Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Playdate

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-16, 14:04   #121
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Playdate

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg synes også det er greit å spørre om ting her. Jeg reagerte på hvordan HI tolket kroppsspråk og la ut om hvor ufordragelig denne andre mammaen var. Samtidig som hun la vekt på at det ikke var noen big deal. Selv om vedkommende altså har viet intet mindre enn 52 innlegg om den himlende og ikke-hilsende mammaen.

Shoot me, jeg synes det er over kanten.

Hvis du ser etter så ser du at de fleste innleggene inneholder sitat. Altså er de svar på innspill som har kommet. Og da blir det en del gjentakelser. I enkelte deler av samfunnet er det å gi svar på hvert enkelt innspill man får faktisk helt greit. Til og med høflig. Og siden dette er et forum som gir seg ut for å ha stor takhøyde, og det foreløpig kun er ett medlem som har reagert på dette, så tror jeg vi sier det er greit. Let etter noe annet å kritisere er du snill.

Gammel 02-05-16, 14:05   #122
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Hvis du ser etter så ser du at de fleste innleggene inneholder sitat. Altså er de svar på innspill som har kommet. Og da blir det en del gjentakelser. I enkelte deler av samfunnet er det å gi svar på innspill man får faktisk helt greit. Til og med høflig. Og siden dette er et forum som gir seg ut for å ha stor takhøyde, og det foreløpig kun er ett medlem som har reagert på dette, så tror jeg vi sier det er greit. Let etter noe annet å kritisere er du snill.

Og enig i dette.

Gammel 02-05-16, 15:44   #123
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis du ser etter så ser du at de fleste innleggene inneholder sitat. Altså er de svar på innspill som har kommet. Og da blir det en del gjentakelser. I enkelte deler av samfunnet er det å gi svar på hvert enkelt innspill man får faktisk helt greit. Til og med høflig. Og siden dette er et forum som gir seg ut for å ha stor takhøyde, og det foreløpig kun er ett medlem som har reagert på dette, så tror jeg vi sier det er greit. Let etter noe annet å kritisere er du snill.

Dessuten, hadde en foreldrer i skole/barnehage vist så tydelig at hun/han misliker meg, så hadde det faktisk vært en snakkis både i hodet mitt og med mann/venner/forum. Jeg hadde følt det ubehagelig og hadde ikke vært så veldig innstilt på å legge noe godvilje til mht besøk.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 15:45   #124
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det bare meg som lurer på om dette er en tulletråd?

Kjemperar problemstilling.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 15:47   #125
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Tuller du?

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 02-05-16, 15:47   #126
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Tuller du?

Nei.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 15:49   #127
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Nei.

Jeg synes ikke problemstillingen er spesielt rar. At det kommer opp dilemmaer ift besøk og små barn i barnehagen eller at man møter på sære foreldre i den sammenheng.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 02-05-16, 15:53   #128
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er hardt å være ung og pen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 16:20   #129
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er hardt å være ung og pen.

Det er jammen hardt å bare være pen også, særlig uten balansebom.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 16:25   #130
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er jammen glad jeg ikke er ung og pen, siden vi har en motbydelig stor trampoline, og balansebom. Hadde jeg vært ung og pen i tillegg hadde jeg vært bent fram ufordragelig.

Gammel 02-05-16, 16:30   #131
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg er jammen glad jeg ikke er ung og pen, siden vi har en motbydelig stor trampoline,

Trampoline er ikke misunnelsesverdig (selv om du har balansebom).

Gammel 02-05-16, 16:32   #132
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Trampoline er ikke misunnelsesverdig (selv om du har balansebom).

Den er DIGER altså. Men jeg er enig, den trumfer ikke balansebommen.

Gammel 02-05-16, 16:37   #133
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror også det. Det har kostet meg en rødprikk og gitt meg fire grønne.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 16:38   #134
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg synes ikke problemstillingen er spesielt rar. At det kommer opp dilemmaer ift besøk og små barn i barnehagen eller at man møter på sære foreldre i den sammenheng.

Men kjøper du den voldsomt negative beskrivelsen av en mor som HI i følge seg selv ikke har snakket med utover en setning eller to?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 02-05-16, 16:44   #135
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Men kjøper du den voldsomt negative beskrivelsen av en mor som HI i følge seg selv ikke har snakket med utover en setning eller to?

Tja, beskrivelsen er vel ikke så voldsomt negativ, det var beskrivelse av en person som ikke hilser, som himler med øynene, som erklærer, mer enn spør, at barnet skal være med dem hjem, og som uttrykker forbauselse over at mor vil bli med. Og deretter masse spekulasjoner og tolkninger, i alle retninger, om denne oppførselen, og masse gjentakelser av det samme, som virker forsterkende, som at det blir verre og verre for hver gang, uten at det egentlig blir sagt noe nytt. Men tolkningene har vært negative nok.

Men faren er selvsagt alltid til stede for at det er en tulletråd, særlig når det er et helt nytt medlem. Det har man vel aldri noe garanti mot. Selv om jeg har hørt rarere problemstillinger, fra folk jeg stoler på.

Gammel 02-05-16, 16:45   #136
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Synes i grunn ikke det er så rar problemstilling jeg.
Kanskje fordi jeg har hørt og sett hvordan noen foreldre kan oppføre seg, det er noe lignende det her.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 17:07   #137
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Men altså - klarer dere virkelig å tolke så utrolig mye av folks oppførsel? Jeg har aldri møtt på folk som ha himlet og oppført seg fiendtlig i noen sammenhenger noen gang, ergo syntes jeg dette var rart. De fleste vet da å oppføre seg. Og å himle ,med øynene og aktivt overse noen i en samtale har jeg bare vært utsatt for av eget tenåringsbarn en gang imellom. Jeg ville reagert veldig på at en jeg ikke kjente oppførte seg slik og automatisk tenkt at det måtte ligge en diagnose bak slik merkverdig oppførsel. Og så hadde jeg vennlig og bestemt avvist en invitasjon til folk jeg hadde en klar oppfatning om at ikke likte meg. Og det blir jo også nevnt som løsning på HIs problem gjentatte ganger i denne tråden - men hun avviser jo den løsningen helt konsekvent. Når hun så hevder at den himlende mammaen bare er misunnelig på det vakre utseende og den kjente/kjekke mannen og det velutstyrte trimrommet til HI, går jeg ut fra at dette bare er tøys. Og hvorfor registrerer folk seg på et forum bare for å tøyse eller provosere, egentlig?

Gammel 02-05-16, 17:11   #138
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Jeg kom raskt i tulletrådmodus etter beskrivelsen av den unge, vakre, omgjengelige og bemidlede damen med kjekk/kjent mann, og ikke minst: ribbevegg og balansebom!

Gammel 02-05-16, 17:19   #139
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Men altså - klarer dere virkelig å tolke så utrolig mye av folks oppførsel? Jeg har aldri møtt på folk som ha himlet og oppført seg fiendtlig i noen sammenhenger noen gang, ergo syntes jeg dette var rart. De fleste vet da å oppføre seg. Og å himle ,med øynene og aktivt overse noen i en samtale har jeg bare vært utsatt for av eget tenåringsbarn en gang imellom. Jeg ville reagert veldig på at en jeg ikke kjente oppførte seg slik og automatisk tenkt at det måtte ligge en diagnose bak slik merkverdig oppførsel. Og så hadde jeg vennlig og bestemt avvist en invitasjon til folk jeg hadde en klar oppfatning om at ikke likte meg. Og det blir jo også nevnt som løsning på HIs problem gjentatte ganger i denne tråden - men hun avviser jo den løsningen helt konsekvent. Når hun så hevder at den himlende mammaen bare er misunnelig på det vakre utseende og den kjente/kjekke mannen og det velutstyrte trimrommet til HI, går jeg ut fra at dette bare er tøys. Og hvorfor registrerer folk seg på et forum bare for å tøyse eller provosere, egentlig?

Men har du egentlig lest tråden? Hun sier at nå gleder barnet seg, derfor vil hun ikke avlyse avtalen, men velger i stedet å bli med selv. Får følelsen av at du rett og slett er fornærmet over at hun ikke følger ditt råd om å la være å dra.

Og det siste - har du virkelig ikke opplevd at en tråd har dratt seg i fjasete retning før, når tråden har gått for langt? Eller er det også noe som bare er forbeholdt de som har vært medlemmer over lang tid (på linje med å svare på tilbakemeldinger i egen tråd)?

Men det er selvsagt mulig at det er en tulletråd, jeg skal ikke skråsikkert påstå noe annet.

Gammel 02-05-16, 17:20   #140
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg kom raskt i tulletrådmodus etter beskrivelsen av den unge, vakre, omgjengelige og bemidlede damen med kjekk/kjent mann, og ikke minst: ribbevegg og balansebom!

Jeppsi. For godt til å være sant.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.