Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Vis fram pepperkakehusene deres!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-08, 13:26   #121
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis fram pepperkakehusene deres!

Oj! Jeg fant pepperkakeoperamaler! Da blir det pepperkakeopera på oss også neste år, tror jeg!

http://www.operaen.no/Files/Billeder...pper_Opera.pdf

Gammel 21-12-08, 13:27   #122
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg burde kanskje fått laget pepperkakehus..

Gammel 21-12-08, 13:33   #123
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en morsom tråd! Og det er klart pepperkakehus ikke skal lages med lim! Om man spiser dem eller ikke er nå så sin sak, men den morsomme utfordringen er jo å lage alt sammen av søtsaker. Nå ble jeg i alle fall inspirert til å bygge noe neste år, men det ser ikke ut til å bli denne gangen. Men jeg har i det minste forsøkt å lage pepperkakehjerter med "vinduer" av bringebærdrops for første gang, og det var morsomt. Flere tips til drops som egner seg mottas med takk!

Gammel 21-12-08, 23:59   #124
Slettet bruker
Passiv

Standard

Her er vårt. Vi fikk ikke tak i ferdigstekt, så jeg hev meg til i bakingen i går kveld. Ungene pyntet med stor entusiasme, og det ble limt sammen i kveld med et minimum av brente fingre.

Pynting:

Resultatet:

Ignorér rotet i bakgrunnen.

Originalen:

Sist redigert av Slettet bruker : 22-12-08 kl 00:31.
  Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 00:00   #125
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Pynter dere før dere limer sammen altså? :myser:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 00:20   #126
Kneazle
Passiv

Standard

Funkispepperkakehus! Kjempefint, FoF!

Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 00:20   #127
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Pynter dere før dere limer sammen altså? :myser:

Tenkte på det samme. Jeg har pyntet etterpå.

Jeg har laget pepperkakeversjonen av heimen - etter oppfordring til Storebror. Første forsøk på sammenliming endte med forbrenning på fingeren og to knuste vegger + sliten mamma (altså meg) som begynte å grine og storebror som begynte å grine fordi det ikke ble noe hus den kvelden.
Vel - dagen etter ble alt så meget bedre og HER er vårt hus. (Neida, vi bor ikke i en låve)

Ja, og så heimen fra oven - for å vise at jeg har laga hus i L-form.

Forøvrig så står jeg og gubben på lufteverandaen, mens storebror står på trappa og vil inn kan jeg opplyse om...

Gammel 22-12-08, 00:24   #128
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi pynter før vi limer det sammen, ja. Det er mye enklere.

Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 00:49   #129
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Det blir Anna på oss også. Ferdig knekklimt i kveld. Bare en brekt vegg og ingen svidde fingre er ganske bra, synes jeg. Guttene skal pynte i morgen. De synes det er fantastisk at vi skal ha pepperkakehus i det hele tatt. Vi pleier nemlig ikke å komme så langt.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 01:06   #130
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

I år har vi jukset som bare fy. Ferdighus og limpistol. Lillesøster er så stolt som bare det og pyntingen var stor stas. Så lenge jentene er storfornøyd så er vel målet oppnådd. Det går ann å fire på kravafor i år var jeg virkelig nødt til det for at ting skal gå opp.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 10:03   #131
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

FarOutFishing: KULT!

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 12:28   #132
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva slags belysning bruker dere? Finnes det noen lommelykter eller noe som er velegnet? For telys er vel altfor brannfarlig?

Gammel 22-12-08, 12:29   #133
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn batterilyslenke fra IKEA kanskje?

Gammel 22-12-08, 12:31   #134
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Masse fine hus her! Funkishuset var rålekkert!

Her er vårt ferdigbyggesett. Jeg vurderer å bake nytt i romjulen.

Legg merke til pingvinen som går på skøyter, og snømannen utenfor døren. Mamma kjøpte noe pyntegreier til meg i USA som jeg måtte få brukt.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 12:32   #135
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikea. På bittelillejulaften.

Gammel 22-12-08, 12:38   #136
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ikea. På bittelillejulaften.

OK, slem idé.

Gammel 22-12-08, 12:59   #137
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Claes olson har også elektriske telys .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-08, 16:09   #138
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er vårt hus. Eller tårn. Det er nesten en meter høyt, laget av ca 1/2 Hildur-deigen.

Gammel 24-12-08, 16:18   #139
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi... Flott hus Mim!

Og ikke noe limejuks.. imponert!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-08, 17:53   #140
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare smeltet sukker.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.