|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg klarte ikke å motstå fristelsen, så i går bar det til garnbutikken og hyllene med Isagergarn. Er snart klar til å starte på Dagmar Zipper Sweater i ca mosegrønn farge. Garnet er Isager Highland Wool og Isager Silk Mohair. Jeg har valgt en tynnere versjon enn originalen, men pga strukturmønsteret er det litt vanskeligere å regne seg fram til nøyaktig størrelse. Men passer den ikke til meg så får noen en flott julegave neste år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Ferdig med denne Freie Blusen.
![]() |
#3 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Det er samme komboen som jeg strikker Skanseparken i, Retz. Utrolig mjukt og deilig!
![]() |
#4 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)
Ja, har strikket noen cardigans i Highland Wool, men aldri prøvd Silk Mohair. Var litt i tvil om jeg skulle velge billigere Mohair som f.eks Drops sin, men så tenkte jeg skitt au, dette mønsteret fortjener det beste. Så får jeg heller slutte å spise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg strikker en plain yoke bluse i en tråd alpakkasilk (ligner på kidsilk men er med alpakkafluff i stedet for mohair) og en tråd alpakka følgetråd. Blir florlett og mykt, spent på om den blir pen på. Strikker i en tråd camel og en tråd beige, er litt usikker på om jeg kommer til å kle fargen men det vil vel vise seg. Hyggelig strikkeprosess i alle fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg ble ferdig med minerva Cardigan fra Fabel Knitwear til julaften.
![]() |
#9 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Nettopp ferdig med en superenkel og fin genser til mannen og har begynt på nytt prosjekt.
![]() |
#10 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Fin tink!
![]() |
#11 |
trenger lading
|
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Ferdig med Gia Zipper genser, der mottaker ville ha knapper og vrangbord i stedet for glidelås. Ble mye knoting og pirkearbeid, men både jeg og mottaker ble fornøyd.
![]() |
#12 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg strikker Lilli-genser og straks den er ferdig blir det enda en Hush-bukse til datteren min. Hun elsker den hun har og har bedt om en til.
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg vil gjerne at flere deler kule ting de holde rpå med. Jeg har bare strikket sokker, votter og andre julepresanger, men kan godt tenke meg å strikke noe fint til meg selv igjen. Jeg har blitt mye mindre det siste året, så alle de hjemmestrikkede genserne mine er i størrelse søppelsekk. Noen av dem skal jo være over-sized, men ikke alle.
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg hadde egentlig bestemt meg for å strikke Field sweater til meg selv, men så ombestemte jeg meg tror jeg. Men tar den med allikevel, kanskje noen andre blir inspirert |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Minerva cardigan var nydelig Tink. Field sweater har jeg strikket, veldig fin på.
![]() |
#18 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg holder på med et skjerfsjal - Terra - til meg selv i deilig Skifersølv fra Ystabø Gull. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
trenger lading
|
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Ferdig balaclava til minstemor. Ble litt stor, så mulig hun drukner i den, men da får noen andre bruke den til hun blir tjukkere i hue...
![]() |
#20 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Fin genser svanen!
![]() |
|
|