|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Shake it out!
|
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel
Var det 1,8 mill over 10 år eller var det 1,8 mill på ett år? Og står pengene på en egen aksjekonto, eller får man det inn på felleskonto? Eksen min hadde jo Eger selskap (AS), og selv om regnskapet er offentlig så vet man jo ikke i detalj hva som ligger bak tallene.
|
|
|
#2 |
|
Introvert textrovert
|
Trodde det var de årene hun var statsminister, jeg? 8 år?
|
|
|
#3 |
|
Shake it out!
|
Trodde det var de åtte årene pluss de to årene etter. Men mulig jeg har feil. Its known to happen.
|
|
|
#4 |
|
Introvert optimist
|
Hvis pengene står i aksjekonto merkes de ikke i privatøkonomien i det hele tatt. Ikke som annet enn økt formueskatt.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelMener det var de åtte årene ja og om det står på en egen konto og kjøpes aksjer for igjen etter nyttår så trenger en ikke akkurat merke det når han går aktivt inn for å skjule det, når hun altså ikke hsr krevdt fullt innsyn, men heller stolt på det han sa (og rapporterte ?)
|
|
|
#7 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelDenne kom opp i Fb feeden, og godt skrevet.
|
|
|
#8 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJeg pleier ikke å ta Erna i forsvar. Og jeg har flere politiske horn i siden til damen. Jeg tror heller ikke på at ting ikke ble kjent og klart for henne før etter valget. Det er for kalkulert og beleilig. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJeg er også overbevist om at han tok en for laget. Tror Erna visste mer enn hun innrømmer, blant annet fordi hun var nokså spak etter Huitfeldt-avsløringen.
|
|
|
#10 |
|
Permakulturell
|
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJeg mener helt seriøst at Erna bør trekke seg fra sitt verv etter denne saken. Det gjelder for så vidt alle som har blitt avslørt med den samme problematikken. Mitt største argument er dette:
|
|
|
#12 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jeg troooor jeg forstår hva du mener. Men er ikke hundre prosent sikker. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelOg angående Erna, så er jeg muligens farget av at jeg ikke er i nærheten av politisk blå, og dessuten av at jeg ikke kjenner henne. Men jeg har også, i mange sammenhenger, oppfattet mange av hennes uttalelser som arrogante, nedlatende og uten forståelse for hvordan mennesker har det. Jeg har drøssevis med eksempler. Det kan selvsagt likevel hende at hun er en hyggelig dame. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Helt enig. Jeg synes også det er vanvittig naivt å tro på krokodilletårene hennes, hun hadde mulighet til å undersøke dette lenge før.
|
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJeg regner med at han hadde disse pengene på aksjesparekonto og de pengene dermed ikke har kommet inn i den vanlige økonomien deres som det har blitt skrevet om over her.
Jwg tror ikke at han har tatt skylden for å redde Erna. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel200 000 i året, eller altså 1,8 mill, ermue penger i en vanlig økonomi.
|
|
|
#19 |
|
Introvert optimist
|
|
|
|
#20 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJeg er fortsatt irritert for at hun brukte min profesjon som «skjellsord» på tv. («Sosionomisere» om folk som etter hennes mening er dumsnille og naive). :bidrar:
|
![]() |
|
|