|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvilken situasjon beskriver best ditt navnvalg? | |||
| Jeg har valgt et mindre populært navn og handler ikke i Sverige/leser ikke Se og Hør |
|
93 | 40,97% |
| Jeg har valgt et mindre populært navn og handler i Sverige/leser Se og Hør |
|
34 | 14,98% |
| Jeg har valgt et populært navn og handler ikke i Sverige/leser ikke Se og Hør |
|
29 | 12,78% |
| Jeg har valgt et populært navn og handler i Sverige/leser Se og Hør |
|
7 | 3,08% |
| Dustepoll |
|
64 | 28,19% |
| Deltakere: 227. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiJeg tenkte å kalkulere kommende lillebrors tall med 2007 tallene, men navnet står ikke på listen |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiJeg gidder ikke regne noe som helst, jeg bare registrerer at navnet ikke er på listen.
|
|
|
#4 |
|
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberi
Jeg er tilbøyelig til å mene at dette er en dustepoll også nå som jeg er morgenfrisk og blid.
|
|
|
#5 |
|
kamerat
|
Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiDa er det jo bra at det praktisk talt er blitt et standardvalg på FP-pollene.
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiDette begynner å anta nerdete dimensjoner, men statistikk er morsomt. Jeg har nå revidert min formel for å bestemme populære navn, og har kommet frem til noe jeg er veldig fornøyd med. Jeg har valgt å forholde meg til objektive kriterier, så Tinetoffs rare bokstaver har jeg ikke ilagt vekt. |
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiKult!
|
|
|
#8 |
|
Går stille i dørene
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiDu regner ut to faktorer: |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiTidstypiske navn |
|
|
|
#11 |
|
Ute på tur
|
Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiKul liste Nebbia.
|
|
|
#12 |
|
Går stille i dørene
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberi6,3. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiEt av podens navn er på listen der, dog langt nede, det andre er ikke.
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiListen til Nebbia er jo bra, og tar jo helt klart høyde for tidstypiske navn, men det er jo en del klassiske navn der også. Særlig blant guttenavnene. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
flisespikker
|
Ja, men det at et navn er en klassiker som aldri går av moten, betyr jo ikke at det ikke samtidig kan være tidstypisk.
|
|
|
#16 |
|
|
Sant nok. Vi burde hatt en form for trendfaktor også, noe som korrigerte for stabiliteten av poulariteten over en lengre periode. Ikke bare at ett navn som var populært for 60 år siden har hatt oppsving de siste 10. Jeg la også merke til at det ikke var noen andre klassikere enn evt. Maria på topp 30 listen for jenter. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Trendfaktoren = motefaktor. Du får en helt annen liste hvis du kun ser på forholdet mellom hvor hyppig et navn er gitt de siste 10 årene og hvor mange som totalt har navnet i dag, enn om du også tar hensyn til populariteten. Jeg synes motefaktoren isolert sett forteller lite, da den ikke tar høyde for hvor stor gjennomslagskraften for navnet er. Eksempelvis vil et navn som går fra 3 til 30 personer på 10 år score høyere på motefaktoren enn et som går fra 1000 til 4000. Men gjennomslagskraften til det siste navnet vil være langt høyere, og således også betraktes som et mer tidstypisk navn. |
|
|
|
#18 |
|
kamerat
|
Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiFine lista! (Selv om jeg er litt småsnurt over manglende høydetaking for bokstavsminke.)
|
|
|
#19 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiJeg skjønte ikke denne. Skal jeg dele antallet de siste ti årene på antallet som har blitt kalt Emma de siste ti år?
|
![]() |
| Emneord |
| avsporing, navn, åndssnobberi |
|
|