd i nabohuset hadde jeg muligens gjort det, men 100 meter borti gata? Nei! Til barnehagen hadde jeg fulgt barnet uansett.

Ikke jeg heller.
Her blir de fleste barna fulgt de par første åra på skolen. Vi bor riktignok i Oslo sentrum, men dette er faktisk første gang jeg hører om en fireåring som går alene til barnehagen noe som helst sted. Akkurat der syns jeg ikke det har noe med mestringsfølelse å gjøre, fordi det kan oppstå mange situasjoner på veien en fireåring ikke kan mestre. Og ikke burde forventes å mestre. Skolegang er tross alt halvannet år unna, så øvingbehovet ser jeg ikke.
Jeg skjønner selvsagt at det finnes typ lukkede, bilfrie boligfelt/bygårder hvor det er mer OK å gå alene til kompiser fra tidligere alder enn her vi bor.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 10:57   #7
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Come on, det er snakk om 100 meter. Her vet jeg ikke om noen, men så er det få som bor så nærme også, uten trafikk.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 11:07   #8
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ikke jeg heller.
Her blir de fleste barna fulgt de par første åra på skolen. Vi bor riktignok i Oslo sentrum, men dette er faktisk første gang jeg hører om en fireåring som går alene til barnehagen noe som helst sted. Akkurat der syns jeg ikke det har noe med mestringsfølelse å gjøre, fordi det kan oppstå mange situasjoner på veien en fireåring ikke kan mestre. Og ikke burde forventes å mestre. Skolegang er tross alt halvannet år unna, så øvingbehovet ser jeg ikke.
Jeg skjønner selvsagt at det finnes typ lukkede, bilfrie boligfelt/bygårder hvor det er mer OK å gå alene til kompiser fra tidligere alder enn her vi bor.

Men hvis barnehagen ligger midt i dette boligområdet hvor venner løper fritt omkring? Skal ingen fireåringer forventes å mestre dette fordi du ikke syns din unge er klar for det?

Jeg ville ikke sendt min fireåring til barnehagen alene her vi bor, heller ikke til venner, men jeg syns det blir for bastant å si at dette mestrer ingen fireåringer. Jeg kan godt forstå at enkelte modne fireåringer mestrer dette tidligere enn andre når forholdene er lagt til rette for det.

Svigermor sendte mannens storebror alene i svømmehallen da han var fem. Han gikk til og fra på gangstier, skiftet og svømte selv. Dette var i 1975 Ville aldri gjort det selv, men unger er forskjellige, foreldre stiller forskjellige krav til ungene sine og samfunn/steder er forskjellig.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 11:10   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Jeg ville ikke sendt min fireåring til barnehagen alene her vi bor, heller ikke til venner, men jeg syns det blir for bastant å si at dette mestrer ingen fireåringer.

Det sa jeg ikke heller, jeg sa at det kan oppstå situasjoner en ikke kan forvente at en fireåring skal mestre.
Hvis du leste hele innlegget du quotet så sier jeg at jeg ser at det er forskjell på boligområder.

Gammel 24-01-09, 11:15   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det sa jeg ikke heller, jeg sa at det kan oppstå situasjoner en ikke kan forvente at en fireåring skal mestre.
Hvis du leste hele innlegget du quotet så sier jeg at jeg ser at det er forskjell på boligområder.

Hvilke situasjoner ser du egentlig for deg? På 100 meter innenfor et boligområde der de flyr fritt mellom husene fra før, hun kan muligens se barnehagen fra huset sitt, og de ansatte møter barnet.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 11:18   #11
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Men enkelte fireåringer kan mestre disse situasjonene bedre enn andre?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 11:14   #12
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Men hvis barnehagen ligger midt i dette boligområdet hvor venner løper fritt omkring? Skal ingen fireåringer forventes å mestre dette fordi du ikke syns din unge er klar for det?

Jeg ville ikke sendt min fireåring til barnehagen alene her vi bor, heller ikke til venner, men jeg syns det blir for bastant å si at dette mestrer ingen fireåringer. Jeg kan godt forstå at enkelte modne fireåringer mestrer dette tidligere enn andre når forholdene er lagt til rette for det.

Svigermor sendte mannens storebror alene i svømmehallen da han var fem. Han gikk til og fra på gangstier, skiftet og svømte selv. Dette var i 1975 Ville aldri gjort det selv, men unger er forskjellige, foreldre stiller forskjellige krav til ungene sine og samfunn/steder er forskjellig.

Selv om fireåringen kan lese og skrive når han er to og er ellers veldig oppegående og flink kan det oppstå situasjoner de ikke har vært ute for enda, de har tross alt bare fire år på baken og erfaringsgrunnlaget er ikke akkurat å skryte av.

Gammel 24-01-09, 11:27   #13
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Ja, hvem ellers enn meg skal jeg skrive for.

Gammel 24-01-09, 12:00   #14
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg er egentlig glad for at det ikke er lov til å sende barna alene i barnehagen vår. Selv om de fleste foreldre er oppegående så finnes det foreldre som i stor grad ville utnyttet dette systemet.

Gammel 24-01-09, 12:13   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Det er da flere trafikksituasjoner og situasjoner som involverer andre mennesker som kan oppstå som selvfølgelig en gjennomsnittlig åtteåring kan håndtere bedre enn en gjennomsnittlig fireåring. Hvis det ikke kan skje noe ute, så kan vi jo egentlig sende barna ut alene fra de kan gå, siden det ikke gjør noen forskjell?

Og som jeg allerede har sagt, selvfølgelig er det forskjell på boligområder. Når det kommer til levering i barnehagen var jeg ikke engang klar over at det var lov å sende ungene alene. Ellers er jeg enig med Skremmern.

Gammel 25-01-09, 13:00   #16
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er litt lat, det er nok sant, men det er langt fra grunnen til at gutten min går til barnehagen alene innimellom. Han syns det er greit, barnehagen syns det er greit og jeg syns det er greit når minstemann sover eller er syk.
Han krysser veien med det samme han går ut av utkjørselen vår, går 50 meter på fortauet, 50 meter med gangvei og han er på barnehagen. De 4-åringene jeg kjenner, mestrer dette utmerket. Han går dessuten bare to dager i uka, så han gjør dette 2-3 ganger i måneden. No big deal.

Jeg er kanskje litt farget av å ha en overhysterisk mamma, og har lovt meg selv at jeg ikke skal bli slik.
Så, f.eks. når storesøster ikke kommer hjem fra skolen, så må jeg skyve bort alle katastrofetankene som kommer om ulykker, kidnappinger og slikt. Det mest naturlige er at hun leker på skoleområdet, er blitt med noen venner hjem, eller somler og leker på skoleveien.

Gammel 25-01-09, 14:19   #17
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Jeg er litt lat, det er nok sant, men det er langt fra grunnen til at gutten min går til barnehagen alene innimellom. Han syns det er greit, barnehagen syns det er greit og jeg syns det er greit når minstemann sover eller er syk.
Han krysser veien med det samme han går ut av utkjørselen vår, går 50 meter på fortauet, 50 meter med gangvei og han er på barnehagen. De 4-åringene jeg kjenner, mestrer dette utmerket. Han går dessuten bare to dager i uka, så han gjør dette 2-3 ganger i måneden. No big deal.

Jeg er kanskje litt farget av å ha en overhysterisk mamma, og har lovt meg selv at jeg ikke skal bli slik.
Så, f.eks. når storesøster ikke kommer hjem fra skolen, så må jeg skyve bort alle katastrofetankene som kommer om ulykker, kidnappinger og slikt. Det mest naturlige er at hun leker på skoleområdet, er blitt med noen venner hjem, eller somler og leker på skoleveien.

Som barnehageansatt så syns jeg faktisk det er litt rart at barnehagen syns det er greit. I vår barnehage gjelder faktisk ikke forsikringen som barnehagen har(den gjelder også når barna er på tur til barnehage og hjem fra barnehage) dersom barna ikke blir fulgt inn. Vi har faktisk såpass strenge regler at barna SKAL bli fulgt helt inn i barnehagen og foreldrene skal sørge for at noen av personalet har fått med seg at barnet er kommet.
Det har ikke vært ok/lov å sende barna alene til barnehagen i noen av de barnehagene jeg har jobbet.

Gammel 25-01-09, 15:38   #18
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Som barnehageansatt så syns jeg faktisk det er litt rart at barnehagen syns det er greit. I vår barnehage gjelder faktisk ikke forsikringen som barnehagen har(den gjelder også når barna er på tur til barnehage og hjem fra barnehage) dersom barna ikke blir fulgt inn. Vi har faktisk såpass strenge regler at barna SKAL bli fulgt helt inn i barnehagen og foreldrene skal sørge for at noen av personalet har fått med seg at barnet er kommet.
Det har ikke vært ok/lov å sende barna alene til barnehagen i noen av de barnehagene jeg har jobbet.

Ang. forsikring vet jeg ingenting om. Det er ikke noe jeg har tenkt over heller. Men det er jo et viktig poeng. Skal høre med de om det.
I vår barnehage har de som gått siste året ofte gått hjem alene etter avtale med foreldre/barnehage, for å øve seg til skolestart. Dette har vært vanlig i flere år. Men det er jo korte avstander det er snakk om. Men, det spiller jo ingen rolle i forhold til forsikringa. Nei, jeg får høre med de.

Gammel 25-01-09, 15:03   #19
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

I vår barnehage må voksne hente og levere. Store søsken får ikke hente, hvis de ikke er veldig store som over 18 år.

Gammel 25-01-09, 15:30   #20
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

I vår barnehage må voksne hente og levere. Store søsken får ikke hente, hvis de ikke er veldig store som over 18 år.

Dette syns jeg var i overkant strengt. Jeg kan ikke skjønne hvorfor vår voksne ansvarlige 13-åring ikke skulle få hente 4-åringen. Hun greier da ut med han helt fint både i garderoben og på den 500 meter lange veien hjem.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:58.