Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilket kjønn ønsket du helst?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvilket kjønn ønsker/ønsket du helst?
Før første barnet ønsket jeg jente 99 61,88%
Før første barnet ønsket jeg gutt 48 30,00%
Før andre barnet ønsket jeg jente 69 43,13%
Før andre barnet ønsket jeg gutt 40 25,00%
Før tredje eller flere barn ønsket jeg jente 33 20,63%
Før tredje eller flere barn ønsket jeg gutt 13 8,13%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-14, 12:14   #1
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?

Veldig enig med Java.

Og så synes jeg det er rart at damer - tidligere jenter - setter jenter i en stereotypisk bås. Særlig siden de selv ikke opplevde seg som rosa intrigejenter.

Vi kommer i alle varianter.

Gammel 08-03-14, 12:49   #2
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bedre lykke neste gang, det søren meg utrolig hva folk får seg til å si!
Jeg fikk et ektefølt tupp i leggen på barsel av en illsint nevø da, når leveranse av en fetter uteble. (Han var nettopp fylt tre, og har kun kusiner på alle kanter). Vi har ledd endel av den etterpå, men ikke så mye av det eldre medlemmet i familien som spontant utbrøt " å nei, så synd" da vi fortalte at jente nr to var på vei.

Ellers dulter jeg på Java.

Sist redigert av emm : 08-03-14 kl 13:29.
emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 13:40   #3
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig med Java jeg også. Hva slags holdninger er det som ligger bak når en omtaler jenter som rosa prinsesser før de er født engang?

Jeg har to jenter, og selv om den ene er veldig glad i rosa og prinsesser er det jo ikke det som definerer hvem hun er og hvem hun skal bli. Jeg var rosajente og lekte med Barbie, og det gikk bra med meg. Helt sant. Feminist og greier.

Men ja, jeg svarte at jeg ønsket meg jenter. Jeg har ikke noen rasjonell forklaring på det, det var et magefølelsesvar. Selvsagt hadde jeg blitt akkurat like glad for gutter. Det er jo et fantastisk privilegium å få barn i det hele tatt.

Gammel 08-03-14, 14:17   #4
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Enig med deg Java. Som en som ønsket seg jente kan jeg i allefall si at rosa klær og prinsesser overhodet ikke var, eller er, en del av det.

Gammel 08-03-14, 14:28   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Enig med deg Java. Som en som ønsket seg jente kan jeg i allefall si at rosa klær og prinsesser overhodet ikke var, eller er, en del av det.

Men hvorfor ønsket du deg et kjønn fremfor et annet? Jeg syns det er kjemperart. Jeg kan forstå tanker rundt at det hadde vært kjekt med motsatt av det man har, eller at man føler man "kjenner" jenter i kraft av å være en selv, men å ønske seg et spesielt kjønn framfor et annet er veldig fremmed for meg.

Og bare så det er sagt, jeg syns det er like rart å ønske seg en gutt basert på at man tror de er sånn eller slik.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 14:31   #6
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg ønsket meg ikke ett kjønn framfor et annet, jeg ønsket å ha både gutter og jenter. Nå fikk jeg tilfeldigvis gutter først, så derfor ønsket jeg jente til slutt. Hadde jeg først fått to jenter hadde jeg ønsket meg gutt.

Gammel 08-03-14, 14:36   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg ønsket meg ikke ett kjønn framfor et annet, jeg ønsket å ha både gutter og jenter. Nå fikk jeg tilfeldigvis gutter først, så derfor ønsket jeg jente til slutt. Hadde jeg først fått to jenter hadde jeg ønsket meg gutt.

OK, den forstår jeg.

Ellers syns jeg innlegget til Java var bra. Ved å si slik om jenter setter man både gutter og jenter i bås. Ved å tro at det er kun jenter som driver med intriger går man glipp av samme type mobbing blant gutter. Når man sier at man ikke "forstår seg på jentegreier" sier man at gutter er enklere. Enklere er ikke alltid positivt. Og gutter er ikke enklere, mer reale eller mindre opptatt av stæsj og staffasje. Noen er det, akkurat som noen jenter er det. Resten er miljø, og avhengig av hvordan vi oppdrar ungene våre.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 14:40   #8
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flere av mine venninner forteller at de ønsket seg jenter fordi de tenker at de vil ha et nærmere forhold til en datter enn en sønn og at de automatisk vil få et nærmere forhold til barnebarna. De tenker også at en datter vil stille opp for dem i alderdommen og føle større pliktfølelse når det gjelder å komme på besøk.

Selv får jeg bakoversveis av alt dette. Man får det forholdet til andre som man legger opp til selv og inviterer til, og jeg ønsker virkelig ikke at barna mine skal komme innom meg av plikt når de blir voksne. Jeg håper de vil synes at det er hyggelig å være litt sammen med meg av og til.

Stakkars døtrene som blir født med en forventning om at de skal føle mye støre ansvar for å stille opp for foreldrene i voksenlivet enn evt. brødre. Jeg tenker slike holdninger vil prege oppdragelsen på en ugrei måte også.

Gammel 08-03-14, 18:08   #9
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men hvorfor ønsket du deg et kjønn fremfor et annet? Jeg syns det er kjemperart. Jeg kan forstå tanker rundt at det hadde vært kjekt med motsatt av det man har, eller at man føler man "kjenner" jenter i kraft av å være en selv, men å ønske seg et spesielt kjønn framfor et annet er veldig fremmed for meg.

Og bare så det er sagt, jeg syns det er like rart å ønske seg en gutt basert på at man tror de er sånn eller slik.

Det tenker jeg også. Jeg synes det er kjemperart.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 14:17   #10
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spiller det ikke noen rolle at man ikke hadde noe spesielt ønske?
Jeg har alle fire gangene vært likegyldig til kjønn, helt ærlig. Ingen tror meg når jeg sier det og det synes jeg faktisk er ganske teit. Jeg har ønsket meg barn, rett og slett.

Gammel 08-03-14, 20:47   #11
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Mangler alternativet, betyr ingenting, like glad uansett kjønn

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Spiller det ikke noen rolle at man ikke hadde noe spesielt ønske?

ikke i denne spørreundersøkelsen som er en spinn off fra en annen tråd. Jeg ville bare finne de som hadde preferanser, ikke de som det ikke spilte noen rolle for. Hadde jeg i tillegg hatt med det alternativet så er jeg helt sikker på at flere hadde svart at det ikke spilte noen rolle i stedet for å velge et av alternativene i pollen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 14:42   #12
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Er også forsåvidt enig med Java. Det er blitt veldig satt at gutter er blå, høylydte og rampete, mens jenter er rosa, dillete og full av intriger. Alle er de barn og bør få ha sine egne preferanser og ønsker for hvordan de er uten innblanding fra handelstanden eller velment familie, venner og ukjente.
Minsten her ble tatt for å være jente til han var 4,5 år og klipte av seg lokkene. Antagelig har pappaen en finger med i spillet da. Nå sparte han igjen til lenger hår, men ble regelrett mobbet av faren slik at han ville klippe seg. Kom også da fram at han på skolen ble "mobbet" for det noe lange håret sitt og kalt jente. Fy søren så sint jeg ble innvendig da.

Det jeg syns er synd et at man blir satt ned på/sett på som rar fordi man har ønsker om kjønn. Og da mener jeg har, og ikke hvorfor. Selv om jeg ønsket meg en jente andre gangen, så var det jo slettes ikke feil at lillebror kom.

Gammel 08-03-14, 14:44   #13
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kan ikke si at det har vært noe jeg har vært opptatt av. Men må innrømme at jeg ble litt satt ut når storesøster ble født og ikke var gutt slik som de sa på UL. Jeg trodde faktisk at jordmor spøkte med meg.

Når jeg ble gravid med gutten min tenkte jeg at det hadde føltes trygt å få en jente til, for da kunne jeg liksom jenter fra før. Men fant jo ut at det gikk helt fint å være mor til gutt også. Og når lillesøster ble født hadde vi jo allerede en av hver.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 14:47   #14
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan ikke være sånn at å ønske seg en jente/gutt skulle være noe mindre moralsk høyverdig enn å ikke ha kjønnspreferanser. Det er ingen vits i å tabubelegge folks individuelle ønsker.

Gammel 08-03-14, 14:51   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det er ingen vits i å tabubelegge folks individuelle ønsker.

Det synes jeg blir en for enkel uttalelse. Klart, man kan ikke bestemme over hva folk ønsker seg, og det er heller ikke noe jeg synes man burde kunne. Men jeg synes det er all mulig grunn til å oppfordre til kritisk tenking rundt det folk (eller en selv) ønsker seg, og ikke minst rundt grunnene til at det er det de ønsker seg, slik at man har mulighet til å jobbe med å dempe fordommer, forskjellsbehandling og andre mulige utslag av de ønskene folk har.

Gammel 08-03-14, 14:53   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg mener ikke å si at det er åpenbart galt å ønske seg det ene kjønnet fremfor det andre, mer at jeg synes det er verdt å tenke over grunnene til dette ønsket, og ikke minst de begrunnelsene man hevder offentlig. På samme måte som jeg synes det er verdt å bevisstgjøre seg selv på grunnene til andre valg man foretar og andre preferanser man har.

Gammel 08-03-14, 14:58   #17
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det synes jeg blir en for enkel uttalelse. Klart, man kan ikke bestemme over hva folk ønsker seg, og det er heller ikke noe jeg synes man burde kunne. Men jeg synes det er all mulig grunn til å oppfordre til kritisk tenking rundt det folk (eller en selv) ønsker seg, og ikke minst rundt grunnene til at det er det de ønsker seg, slik at man har mulighet til å jobbe med å dempe fordommer, forskjellsbehandling og andre mulige utslag av de ønskene folk har.

Det er jeg helt enig med deg i.

Jeg tror imidertid de fleste av oss har preferanser i ulike grad for det meste her i livet. Det må være greit å kunne lufte tankene sine uten å bli møtt av et "Hvorfor ønsker du deg jente? Hæ, hæ?". Det er vel mest formen jeg er opptatt av. Man kan godt lage et klima hvor å innrømme slike preferanser er så lite PK at å si det høyt blir skamfult. Det synes jeg ikke er ideelt, og vil nå i ihvertfall ikke bidre til en ok samtale som kan føre til refleksjon.

Sist redigert av Pebbles : 08-03-14 kl 15:03.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 18:14   #18
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det er jeg helt enig med deg i.

Jeg tror imidertid de fleste av oss har preferanser i ulike grad for det meste her i livet. Det må være greit å kunne lufte tankene sine uten å bli møtt av et "Hvorfor ønsker du deg jente? Hæ, hæ?". Det er vel mest formen jeg er opptatt av. Man kan godt lage et klima hvor å innrømme slike preferanser er så lite PK at å si det høyt blir skamfult. Det synes jeg ikke er ideelt, og vil nå i ihvertfall ikke bidre til en ok samtale som kan føre til refleksjon.

Det er definitivt ikke akseptert å si at man ikke har preferanser. Man blir ikke trodd evt blir man satt i bås med noe som antas å være et mindretall som ikke har preferanser for alt mulig eventuelt fortrenger sine preferanser.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 15:47   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hør, hør!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 16:06   #20
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

På kvinnedagen velger jeg å trekke frem utsagn jeg synes snakker ned små jenter. Dette er rett og slett fordommer. Intriger, jentegreier, skjønner meg ikke på jenter osv. Som jentemamma blir jeg provosert, og jeg kjenner meg ikke igjen. Jeg skulle ønske vi snart kunne begynne å se barna som de individene de er og ikke autmatisk plassere dem i en bås basert på kjønn.

Helt enig! Reagerte på disse utsagnende jeg og. Er det ikke snart på tide å bli kvitt slike stereotyper?

Første gang jeg var gravid ønsket jeg meg ei jente fordi det var "kjent". På UL så jeg med en gang at det var en gutt og jeg husker jeg tenkte "Uæ! Jeg kan jo ingenting om gutter!" Med nr. 2 var jeg så glad for at jeg endelig var gravid at jeg bare ønsket meg en baby. Da jeg skulle ha nr. 3 var jeg sikker på at det ble en gutt siden jeg hadde to gutter fra før. Vi fikk ei jente. Litt uvant først, siden jeg var så sikker på gutt, men veldig hyggelig med begge kjønn representert.

Men samtidig tenkte jeg at nå er det sikkert folk som tror vi fikk tre barn bare fordi vi ville ha ei jente. Nesten så vi burde få en til bare på trass.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:04.