Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Har du bøker i huset?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Se resultatene: Har du bøker i hus?
Lite/ingen 1 0,41%
Noen 28 11,48%
Mange 213 87,30%
Bare barnebøker 2 0,82%
Deltakere: 244. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-08, 15:25   #121
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du bøker i huset?

Pga. pitteliten stue, så ligger mine bøker i en esker i kjelleren. Barnebøker er det flust av på barnerommet.

Gammel 20-02-08, 15:47   #122
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Jeg elsker bøker. Har utrolig mangen.
Et hjem uten bøker er et hjem uten sjel.

Gammel 20-02-08, 17:31   #123
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

veldig mange bøker..

Gammel 20-02-08, 21:09   #124
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Masse bøker, men ikke synlige i stua

Gammel 20-02-08, 21:18   #125
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har mange bøker. Gjemt unna på et gjesterom og i kasser. Barnebøkene ligger i kurver på stua. For min interiør-svigerinne forteller at bøker ikke er pynt.
Eller for å være ærlig: fordi jeg ikke har noen passende bokhyller på stua etter at vi flytta i nytt hus. Når jeg blir pensjonist skal jeg ta fram igjen bøkene og lese alt jeg har kjøpt men aldri fått tid å lese

Gammel 20-02-08, 21:26   #126
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Mange bøker, godt synlig i stua.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 12:44   #127
carmenzita

carmenzita sin avatar

Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har noen bøker i diverse hyller,både faglitteratur,barnebøker og skjønnlitteratur,
men de meste er pakket ned i esker.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 14:49   #128
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har bibliotek i kjelleren. Jeg savner å ikke se bøkene oftere, men slik blir det når to bokormer slår seg sammen. I neste hus blir det bibliotek i loftstua. Nå som vi skal bygge hus, opplever vi at de færreste hus har plass til bokhyller. Alt skal jo være så åpent, så da finnes det lite av innvendige vegger.

Og ja, jeg reagerer hvis jeg ser et hus med lite bøker. Sikkert derfor jeg alltid sier fra til de som besøker meg for første gang at vi har bøkene nede. Det morsomste jeg har vært borti var da en bekjent hadde fest, og noen kommenterte hvor mange bøker hun hadde. Det var snakk om en hyllerad med bøker, altså. Ikke en halv bokhylle engang.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 22:03   #129
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Selvsagt har vi bøker i huset. Hvor ellers, liksom?

Vi har dem i fine bokhyller på "kontoret", dvs vår leilighet er veldig åpen og man kan egentlig se bøkene fra både kjøkken, kontor, soverom og gang. De kunne gjerne stått på stua for min del, men der har vi lite tilgjengelig veggplass pga stor seksjon som ikke passer til bøker, dvd-hyller, tv og stereo-styr.

Gammel 27-02-08, 21:31   #130
Moren til Maja
Nybegynner

Moren til Maja har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jobber i bokbransjen, så det blir en del bøker.. Men synes at et hver hjem skal ha bøker! Grøsser når jeg kommer inn i en leilighet helt uten..

Moren til Maja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 21:33   #131
Lizzie

Lizzie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Syns vi har ganske mange bøker, ja. Barnebøker på barnerommet, faglitteratur på soverommet og skjønnlitteratur i stua. Og en god del diverse på loftet og i kjelleren.

Gammel 01-03-08, 00:34   #132
Britta
..nettavhengig studinne..

Britta sin avatar

Hvor: Elvebyen
Britta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg (vi) har et helt Bonde-skap i stuen fylt med bøker + diverse hyller rundt omkring i huset med faglitteratur, faktabøker og barnebøker i alle former og farger - jeg elsker bøker!

Britta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 22:21   #133
Lotte
Aktiv

Lotte sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Lotte er litt kul
Standard

Har masse bøker. Fagbøker, skjønnlitteratur, barnebøker (mye av det). Er vant til å ha mye bøker jeg.

Lotte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 23:16   #134
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Vi har masse lærer-, revisor-, barnebøker, og sist, men ikke minst skjønnlitterærebøker.
De oppbevares henholdsvis på soverommet vårt, lillemanns rom, og på kontoret.

Gammel 28-03-08, 23:19   #135
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Vi har bøker i hyller på stua, loftstua, begge barnerommene og de vi ikke får plass til noe annet sted i skap på kontoret. Bøker er et absolutt must.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 17:01   #136
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har ganske mange bøker, men ingen i stua. Guttene har to store bokhyller på sitt rom, Ruska har en. På kontoret i kjelleren har vi fire svære bokhyller med alt fra leksika til krim og faglitteratur. Det kommer aldri bokhylle i stua mer.

Gammel 06-04-08, 17:33   #137
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Vi har en del bøker, men det er ikke alt som står framme i stua.

Leser dessverre mye mindre nå, enn jeg gjorde tidligere, men sånn er det med den tida...

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 20:02   #138
Ke@
Aktiv

Ke@ sin avatar

Hvor: Hjemme
Ke@ er litt kul
Standard

Har noen bøker fremme. Arvet mange av mamma, og har ikke plass til alle fremme.

Gammel 06-04-08, 20:05   #139
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Vi har mange bøker. Er spesielt glad i hobbybøker jeg da og har ca 60 stk. Ellers har vi bøker i alle kategorier. Har blitt ganske mange barne- og ungdomsbøker etter hvert. Begge ungene våre er glade i å lese bøker.

Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 10:48   #140
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

De begynner å komme frem igjen nå, alle som ikke er barnebøker ...

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:19.