Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere tørketrommel?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har dere tørketrommel?
Ja 242 79,34%
Nei 63 20,66%
Deltakere: 305. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-07, 22:25   #121
Frantzen
Passiv

Standard

Sv: Har dere tørketrommel?

Ja, jeg skaffet meg tørketrommel for ca 4 år siden. Syns det var stor luksus - det syns jeg ennå- Et fantastisk hjelpemiddel

Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 22:26   #122
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Har dere tørketrommel?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg brukar tøymjuknar, men ein del klær blir som papp etter å ha blitt tørka på stativ på vaskerommet. Særleg gamle håndklær.

Jaja, jeg vet ikke hva du gjør/ikke gjør med de, eller hva jeg gjør/ikke gjør, men jeg har ikke problemet. Ikke med håndklær heller.
Og jeg hadde nok resirkulert håndklær som ble til papp på snoren ja, revet dem opp til vaskefiller og kjøpt noen nye håndklær.
Som sagt orker jeg ikke stive klær, og stive håndklær må jo være verst

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 22:27   #123
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Inntil nylig hadde vi det ikke, men vi kjøpte før Knerten kom. Takk og pris for at vi kjøpte det før Knerten kom!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 22:27   #124
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Clas Ohlson fungerer ikke på min PC, så jeg aner ikke.

Expert omtaler et kjøleskap med spesifikasjonen 39 dB som et meget stillegående kjøleskap. http://www.expert.no/product/product...tifier=K8852SD

Gammel 10-11-07, 22:31   #125
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har faktisk ikke tørketrommel. Det er det ikke plass til i en så liten leilighet hvis vi skal ha stelleplass på badet (alternativet hadde vært på gangen).

Men om noen måneder skal vi flytte og vi gleder oss veldig til å få tørketrommel der.

Det går faktisk helt bra uten, men vi er nok ikke av de som vasker klær like ofte som gjennomsnittet på slike foreldreforum.

Gammel 10-11-07, 22:36   #126
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Iset som ikke trives med tørkestativ i stua. Det har jeg definitivt ikke lyst til å ha. Vi har ganske stort vaskerom med plass til å henge opp endel tøy, men da må jo rommet varmes opp hvis tøyet skal tørke innen rimelig tid når det er kaldt om vinteren. Jeg kan ikke fatte annet enn at det er mer energibesparende å bruke tørketrommelen et par timer fremfor å ha elektrisk ovn stående på døgnet rundt på det rommet. Vi sparer ganske mye på strømmen i vårt gamle treetasjes trehus, fyrer med ved og har det kjølig i de rommene vi ikke bruker. Jeg syns heller ikke tørketrommel sliter spesielt mye på klærne. Jeg tromler langtifra alt, og henger opp de klærne jeg ikke vil tromle. Men å henge opp alt av klær, håndklær, sengetøy og treningstøy etter et par-tre tenåringer, ett barnehagebarn og to voksne, det er jeg glad jeg slipper.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 22:38   #127
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Har dere tørketrommel?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Jaja, jeg vet ikke hva du gjør/ikke gjør med de, eller hva jeg gjør/ikke gjør, men jeg har ikke problemet. Ikke med håndklær heller.
Og jeg hadde nok resirkulert håndklær som ble til papp på snoren ja, revet dem opp til vaskefiller og kjøpt noen nye håndklær.
Som sagt orker jeg ikke stive klær, og stive håndklær må jo være verst

Joda, me har truleg verdens kjipaste håndklær. *innrømmer* Alle er jobb-håndklær frå mannens karriere i industrien. Det er lenge sidan han jobba der.

Dei er stygge, kjipe og stive, men dei har alle same farge og suger fuktighet veldig, veldig bra. Og så lenge me tromlar dei, fungerer dei utmerka

Gammel 10-11-07, 23:26   #128
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Noen 100 W trekker de vel, ja. Hva tenker du på? Strøm vs. fukt? Eller avfukter vs. tørketrommel?

Avfukter vs tørketrommel. Avfukteren er færre watt, men må jo stå på lengre tid. I tillegg på man jo gjerne sette på litt varme.

Vi er ikke plaget av fukt. Leide en sokkel mens vi leita etter noe å kjøpe. Fikk ræva i gir da det begynte å gro hårete beist i vinduskarmen

Gammel 10-11-07, 23:32   #129
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg heier på tørketrommel - men det er jo ikke alle som har plass til en tørketrommel.

En tørketrommel ligger vel på rundt 3 kWh og bruker vel halvannen time på oppdraget. Hvis en avfukter bruker 200 W og står på i 8 timer så utgjør det 1,6 kWh. Hvis man tørker klærene i stuen så er gjerne stuen godt temperert fra før.

Gammel 11-11-07, 00:33   #130
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Vi har tørketrommel. Det er godt hjelpmiddel. Jeg tror ungene måtte ha hat adskillig mer klær hvis vi ikke hadde det.

Gammel 11-11-07, 00:40   #131
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har tørketrommel. Jeg skulle nok fint klart meg uten, men den er utrolig kjekk å ha. Det blir vel som med oppvaskmaskinen - man gjør seg fort avhengig.

D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 00:43   #132
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, oppvaskmaskin må vel være vel så "unødvendig luksusting" som en tørketrommel, for de som mener den er det?
Jeg er glad jeg har begge deler.

Gammel 11-11-07, 00:47   #133
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, oppvaskmaskin må vel være vel så "unødvendig luksusting" som en tørketrommel, for de som mener den er det?
Jeg er glad jeg har begge deler.

Jeg var klinkende klar på at oppvaskmaskin var en unødvendighet da vi var bare to voksne mennesker. Og så fikk vi en gratis. Det var en solid kamel å svelge. Nå hadde jeg ikke klart meg en dag uten.

D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 01:13   #134
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Jepp, tørketrommel har vi. Ser ikke på det som en luksus, men som en nødvendig ting å ha. Cappuccinomaskinen min derimot, det er ren luksus!

Sist redigert av Trolljenta25 : 11-11-07 kl 18:07.
Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 02:06   #135
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Jobber han i sosialkontoret?

Knis. Nei, han er konsulent og alenepappa, så jeg kan ikke fatte han mener det er unødvendig luksus.

Gammel 11-11-07, 02:51   #136
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, hadde ikke klart meg uten.

Gammel 11-11-07, 03:37   #137
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeans og handkler som er tørket i rommet er helt j.....
Jeg har gode handkler også.
Jeg liker at det som skal på kroppen skal være MYKT...
Vi har og valgt en tørketrommel som er energisparende, samt endel funksjoner å velge mellom.
Den vi hadde før sluukte strøm.
Nei, jeg betaler gladelig for å ha mykt tøy og at ting går effektivt unna når det gjelder tørketrommel og oppvaskmaskinen er og noe jeg betaler gladelig for å bruke.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 07:59   #138
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hos oss er oppvaskmaskinen en absolutt nødvendighet. Ellers hadde det blitt krig (og enorme stabler skitten oppvask) i Toffeheimen. Mangelen på tørketrommel har hittil ikke vært i nærheten av å skape noen kriger.

Jeg er slett ikke ute etter å forkynne at tørketrommelen er en unødvendig luksusting for alle, altså. Jeg sier bare at vi ikke synes vi trenger det.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 08:40   #139
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har ikke torketrommel, har hittil ikke hatt behov for det. Vi har ett barn.

Jeg synes allikevel ikke at torketrommel er en luksusting, og kommer sikkert til å lope til butikken og kjope en når behovet melder seg.

Gammel 11-11-07, 12:15   #140
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Vi har tørketrommel men jeg bruker den bare til sokker, sengetøy,håndklær og kluter.
Tørker sengetøyet ute på sommeren.
Synes klærne krymper i tørketrommelen så bruker den ikke til å tørke klær i.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:52.