Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-16, 10:17   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?

Kolonial.no

(Nå svinser jeg bare innom matbutikker en sjelden gang med lett hjerte hvis jeg tilfeldigvis er i nærheten og det er noe jeg har kommet på at vi har lyst på.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 10:30   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Butikk i underetasjen som er åpen fra 7-23 er til hjelp altså. Den fungerer som et ekstra kjøleskap.

Vi flytter om 2 år og har forsikret oss om at det er butikk i underetasjen der også.

Gammel 18-02-16, 10:42   #3
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi er en familie på 4, pluss en hund. I tillegg har et tredje barn flyttet hjemmefra. Begge jobber fullt, mannen pendler noen dager i uka. Ungene som bor hjemme er 11 og 16.

Vi er heldige som har fleksitid, så når far ikke pendler går den ene tur med hunden, mens den andre lager middag. Den er ferdig til 16.30 stort sett. Etter dette er det husarbeid, følge minsten på trening, trene selv, eller være sosial. Ikke egentlig så mye stress. Akkurat nå for tida syns nok mannen det er stress, for jeg har hatt en brukket fot som gjør at jeg ikke har greid alt jeg vanligvis greier, så vi er avhengig av 2 voksne for at det ikke skal være stress.

Vi ukeshandler og har godt levert, så handling er ikke hverdagssyssel.

Tror forresten at det å bo utenfor Oslogryta, og bruke 5 minutter til og fra jobb gir oss mye mer tid å rutte med.

Gammel 18-02-16, 11:05   #4
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Avhenger av hvilken dag. To dager i uka er vi ferdig spist og på fotballbanen som hhv lagleder og spiller. Andre dager er jeg enten på vei hjem fra jobb eller midt i middagen.

Gammel 18-02-16, 11:45   #5
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vårt middagstidspunkt varierer en hel del, litt avhengig av hvem som henter. Jeg har en transportordning på jobb som gjør at jeg kan være i barnehagen klokken tre, så da henter jeg som regel tidlig (og jobber videre på kvelden etter legging). Hvis ungene er lette å få med seg er vi da hjemme rundt halv fire (oftere blir den nærmere fire, to barn på hver sin avdeling og i aktiv lek som må avsluttes, osv.) og kan spise rundt halv fem. Hvis mannen skal spise med oss, venter vi og spiser når han kommer rundt 1730. Når han henter er de hjemme rundt halv fem, og da passer det fint at jeg kommer hjem til ferdig middag rundt 1730. Det er som regel minst en dag i uken hvor en av oss kommer seinere, så vi spiser ikke middag sammen hver dag. Men jevnt over, sitter vi og spiser eller er netopp ferdig med middag 1730. Vi har små barn og bare fritidsaktivitet en gang i uken. Jobber en del på kveldene for å få alt til å gå rundt.

Gammel 18-02-16, 12:17   #6
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Etter lang tid med mye forhandlinger rundt dette har vi nå kommet dit at vi, på generelle ukedager, begge er hjemme til 17. Den som henter unger har da som regel laget ferdig middagen til 17. Den andre har levert ungene på morgenen.

Halv seks er vi dermed ferdigspiste, og den ene rydder opp etter middag mens den andre hjelper til med lekser og minsten går rundt og bøller.

Mer spesifikt så skjer det ikke rent sjeldent at vi har 3-4 unger, bare 1 unge eller er bare 1 voksen. Det går også fint.

Skal eldste ut på aktivitet, da gjerne sammen med flere andre, må både middag lekser og skifting være ferdig til halv seks. DET er slitsomme dager..

Og med et oppsett der vi begge er hjemme ca klokka 17, så er det ingen som noen gang får jobbet seg ferdig, så det må tas igjen enten på kvelden eller ved langdager på jobb.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 12:19   #7
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

MAndag:
tre av fire unger har spist, den siste er borte.
LEkser bør være gjort og jeg og mannen er på vei på jobb.

Tirsdag: Alle har spist, en unge er borte, en gjør seg klar til å dra.
Jeg og mannen er på vei på jobb.

Onsdag. Alle spiser middag sammen

Torsdag: Tre spiser middag, en er borte og jeg er på trening.

Fredag: BArna er hjemme, spiser noe de finner, vi er på jobb

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 12:33   #8
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Som oftest ferdig med middag og av og til lekser, alt etter som. Sannsynligvis på trening kl. 17.30 mens vi venter på å hente minsta på eller hos en eller annen.....

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 12:52   #9
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Er hjemme fra jobb mellom kl 15 og 16 altettersom når jeg kom meg på jobb. Har flexitid.

Denne uka har jeg stort sett vært ferdig med middag og vært rundt på rydderunde i 1730-tiden. Det er sjelden jeg setter meg ned på noen som helst måte før i 20-21 tiden egentlig.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 13:22   #10
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Kl.1730 er middagen i laginga og mannen på vek hjem fra jobb. Lekser er som regel gjort. Det som gjenstår er klesvask, rydding osv, aktiviteter og tur med hunden. Kl.21 setter vi oss forhåpentligvis ned for kvelden, om det ikke er noe spesielt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 18:01   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svaret i dag var for øvrig "bokstavelig talt midt i". Dvs. Sandvika.

: syklet hjem fra jobb:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 20:24   #12
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1730 i dag var jeg nettopp kommet hjem, men ikke begynt på middagen. Mannen er på kveldsvakt, så Frøken 9 1/2 hadde nytt noen timer hjemme alene da jeg kom.

Gammel 18-02-16, 20:31   #13
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

[quote=Maverick;4365845]

Er familien ferdig med middag? Neppe, med mindre den ble laget dagen før.

Har familien begynt på middag? Jeg har kanskje det.
Har noen i det hele tatt begynt å lage mat? ( :insert skingrestemme: ) Slett ikke sikkert, i allefall ikke om jeg ikke er her.

Er du hjemme ennå? Ja, det er jeg hvis jeg ikke trener
Er partneren din hjemme ennå? Langt i fra, han henter unger på trening eller trener selv.
Er barnas lekser gjort? Hahaha veldig langt i fra.

Eller er alle ute og trener - alltid? Jepp, alle dager unntatt tirsdag.

Sånn går i grunnen uka.

Gammel 18-02-16, 21:31   #14
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

I dag var jeg og lillebror på boklansering faktisk. Klassen har jobbet med bokprosjekt og i dag fikk vi se og lese dem, også var det kaker og brus etterpå.

Gammel 18-02-16, 21:39   #15
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanligvis er vi i ferd med å avslutte middagen og over på den sedvanlige surmulingen over hvem som skal rydde opp.

Gammel 18-02-16, 21:45   #16
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel typisk da maten kommer på bordet (litt avhengig av fritidsaktiviteter). Og hvis det er jeg som har laget den, har jeg også pint den ikke-selvgående ungen gjennom leksene (den andre svosjer gjennom alt på mandag helt uoppfordret).

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 00:52   #17
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har begge flexitid. Mannen har lengst reisevei og siden det er rift om pendlerparkeringsplassene drar han alltid tidlig på jobb, han er vel på jobb ca07. Så drar han hjem kl 15 og henter ungene i bhg ca 16. Jeg leverer stort sett alltid, rundt 07:50, så jobber jeg fra 8-15:45 og er hjemme til 16. Jeg har kort vei til jobb.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 08:46   #18
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Etter å ha gitt begge ungene fjordlandsgrøt, og sendt avgårde yngste på fotball, la jeg meg på sofaen en stund. Det er typisk for nesten alle torsdagene.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 09:27   #19
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

En typisk hverdagsettermiddag er vi kl 17:30 ferdig med både middag og lekser. (Har 2.klassing, så leksene går på under 30 min.) Så da ligger vi enten henslengt i sofaen, pappa'n og Lillebror leker på rommet eller ungene leker/tar livet av hverandre.

I går f.eks, var vi ferdig med middag rett over kl 16. Så klokka 17:30 satt vi i sofaen, ungene la fra seg ipadene etter litt spilletid, mamma kom innom så vi tok en kaffe og spiste frukt.
Ungene var slitne etter at begge hadde hatt utedag, og både jeg og pappa'n hadde startet tidlig på jobb, så de la seg også tidlig.

Jeg starter alt fra 07-09, og mannen starter på jobb 07. Hvis han må levere ungene, starter han 7.30-7.45. Én av oss er stort sett ferdig enten 14.30 eller 15, så ungene blir hentet tidlig. Liten by, korte avstander osv gjør at logostikken er liten, da. Jeg har 15 min å gå fra jobb, og mannen kjører firmabilen og har alt fra 2 min hjem til max 30 min.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 10:46   #20
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

En typisk hverdagsettermiddag kl 17.30 har jeg fortsatt mellom en halv og halvannen time igjen på kontoret. Poden har forhåpentligvis unnagjort leksene, hjulpet av mannen som har hjemmekontor.

Jeg drar fra kontoret en gang mellom 18 og 19, og har en times reisevei før jeg begynner med middagen, som i beste fall kommer på bordet kl 20.

Men etter 15 år har jeg funnet ut at dette gidder jeg ikke mer, så nå er det bare seks uker igjen før det blir en ny hverdag. Og jeg skal aldri mer jobbe i en bedrift med hovedkontor på den amerikanske vestkysten.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:12.