Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Drømme- og hatjobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-07, 22:54   #1
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme- og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Å joda Jeg kjenner nok brannmenn til å vite at de rett som det er blir kalt ut av Oslo Sporveier og NSB for å plukke opp rester av mennesker som har kastet seg foran toget/t-banen.

Min personlige brannmann kan informere om følgende:
- Hvis toget kjører over vedkommende, så må brannvesenet tilkalles. De er de som kan få vekk toget og skrape frem resten. Men de tar ikke med seg restene. Det er det begravelsesbyrået som gjøre.
- I alle slike tilfeller, er alltid politi og rettsmedisinsk personell tilstede.

- Etter Scandinavian Star-ulykken var det brannmenn som var inne og hentet ut de døde.

Han understreker for øvrig at det alltid er politi og rettsmedisink tilstede i slike situasjoner.

Men altså: Brannmennene tar dem ikke med seg.

Gammel 02-09-07, 22:34   #2
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Veldig ofte er det brannmenn som gjør det....

ja, det er riktig!
Mannen er brannmann, og blir kalt ut for å hente ut døde mennesker av biler og elver og you name it!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 10:31   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke flyvertinne (kabinansatt?) på bunnplass, men det er nok ikke så langt unna. Jeg kan godt si hvorfor: Personlighetstypen min egner seg ikke noe særlig til serviceyrker. Jeg liker å få være en del i fred og konsentrere meg, og jeg har ganske lav toleranse for masing, syting og kravstorhet som jeg oppfatter som urettmessig. Så jeg tror jeg både ville blitt deprimert og frustrert i mitt stille sinn, og hissig og oppfarende i yrkesutøvelsen. Jeg ville ikke vart lenge. For meg ville det vært et helt forferdelig yrke, og det er nok best for alle parter at jeg har selvinnsikt nok til å holde meg unna.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 10:36   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drømmer om å åpne egen restaurant, men det blir nok med drømmen. Jeg elsker å ordne og administrere, så mannen min skulle jobbe på kjøkkenet og jeg kunne fikse alt det andre.

Jeg kunne IKKE tenkt meg å være sykepleier. Det høres forferdelig strevsomt ut for en forholdsvis dårlig betaling og med masse grinete pasienter. Jeg har vært en liten tur innom helsevesenet, og konstaterte fort at dette ikke var et værende sted for meg.

Tror ikke egentlig at jeg hadde egnet meg i forsvaret heller. Jeg er dårlig på å motta meningsløse kommandoer.

Gammel 28-08-07, 10:47   #5
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drømmejobber:

1. Forsker (innen epidemiologi, gjerne med litt undervisning)
2. Restauranttester for Michelin
3. Aerobicinstruktør

Hatjobber:

1. Alt innen helsevesenet (eller andre steder) som innebærer kontakt med pasienter, døde personer og/eller kroppsvæsker
2. Renhold
3. Sånn som tar imot penger i bomstasjoner

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 11:03   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Camillas kro i Vaksdal?

Nå ser jeg jo at nolo har påpekt det allerede da. Camilla's kro. Viktigviktig.

Jeg kan opplyse om at det er en grunn til at man må være over 1,60 høy,

Jeg er 1,64. måtte være 1,65.

Vi kan rangere:
Fra topp til bunn. Gjerne med forklaring.

1.Voss - Ekstremsportveko, ski, Vossajazz,

Resten:
Evanger - Gudsforlatt, siste togstopp før hytten.
Arna - Rånebydelen over alle rånebydeler.
Stanghelle - Der toget ikke lenger stopper ...
Vaksdal - Eh, neitakk
Dale - De har garn. Og lagerutsalg for mye rart. Ellers er det vel lite å gjøre der også.
Trengereid - Det er midt i ingenting det!
Vossestrand - Campingplass
Vinje - Et sted vi bare kjører forbi.
Gudvangen - Et sted for de som gidder å fiske
Flåm - Tettpakket av turister.
Aurland - Nydelig sted, i hvert fall Aurlandsdalen, men etter å ha kjørt forbi tusen ganger, så er jeg faktisk lei.

Gammel 28-08-07, 11:06   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg er 1,64. måtte være 1,65.

Makan til diskriminering! :5 cm for kort, men ville aldri vært flyvertinne uansett :

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 11:09   #8
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Makan til diskriminering! :5 cm for kort, men ville aldri vært flyvertinne uansett :

Jeg er jo bare glad til den dag i dag. Det var et innfall jeg fikk da jeg var arbeidsløs for en kort stund. Jeg hadde da aldri trodd jeg skulle komme helt til intervju.

Nå har jeg det dog med å komme til intervjuer på jobber jeg egentlig ikke vil ha.

Gammel 28-08-07, 11:07   #9
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Drømmejobber:

1. Forsker (innen epidemiologi, gjerne med litt undervisning)

1. Alt innen helsevesenet (eller andre steder) som innebærer kontakt med pasienter, døde personer og/eller kroppsvæsker

Du kjem vel streng tatt innom kroppsvæsker om du skal forske innan epidemiologi, eller?

Gammel 28-08-07, 13:24   #10
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Du kjem vel streng tatt innom kroppsvæsker om du skal forske innan epidemiologi, eller?

Nei, ikke i direkte kontakt. Jeg kan godt lese om og gjøre beregninger av blodprøvesvar og alle mulige kroppslige parametre. Men selve analysene er det ikke epidemiologer som gjør (ihvertfall ikke de epidemiologene jeg kjenner).

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 12:36   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette ble jo en særdels morsom tråd

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 13:15   #12
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drømmejobb:
Forfatter
Kunstmaler
Kunstfotograf

Jeg tror ikke det finnes en jobb jeg absolutt ikke kunne hatt.

Gammel 28-08-07, 13:19   #13
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Drømmejobb:
Jeg tror ikke det finnes en jobb jeg absolutt ikke kunne hatt.

Hva med skarpretter? (Ok, så er det kanskje ikke så aktuelt i Norge, mænne...)

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 13:23   #14
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Hva med skarpretter? (Ok, så er det kanskje ikke så aktuelt i Norge, mænne...)

Felstskjær?
Nattmann?
Possementmaker?

Gammel 28-08-07, 13:29   #15
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Felstskjær?
Nattmann?
Possementmaker?

Jasså, du syns jeg er gammeldags i språket? Tenkte på den som dro i spaken på den elektriske stol, hva heter det, tro? Overstrømstoleksekutør kanskje?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 13:56   #16
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jasså, du syns jeg er gammeldags i språket? Tenkte på den som dro i spaken på den elektriske stol, hva heter det, tro? Overstrømstoleksekutør kanskje?

Neida, jeg fikk bare mange herlige assosiasjoner

Hva med tannlege på 1890-tallet, Kirsebær? Med tråkkebor og tang?

Gammel 28-08-07, 13:38   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg kunne jobbet som bøddel og hele pakka.

Er skarpretter en sånn skytemann?

Gammel 28-08-07, 13:40   #18
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skarpretter er en bøddel med øks. Ingen skyting her, nei.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 13:42   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Skarpretter er en bøddel med øks. Ingen skyting her, nei.

Ja, ja, jeg kunne vært det også.

Gammel 28-08-07, 13:40   #20
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Jeg kunne vært telefonselger og kassadame og prest og lege og hjemmesykepleier og jobbet i kloakken og hva-har-du.

Jeg ser at alle yrker ikke ville passet meg like godt (læreryrket for eksempel), men jeg hadde ikke hatt noen problemer med å gjøre jobben likevel.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.