Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva skal du ha på deg på julaften?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-20, 11:26   #121
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

*pirker pepperkaker ut av tennene*

Lå det pepperkaker sammen med kjolen?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 11:59   #122
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Lå det pepperkaker sammen med kjolen?

Nei, ikke denne gangen, men vellykket prøving av kjole medførte inntak av både pepperkakedeig (hjemmeskolen hadde brukt formiddagen til å frembringe enda en ny ladning, viste det seg) og pepperkaker. Av to slag.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 12:02   #123
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal i alle fall pynte meg med fin kjole, men det blir nok til at jeg tar en av dem jeg har i skapet. Har jo ikke akkurat fått brukt finkjole så mye i år, så det blir en glede bare å få brukt en av dem.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 13:21   #124
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er jeg den eneste her uten koronakg, som kommer inn i en kjole jeg ikke har brukt på lenge? Jeg er nemlig minus 20 kg i år.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 13:26   #125
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bravo Nenne!

Jeg kan dessverre ikke si det samme. Men tror jeg skal gå inn i det samme som jeg brukte i fjor.

Gammel 10-12-20, 13:45   #126
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var godt gjort, Nenne!

Kjenner at joggebukselivet påvirker både det ene og det andre. Og det hjelper ikke med langt sykeopphold i trening heller...

Gammel 10-12-20, 13:55   #127
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Denne tror jeg: https://www.fransa.com/nl-nl/fransa-dresses-20608865

Masse plass til både koronakilo og pinnekjøtt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 18:24   #128
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Dette. https://www.lindex.com/no/p/8040525-...ikket-cardigan

Gammel 10-12-20, 19:16   #129
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Den grønne der var superfin! (dessverre for tettsittende til min skrott).

Jeg kjøpte meg grønn bluse her en dag, tenkte bruke den til et gullfarget skjørt jeg har (inspirert av en tråd som frukt startet om sitt skjørt).
Men syns ikke skjørtet mitt passet så bra til den blusen, så får sjekke arkivet for et svart eller grått skjørt. Eller kanskje kjøpe en vid dressbukse.

Takk!

Få se blusen da. Grønt og gull er også veldig julete synes jeg.

Mye fint her altså.
Ingen koronakilo her tror jeg. Har ikke veid meg siden mars, men har nok heller gått ned enn opp. Dårlig matlyst.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 19:57   #130
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

De er ganske store for alderen de guttene dine, er de ikke? Jeg har 2 svarte slim fit dresser fra Dressmann som bare henger her. Den ene er 46 i jakke og 30/30 i bukse. Den andre er 44 i jakke og 30/30 jakke.

De er ikke renset. Jakken ser helt ren ut, men det er mulig det er noen flekker på buksene. De henger uansett bare her, så det kan jo være en mulighet å bare prøve å hive buksene i vaskemaskinen på et skånsomt program hvis du er interessert?

Fint brukte, sikkert ikke brukt mer enn 2-3 ganger tenker jeg før de ble for små.

Sendte deg pm.

Gammel 10-12-20, 20:12   #131
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Her blir det nok festdrakten jeg fikk til 17.mai i år. Og så skifter jeg til en eller annen kjole senere på kvelden...

Jeg er mer stressa over hva gutta skal ha på seg. De har vokst ut av ALT. De må ha nye dressbukser og skjorter....og helst dressjakker også!

3 for 2 på Kappahl til barn. Men mye dresser på finn til barn til en billig penge.

Gammel 10-12-20, 20:20   #132
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Fjelltøy og så pysjamas, etter dusjen.

Gammel 10-12-20, 21:05   #133
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her blir det nok festdrakten jeg fikk til 17.mai i år. Og så skifter jeg til en eller annen kjole senere på kvelden...

Jeg er mer stressa over hva gutta skal ha på seg. De har vokst ut av ALT. De må ha nye dressbukser og skjorter....og helst dressjakker også!

Må de ha dressjakker og altså?

Guttungen her har aldri brukt dressjakke. Til storesøsters konfirmasjon fikk han faktisk en mørk blå blazer, men brukte den da til chinos og med en fin, lys blå skjorte under. Alle andre år har han hatt penbukse og skjorte, og noen ganger en dressvest som matcher buksa. Hittil har det gått bra å kjøpe det på barneavdelingene hos kjedebutikkene, jeg synes det de har hatt hos Cubus har vært fint. Nå i jula kommer han til å ha på seg samme chinos og skjorte som i konfirmasjonen. Blazeren kan jeg aldri forestille meg at han har på seg (ref innlegg ovenfor om temperaturregime hos svigers). Finsko bruker han ikke, og heller ikke slips eller sløyfe. Han er fin og pyntet likevel, synes jeg.

Tvillingsøstera, som har vært kjolenekter i noen år, fant seg plutselig en kjole i år, som hun elsker, og gleder seg masse til å ha på seg i jula. Denne, fra H&M Divided. Den minste størrelsen satt som støpt på henne, hun var dritkul med den, og billig var den også. Vi strålte begge to, etter handleturen.

Eldstejenta fant en kjole på 'tise, som visstnok er ettertraktet, og har vært vanskelig å få tak i i hennes størrelse. Opprinnelig fra Bubbleroom. Så hun er også lykkelig, og litt ergerlig fordi det ikke blir noe skoleball.

Litt forskjellig stil på de to jentene mine?

Gammel 10-12-20, 21:24   #134
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sønnen min på 12 har alltid likt å ha dressjakke til jul og nyttår. Hvit skjorte, svart olabukse og svart dressjakke. Vi har kjøpt på Finn, og gutten vokser ikke så fort, så han har ofte kunnet bruke den samme jakka i tre år. Søsteren har alltid rød kjole (muligens noe påvirka av mor ).

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 21:29   #135
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

De MÅ ingenting...men begge føler seg veldig fine med dressjakker.

Gammel 10-12-20, 21:38   #136
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

De MÅ ingenting...men begge føler seg veldig fine med dressjakker.

Jeg har en Pascal dress i str 13/14 om du vil ha.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 21:41   #137
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Ja, det er gøy når de selv føler seg fine, så da skjønner jeg godt at du vil kjøpe det. Min vil helst slippe. Men jeg ser han føler seg fin og synes det er litt stas han også, når han først har fått det på seg.

Gammel 10-12-20, 21:42   #138
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Jeg har en Pascal dress i str 13/14 om du vil ha.

Sender deg pm

Gammel 10-12-20, 23:26   #139
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet ikke helt. Enten en grønn kjole jeg nettopp kjøpte eller noe helt annet.

Jeg har heller ikke noen coronnakg, jeg har gått ned litt, men jeg har maaaange kg igjen. Jeg svarte i tråden i 2015 og de to kjolene jeg vurderte da kan jeg ikke bruke. De er for stor. Har gått ned 35-40 kg siden 2015.

Gammel 10-12-20, 23:33   #140
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to kjoler jeg veksler mellom. Enten en marineblå blondekjole eller en sort kjole med røde blomster. Tror jeg går for den siste, den er diggest å ha på seg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.