|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Pauset
Medlem siden: Nov 2007
![]() |
![]() Sv: Når er det "lov" å pynte treet?Vi pynter enten 22. eller 23. desember |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Ustabil
|
![]() Sv: Når er det "lov" å pynte treet?
He, he! |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Ustabil
|
Jeg skjønner heller ikke det der med juletrefester langt uti januar. Nyttårsaften er for meg "ut med det gamle, inn med det nye", og da er året slutt, og jula slutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
|
Jeg har vokst opp med å ikke feire jul, og føler vel at det blir litt dumt om jeg skal entusiastisk begynne, som voksen, med å feire tradisjonell jul bare fordi alle de andre gjør det. Spesielt siden jeg er ganske overbevist om at Jesus ikke ble født 24. desember. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når er det "lov" å pynte treet?Så du heller tenker ikke at jula skal ut 13. dag jul, slik "alle andre" gjør, bina?
![]() |
#128 |
|
Det var min holdning også, men det var det forrige FAU'et som hadde bestemt datoen og booket lokalet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når er det "lov" å pynte treet?Inne syns jeg det er lov fra 22 desember
![]() |
#130 |
Ustabil
|
Jeg tror tråden var moden for kupping... |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Passiv
|
Jeg er helt på linje med deg Iset, drøyer bare juletreet lenger. Rett og slett for at jeg ikke er noe glad i juletreet. Hadde jeg vært like glad i juletreet som i resten av julepynten hadde jeg sikkert satt det opp enda litt tidligere. Og jeg er enig med deg i at bina sammenligner på de merkeligste måter, og uttrykker seg på en måte som ikke akkurat er romslig. Tradisjoner er så mangt og de kan være ganske så ulike. Det å forlenge julefeiringa blir for meg en måte å nyte lyset og gjøre mest mulig ut av kalde og mørke desember. Hvis noen hadde lyst til å markere grunnlovsdagen i en uke eller to så måtte de da gjerne få lov til det også (men det var en merkelig sammenligning, jeg syns det) |
![]() |
![]() |
#132 |
Fola Blakken
|
Da er jeg lovlydig, for det er vår pyntedato.
![]() |
![]() |
#133 |
|
Barna er ikke så store enda, men så langt har de ikke klaget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Ustabil
|
Jeg forstår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
|
Ja, med tiden har jeg planer om å gjøre dette til den gjeldende måten å markere slutten av året på, og starte min egen religion som kommer til å banke ut statskirken så til de grader. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Ustabil
|
Lykke til! Men husk at hvis du skal starte din egen religion kan det være en god ide å "befolke jorden" med sin egne rett-troende også! |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Når er det "lov" å pynte treet?Jeg tror det å lage sine egene tradisjoner er veldig viktig. Tradisjoner er jo noe av det som binder folk sammen. Lykke til Alfa Charlie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Nettopp.
![]() |
|
|