Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Fastelavnsboller anyone?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Ja, vi elsker fastelavnsboller - eller? (flere valg er mulig)
Ja selvsagt - hjemmelagete boller og krem! 109 69,87%
Jadda - kjøper bollene og dytter kremen i selv! 8 5,13%
Nei, er på slankekur selvsagt - det er da bare februar... 7 4,49%
Barna får i barnehagen/på skolen, det får holde. 8 5,13%
Som ekte bergenser spiser vi selvsagt Heitevegger! 6 3,85%
Hvetemel??? Sukker??? IIIIIK! 7 4,49%
Nei, det gidder vi ikke her. 27 17,31%
Dustepoll. 4 2,56%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-08, 10:28   #121
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fastelavnsboller anyone?

Jeg stemte ikke, for jeg har aldri giddet - men jeg har lovet Sneipen at vi skal bake boller i år. Tror ikke jeg gidder krem. :kvalm: Glitter, hvordan har du tenkt å gjøre det sjokogreiene?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 10:29   #122
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fastelavn er mitt navn
- og nå vil jeg ha boller
Og hvis jeg ingen boller får
så kommer jeg og troller!

:bø:

- No. 4 -
Gammel 03-02-08, 10:33   #123
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får middagsbesøk i dag, og måtte jo dermed diske opp med boller senere på ettermiddagen. Så i går bakte jeg 3 sorter boller. Noen vanlige, noen med vaniljekrem inni og noen med Center-sjokolade inni. Skal piske krem og ha smør og syltetøy på bordet, selvsagt. Og resten av vaniljekremen.

Gammel 03-02-08, 10:35   #124
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nix boller i år. Jeg er kvalm på 12. uken og er alene med barnet, så boller utgår. Lager grove rundstykker som går under tilnavnet "boller" hos barnet, så han er visst fornøyd uansett.

Vi debuterte forøvrig med fastelavensboller i fjor med krem og marsipan. Husker ikke om vi hadde syltetøy i tillegg, men en bolle var mer enn nok. Skulle vi hatt i år så hadde vi forsøkt noe annet enn med krem og marsipan, ja.

Gammel 03-02-08, 10:36   #125
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Glitter, hvordan har du tenkt å gjøre det sjokogreiene?

Ja, ikke sant krem er kvalmt?

Enten legger jeg to ruter oppå hverandre i midten, eller så grovhakker jeg og blander i deigen.

Første variant er veldig deilig når det er stort hull med masse sjokkis i midten, men kan være litt farlig for små barnemunner siden all sjokoladen bruker lang tid på å avkjøle seg.

Så det blir nok versjon to. Men det må være litt store biter altså, ikke bare sånn sjokoladestøv.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 10:40   #126
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høres knall uit, Glitter. Jeg kjevler/banker en bolle flat, legger en sjokoladebit eller to i midten og bretter kantene over sjokoladen. Så legger jeg bollen på stekebrettet med skjøten ned slik at sjokoladen smelter inne i bollene når de stekes. Det samme gjør jeg med vaniljekremen.

Forresten så ELSKER jeg krem, nesten litt for mye.

Gammel 03-02-08, 10:43   #127
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Høres knall uit, Glitter. Jeg kjevler/banker en bolle flat, legger en sjokoladebit eller to i midten og bretter kantene over sjokoladen. Så legger jeg bollen på stekebrettet med skjøten ned slik at sjokoladen smelter inne i bollene når de stekes.

Ja, det er sånn omtrent jeg gjør det også!

Gammel 03-02-08, 10:48   #128
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øh..nei. Vi var på fest i går, ungene er hos mine foreldre og de aner nok ikke at det er fastelaven. Verken ungene eller mamma.
Jeg visste det ikke før nå. Tror vi sniker oss pent unna dette året iallefall.

Gammel 03-02-08, 10:51   #129
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, det er sånn omtrent jeg gjør det også!

Ah, jeg fikk det for meg at du laget en "skolebolle-variant" med sjokolade i midten.

Gammel 03-02-08, 11:59   #130
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ah, jeg fikk det for meg at du laget en "skolebolle-variant" med sjokolade i midten.

Ah. Nei, da tror jeg sjokoladen blir brent?

Jeg lager den varianten som er livsfarlig for ganen, med gloheit, smeltet sjokolade i midten. Me i dag ble det opphakkede sjokoladebiter, ganske store. To plater lys kokesjokolade.

Gammel 03-02-08, 14:10   #131
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Rhett: HVA? Ingen KREM?!? Hva slags MOR ER DU? Det er jo FASTELAVN!!!

- No. 4 -
Gammel 03-02-08, 14:11   #132
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

I likestillingens navn - hva slags far er Rhett, som ikke har sørget for krem til bollene?

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 14:30   #133
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanelsnurrer på IKEA, det må vel være godt nok?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 14:34   #134
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

I likestillingens navn - hva slags far er Rhett, som ikke har sørget for krem til bollene?

Du får gjøre som jeg:
Glittermamma: I dag skal jeg bake boller, sjokoladeboller! :blande alle ingredienser: Æsj, elting er ekkelt. Glitterpappa!! Du må elte!
Hva? Skal deigen først heve en time, og så heve en time til, etter at de er trillet ut? Glitterpappa! Du må bake boller med Glitterbarnet, jeg skal på skolen!

Gammel 03-02-08, 14:37   #135
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har boller til heving. Ett brett med Stratos inni og ett brett med vaniljekrem inni.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 14:56   #136
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå avkjøler bollene seg litt...
Vi har i krem eller syltetøy, eller begge deler om en vil (det vil jeg, søtmoms....).
Mellomste fikk besøk, så da får hun og

Gammel 03-02-08, 15:18   #137
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Vet ikke om jeg gidder å lage semler til den late mannen min. Jeg har ryddet og stått på i hele dag, mens han såvidt har sett etter Malin. Greit, han har vondt i hodet, men jeg har bihulebetennelse og bekkenløsning. Han kunne for pokker tatt oppvasken. :avsporer noe veldig her:

Kanskje jeg skal droppe bollene, og stå opp midtpånatta i natt og lage, uten at han vet det. : ond :

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 16:33   #138
Kneazle
Passiv

Standard

Boller uten krem? Selvfølgelig må det være krem inni!
Takk til Isolde for perfekt bolleoppskrift, som jeg fant i en annen tråd.

Og Ms.Lee: Late menn fortjener ingen boller. Men hvis han har veeeldig lyst på, kan du jo finne ut hva han er villig til å gjøre for deg hvis du baker.

Sist redigert av Kneazle : 03-02-08 kl 22:00.
  Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 17:03   #139
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Nå står deigen til heving, kremen er pisket, vaniljekremen klar og jeg skal trille ut bollene. Gleder meg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 17:14   #140
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

No har me ete bollar med vaniljekrem inni, livit med familie har vore på besøk

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:18.