|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Kolonial.no |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Butikk i underetasjen som er åpen fra 7-23 er til hjelp altså. Den fungerer som et ekstra kjøleskap.
|
|
|
|
#3 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Vi er en familie på 4, pluss en hund. I tillegg har et tredje barn flyttet hjemmefra. Begge jobber fullt, mannen pendler noen dager i uka. Ungene som bor hjemme er 11 og 16.
|
|
|
#4 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Avhenger av hvilken dag. To dager i uka er vi ferdig spist og på fotballbanen som hhv lagleder og spiller. Andre dager er jeg enten på vei hjem fra jobb eller midt i middagen.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Vårt middagstidspunkt varierer en hel del, litt avhengig av hvem som henter. Jeg har en transportordning på jobb som gjør at jeg kan være i barnehagen klokken tre, så da henter jeg som regel tidlig (og jobber videre på kvelden etter legging). Hvis ungene er lette å få med seg er vi da hjemme rundt halv fire (oftere blir den nærmere fire, to barn på hver sin avdeling og i aktiv lek som må avsluttes, osv.) og kan spise rundt halv fem. Hvis mannen skal spise med oss, venter vi og spiser når han kommer rundt 1730. Når han henter er de hjemme rundt halv fem, og da passer det fint at jeg kommer hjem til ferdig middag rundt 1730. Det er som regel minst en dag i uken hvor en av oss kommer seinere, så vi spiser ikke middag sammen hver dag. Men jevnt over, sitter vi og spiser eller er netopp ferdig med middag 1730. Vi har små barn og bare fritidsaktivitet en gang i uken. Jobber en del på kveldene for å få alt til å gå rundt.
|
|
|
|
#6 |
|
Klar
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Etter lang tid med mye forhandlinger rundt dette har vi nå kommet dit at vi, på generelle ukedager, begge er hjemme til 17. Den som henter unger har da som regel laget ferdig middagen til 17. Den andre har levert ungene på morgenen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
can-jur
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?MAndag:
|
|
|
|
#8 |
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Som oftest ferdig med middag og av og til lekser, alt etter som. Sannsynligvis på trening kl. 17.30 mens vi venter på å hente minsta på eller hos en eller annen.....
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Er hjemme fra jobb mellom kl 15 og 16 altettersom når jeg kom meg på jobb. Har flexitid. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nå også i farger
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Kl.1730 er middagen i laginga og mannen på vek hjem fra jobb. Lekser er som regel gjort. Det som gjenstår er klesvask, rydding osv, aktiviteter og tur med hunden. Kl.21 setter vi oss forhåpentligvis ned for kvelden, om det ikke er noe spesielt. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Svaret i dag var for øvrig "bokstavelig talt midt i".
|
|
|
#12 |
|
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?1730 i dag var jeg nettopp kommet hjem, men ikke begynt på middagen. Mannen er på kveldsvakt, så Frøken 9 1/2 hadde nytt noen timer hjemme alene da jeg kom.
|
|
|
|
#13 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?[quote=Maverick;4365845]
|
|
|
#14 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?I dag var jeg og lillebror på boklansering faktisk.
|
|
|
|
#16 |
|
kamerat
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Det er vel typisk da maten kommer på bordet (litt avhengig av fritidsaktiviteter). Og hvis det er jeg som har laget den, har jeg også pint den ikke-selvgående ungen gjennom leksene (den andre svosjer gjennom alt på mandag helt uoppfordret).
|
|
|
#17 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Vi har begge flexitid. Mannen har lengst reisevei og siden det er rift om pendlerparkeringsplassene drar han alltid tidlig på jobb, han er vel på jobb ca07. Så drar han hjem kl 15 og henter ungene i bhg ca 16. Jeg leverer stort sett alltid, rundt 07:50, så jobber jeg fra 8-15:45 og er hjemme til 16. Jeg har kort vei til jobb.
|
|
|
#18 |
|
Eklektisk
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Etter å ha gitt begge ungene fjordlandsgrøt, og sendt avgårde yngste på fotball, la jeg meg på sofaen en stund. Det er typisk for nesten alle torsdagene. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?En typisk hverdagsettermiddag er vi kl 17:30 ferdig med både middag og lekser. (Har 2.klassing, så leksene går på under 30 min.) Så da ligger vi enten henslengt i sofaen, pappa'n og Lillebror leker på rommet eller ungene leker/tar livet av hverandre.
|
|
|
#20 |
|
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?En typisk hverdagsettermiddag kl 17.30 har jeg fortsatt mellom en halv og halvannen time igjen på kontoret. Poden har forhåpentligvis unnagjort leksene, hjulpet av mannen som har hjemmekontor. |
|
|
|
![]() |
|
|